Понад половина внутрішньо переміщених осіб наразі не мають роботи, кажуть у Міністерстві інфраструктури України. Як можуть допомогти підприємці? У вересні креативна агенція Bickerstaff.734 долучилася до ініціативи громадської організації «Не Самі» та розпочала програму стажування для семи людей без досвіду в креативі. У колонці для Forbes засновник і креативний директор агенції Ілля Ануфрієнко розповів, чому це важливо та як бізнеси можуть покращити життя людей, які переїхали з окупованих територій
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
Уявіть мить, коли вам доводиться залишити рідний дім, місто і вирушити в невідомий світ. Звичність і стабільність руйнуються, а ви опиняєтеся перед завданням почати все спочатку. Такі випробування стали реальністю для безлічі українців, переселених із різних куточків країни внаслідок війни. За даними Міжнародної організації з міграції, вже понад пʼять мільйонів українців втратили домівки та були змушені шукати новий дім.
За даними Міжнародної організації з міграції, вже понад пʼять мільйонів українців втратили домівки та були змушені шукати новий дім.
Часто внутрішньо переміщені особи переїжджають у великі міста, які мають іншу економічну специфіку. Це ускладнює пошук роботи. Коли ми працювали з брифу одного з проектів для МЗС, зіштовхнулися з лякаючою статистикою – як повідомляє Міністерство інфраструктури України, 56,2% ВПО наразі без роботи й активно її шукають. Переселенці вимушені швидко адаптуватися та розглядати різні вакансії, зокрема у сфері обслуговування.
Занурившись у питання, ми помітили, що якщо ввести в пошук «робота для переселенців у Києві», переважна кількість вакансій буде повʼязана з роботою касиром, менеджером з роботи з клієнтами або продавцем. Це фактично майже єдиний зрозумілий шлях утримати себе і своїх дітей чи близьких, доступний переселенцям. Багато хто мав специфічні посади, альтернативу котрим не завжди можна знайти в нових містах, а починати все спочатку та інвестувати в навчання в багатьох немає можливості.
Ми вирішили – щоб допомогти, бізнеси можуть давати альтернативу: наймати чи пропонувати стажування для вимушено переміщених осіб, надаючи можливість отримати нові знання, перекваліфікуватися, маючи стабільний дохід і новий досвід.
Спільно з громадською організацією «Не самі» ми прийняли до команди сім стажерів, щоб допомогти їм знайти шлях у світі креативу. «Це люди, які готові відкривати для себе нове, – каже керівниця «Не самі» Олександра Сахарук. – Я уявляла дитину, яка придумує купу нових ігор у дворі, та хотіла, щоб у стажерів і стажерок були ці інтерес і готовність до пізнання й створення».
Після відбору ми провели ряд інтервʼю та співбесід і допомогли кожному обрати напрям роботи відповідно до здібностей та побажань. Команда розширилася до 29 осіб – ми навіть не влізли на одну сторінку зуму.
Нові Бікерстафчани. Хто прийшов на стажування в агенцію Bickerstaff
Наші стажери не мають жодного досвіду у сфері креативу. У всіх них – різні історії, цілі та хобі, але їх обʼєднує сміливість змінювати життя й постійно розвиватися.
Світлана Діденко – нова менеджерка-стажерка. Їй 57. До повномасштабного вторгнення вона жила в містечку Берислав на Херсонщині, працювала начальницею Бериславського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України. Її чоловік був системним адміністратором, а син працював в ІТ. «Я мала чудове життя: гарну роботу, комфортне житло, авто, захоплення», – каже вона.
На питання, чому вона вирішила податися на стажування в креативну агенцію, відповідає: «Шукаю себе в новому житті. Хочеться знайти застосування своїм навичкам. Щоб зрозуміти, в якому напрямку йти, потрібно пробувати».
Наймолодшій стажерці Єлизаветі Масловській 19 років. Вона з Алчевська, де й залишалася в окупації до 2021 року, але майбутнє хотіла будувати в Україні. Тому вступила в університет Шевченка й остаточно переїхала у Київ. З початком повномасштабної війни почала їздити на деокуповані території, розбирати завали в зруйнованих Росією будинках і читати лекції для проєкту «Крилаті» – розповідає, що відбувається на окупованих територіях.
«Я вісім років мріяла лише переїхати та почати жити повноцінне життя на деокупованій території, – каже Масловська. – Однак дуже сумую за домом і скоріше хочу повернутися у вільний український Алчевськ. Якби треба було в декількох словах описати минуле, це було б – промисловість, ізольованість, мовчання та прагнення до свободи».
Креативний рестарт
Мета нашого стажування – допомогти людям, які втратили все, максимально швидко зануритися в креативну індустрію, щоб далі знайти роботу в креативі або у сфері, яка видається їм цікавою. Стажування оплачуване. Наша програма дозволяє стажеру підтримувати фінансове становище та поєднувати інтенсивну теоретичну складову й велику кількість реальної практики, щоб знання трансформувалися в навичку.
Кожен стажер отримав ментора з-поміж досвідчених бікерстафчан – надійне плече, поруч з котрим можна і порадитися, і пожалітися, і порадіти разом. Також ми проводимо інтенсив лекцій – про розвиток креативної індустрії, ключові процеси в агенціях, пошук і реалізацію креативних ідей, долучаємо стажерів до практичних завдань, над якими самі працюємо.
Не буває чужої біди. Дуже багато людей опинилися в дуже складних умовах існування, втративши свої звичні місця роботи. Чим швидше ми допоможемо людям, котрі опинилися під час бурі в складних обставинах, тим швидше наша країна переможе не тільки Росію, а й економічну кризу та всі можливі соціальні прірви.
Ми закликаємо інші бізнеси приєднуватися до цієї ініціативи та підтримувати тих, хто потребує шансу на новий початок.



Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.