Вміти розповісти про результати роботи – це найкращий спосіб допомогти собі просуватися кар'єрними сходами, знайти цікавішу роботу і заробляти більше
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Днями успішний топменеджер, який запустив не один унікальний проект і щорічно ставить рекорди з прибутковості свого напрямку, зізнався, що й радий би розповідати про власні досягнення в соцмережах, але не робить цього. Тому що хвалитися не добре. І таких прикладів безліч.
У слов'янському менталітеті з дитинства «вшито» програму бути знеособленими й непомітними. «Не будь білою вороною», «Вихвалятися непристойно», «Не випинайся, будь, як усі», «Я – остання буква в алфавіті», «Колектив важливіший за особистість». Ці установки укорінювалися в головах на всіх етапах життя: у садочках, школах, інститутах. У підсумку маємо ціле покоління досягаторів-мовчунів, вони ж експерти-тихоні. Багато чого домоглися, але так і не наважуються про це розповідати.
Погана новина – громадськість не може об'єктивно оцінити, хто є хто і чи є у людини приводи для гучних заяв. Ми заохочуємо і «лайкаємо» не тих, хто має реальні досягнення, а тих, хто голосніше й частіше говорить про себе.
Звідси висновок: майбутнє не за професіоналами, а за особистостями, які вміють про себе заявити й системно говорити. У наш час експертність – це видима компетентність (ключове слово — «видима»). Ти можеш відмінно щось уміти і робити, але тебе визнають експертом у цьому тільки тоді, коли станеш помітний.
Не всі хочуть бути публічними людьми, миготіти на екрані телевізора й виступати на великих конференціях, але всі хочуть вирости в своїй справі, бути кращими, досягти висот. «Знеособленим» же зайняти гідне місце в своїй галузі складніше.
Три кити правильного вихваляння
Бути гордим – якщо ви не будете цінувати свої проекти, вірити в них і пишатися, інші також не будуть.
Бути голосним – завдання не просто «шуміти в ефірі», важливо системно говорити на ті теми, які стратегічно важливі для ваших цілей і кар'єри.
Бути постійним – про свої успіхи й результати потрібно заявляти постійно, вихваляння раз на рік не має сенсу й ефекту.
Як зважитися вихвалятися
Усвідомити й прийняти думку, що вихваляння не має нічого спільного з обманом чи облудою. З високою часткою ймовірності ви маєте більше приводів для гордості, ніж ваші колеги й частина оточення. Вихваляння – це просто констатація фактів про вас і ваші досягнення.
Відповісти собі на питання «Чим я кращий за інших?». Я досвідченіший, я заслужив увагу, у мене цікаві проєкти – це важливо й переконливо, але так кажуть усі. Можна, звичайно, говорити більше й голосніше, перекричати конкурентів, а можна йти більш ефективним шляхом. Потрібно просто звузити позиціонування, обрати свою нішу.
Виховати гордість за свою роботу й ділитися нею з оточуючими. Складіть список професійних досягнень, які ляжуть в основу перших етапів на шляху якісного вихваляння. А далі кажіть про це, пишіть, діліться.
Постійно практикуйте. Як і будь-який навик, вміння правильно й ефективно вихвалятися потрібно тренувати й постійно практикувати.
Прийняти факт: якщо ви не знайдете час розповідати про свої досягнення й результати, це може зашкодити вашій кар'єрі. Ну або, як мінімум, вона буде розвиватися не так стрімко, як у ваших колег, які знайшли час і мотивацію вихвалятися.
Використовуючи голос, ми можемо домогтися стійких якісних змін у житті. Вміти розповісти, похвалитися своїми вміннями та результатами роботи – це найкращий спосіб допомогти собі просуватися кар'єрними сходами, знайти цікавішу роботу і, врешті-решт, заробляти більше. Тому просто йдіть і вихваляйтеся.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.