2023 року продуктова IT-компанія Genesis очолила рейтинг найкращих роботодавців воєнного часу від Forbes Ukraine. Один із найяскравіших елементів системи управління талантами у Genesis – потужна внутрішня школа лідерів та топменеджерів. Які книжки вони читають, щоб залишатись ефективними керівниками команд.
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Ще один фокус Genesis – освіта. Понад п’ять років благодійні проєкти компанії зосереджені саме на навчанні. У вересні 2022-го вона запустила курс зі створення цифрових продуктів, який пройшло 15 000 українців. Власна школа Genesis випустила вже кілька тисяч IT-спеціалістів. Компанія підтримує «Вишкіл капітанів» – навчальні курси для військових лідерів територіальної оборони.
Книжки, що радять читати топи Genesis та компаній із її екосистеми – Universe, OBRIO, legit, – здебільшого присвячені тому, як навчитись управляти, побудувати ефективну команду та підтримувати її розвиток. Від інсайтів про те, як створити продукт, що закохує, до порад спеціалістів із поведінкової економіки щодо того, як помічати когнітивні спотворення – ось шість книжок, які лідери Genesis радять прочитати іншим лідерам.
«Принципи зміни світового ладу. Чому одні держави перемагають, а інші зазнають поразки», Рей Даліо, 2021 р.
Радить СЕО та співзасновник Genesis Володимир Многолєтній
Про що ця книга:
«Принципи зміни світового ладу» інвестора та дослідника Рея Даліо – бестселер New York Times із понад 1 млн проданих примірників. У своїй другій книзі Даліо описує найскладніші економічні та політичні періоди в історії людства. Зокрема він вивчав імперії – нідерландську, британську, американську – і показав причини їхніх найбільших перемог і провалів.
Прогноз Даліо: майбутнє сучасних людей не буде схоже ні на що, будь-коли бачене історією.
Відгук Многолєтнього:
Один із найвідоміших новаторів у сфері інвестицій та фінансів Рей Даліо сформулював теорію «великих кредитних циклів», згідно з якою макроекономічна ситуація у світі розвивається та змінюється за певними часовими проміжками – циклами. За Даліо, кінець кожного циклу – повернення від фіатної валюти до твердої. Довгий кредитний цикл – 50–75 років, короткий – вісім років. Ми нині перебуваємо на завершенні довгого циклу, який почався в 40-х роках XX століття.
Якщо звернутися до теорії Даліо, можна з великою ймовірністю спрогнозувати зрушення в економіці та геополітиці найближчого та віддаленого майбутнього. Це допомагає виділяти закономірності, будувати стратегії та розуміти, чому події розвиваються саме так, а не інакше.
«Добре бути ірраціональними. Як мислити нелогічно та отримувати несподівані переваги», Ден Аріелі, 2011 р.
Радить со-СЕО legit Олена Богинська
Про що ця книга:
Чому великі бонуси іноді роблять CEO менш продуктивними? Коли заплутані накази можуть бути корисними? Професор психології Ден Аріелі відповідає на ці та схожі запитання у книжці «Добре бути ірраціональними». Основна ідея цієї праці – показати, у яких випадках ірраціональність позитивно впливає на продуктивність людей, а у яких стає негативним фактором. Аріелі фокусується на стосунках і роботі та наводить приклади, як ірраціональна поведінка впливає на мотивацію, звички і почуття.
Відгук Богинської:
Ден Аріелі – визнаний експерт із поведінкової економіки. Він досліджує когнітивні упередження й ірраціональні аспекти людського мислення, їхній вплив на прийняття рішень і ефективність. У перших розділах автор демонструє, в яких умовах люди показують найкращі результати, допомагає переосмислити систему мотивації і говорить про відчуття змістовності своєї праці. Усвідомлення цих та інших речей, про які йдеться у книзі, допоможе керівникам приймати більш ефективні рішення.
Ідеї з книги Аріелі надихнуть на побудову грамотної комунікації в команді – такої, що не буде спричиняти ірраціональних реакцій. Це особливо цінно під час кризи.
«На гачку. Як створити продукт, що чіпляє», Нір Еяль, Раян Гувер, 2014 р.
Радить со-СЕО legit Олександра Бондаренко
Про що ця книга:
Фаворит клієнтів Amazon із 65% п’ятизіркових відгуків «На гачку» описує, як створити продукт, що «зачепить» і закохає в себе користувачів. Автор книги Нір Еяль працював в індустріях відеоігор та реклами. Там він вивчив і випробував на міцність інструменти залучення аудиторії.
Еяль ділиться готовою моделлю з чотирьох етапів, яку варто вбудувати у продукт, аби вплинути на поведінку клієнтів. Які з його порад читачі вважають найбільш корисними? Наприклад, цитату «Змінні винагородження – один із найпотужніших інструментів, які використовують компанії для привернення уваги» виділили у своїх читанках Kindle понад 5000 осіб.
Відгук Бондаренко:
«На гачку» – інструкція до створення продуктів із високим рівнем утримання та залучення користувачів. Цікаво було дізнатись, як формуються звички та як продакт-дизайнери використовують знання про фізіологію та психологію людини для розвитку бізнесу.
Що більше ресурсів (часу або зусиль) вкладає користувач, то вища ймовірність, що він стане постійним користувачем продукту. Компаніям варто знаходити баланс у тривалості онбордингу користувача – він не має бути занадто коротким та занадто довгим. Крім того, для збереження аудиторії важливо розуміти глибинну мотивацію та «біль» користувача, використовувати гейміфікацію та систему «нагород». Ідеї з книги органічно застосовуються як під час створення цифрових продуктів, так і в інших сферах.
«Взуття-буття. Історія Nike, розказана її засновником», Філ Найт, 2016 р.
Радить CEO та засновник OBRIO Олександр Федоров
Про що ця книга:
Коли у 1963-му Філ Найт почав продавати дешеві японські кросівки з багажника свого автомобіля, йому вдалося заробити $8000 за рік. У 2022-му виторг заснованої Найтом Nike сягнув близько $46,7 млрд, за даними ресурсу Statista. В автобіографії «Взуття-буття» Найт розкриває секрет свого успіху.
Він згадує свій шлях від початку: постановку ризикованої мети, конкурентів, невдачі і затримки. Описує, як мирився із тими, хто сумнівався в його мрії, та дає мотиваційні й управлінські поради. Одна з них: «Не кажіть людям, як робити речі. Скажіть, що треба зробити, і дозвольте їм здивувати себе результатом».
Відгук Федорова:
Автобіографічний роман засновника компанії Nike, в якому описані різні періоди існування бренда та ризиковані рішення, які приймав Найт – і вигравав. Роки банкрутства, судові справи, «розставання» із зірками спорту. В історії Nike було чимало складнощів, проте Найту та його команді вдалося вивести компанію в першу лігу і створити найвпізнаваніший бренд у світі. Інструменти Філа Найта – інновації, постійний рух та готовність ризикнути.
Ця історія змусила мене захоплюватися підприємцем з Орегону, який побудував бізнес-імперію без великих стартових капіталів, але з величезним бажанням реалізувати свою ідею.
«Мислення швидке і повільне», Деніел Канеман, 2011 р.
Радить Education Operations Director у Genesis Олексій Ніщик
Про що ця книга:
Оцінка 4,6 з 5 на основі 40 000 відгуків на Amazon, статус бестселера New York Times і найкращої книги 2011-го за версіями Wall Street Journal і Economist. «Мислення швидке і повільне» психолога і лауреата Нобелевської премії Деніела Канемана шукає відповідь на питання «Як думають люди?» і описує роботу двох систем мислення. Перша – швидка та інтуїтивна, друга – повільна та логічна. Знання принципів їхньої роботи допомагає зрозуміти, як працюють когнітивні спотворення і як вони впливають на різні сфери життя – від планування подорожі до затвердження стратегії бізнесу.
Відгук Ніщика:
Після прочитання книги Канемана я виділив для себе дві найважливіші тези. По-перше, всі мислять ірраціонально. По-друге, наш мозок звик приймати легкі рішення, а не правильні. Якщо пам’ятати про це під час прийняття будь-яких рішень, можна краще побудувати процеси менеджменту команд та підходи до постановки завдань і реалізації ініціатив. Оскільки ми навчаємо десятки тисяч українців, для нас корисно переносити ці ідеї на освіту також. Усвідомлення, що когнітивні упередження та фреймінг впливають на нас постійно, допомагає приймати більш раціональні рішення, сприймати інформацію об’єктивніше та краще налагоджувати комунікацію.
«Тренер на трильйон. Правила лідерства Білла Кемпбелла з Кремнієвої долини», Ерік Шмідт, Джонатан Розенберг, Алан Ігл, 2019 р.
Радить СЕО Universe Ярослав Морозов
Про що ця книга:
Бестселер Wall Street Journal «Тренер на трильйон» – історія Білла Кемпбелла, ментора та бізнес-коуча, якого називають легендою Кремнієвої долини. Він співпрацював із плеядою відомих бізнесменів; зокрема, Кемпбелл – важлива фігура в історії Google, Amazon та Apple. Його спадок – успішні лідери та інноватори в абсолютно різних сферах.
«Тренер на трильйон» вийшла після смерті Кемпбелла, у 2016 році. Вона побудована на інтерв’ю із більш як 80 людьми, хто знав коуча. Під обкладинкою книги – головні принципи, що їх навчав Кемпбелл своїх учнів, проілюстровані конкретними прикладами.
Відгук Морозова:
Нещодавно прочитав книгу про наставницькі підходи футбольного тренера Білла Кемпбелла. Це своєрідний експрес-коучинг. У книзі зібрано підходи до управління та побудови команд і бачення Білла, яким має бути лідер компанії, котра претендує на світове визнання. Наприклад, ментор пропонував не давати завдання інженерам, а озвучувати проблему, яку варто розвʼязати для бізнесу. Це дає можливість технічній команді проявляти ініціативу та впливати безпосередньо на бізнес-процеси.
Приділено багато уваги тому, як працювати з бордом компанії та мотивацією співробітників. Ця збірка інсайтів буде корисна управлінцям та менеджерам, які прагнуть постійного розвитку та підвищення ефективності команди.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.