Категорія
Лідерство
Дата

Ви можете бути найкрутішим профі, але доки ви мовчите, ніхто про вас не знає. Прийшов час вихвалятися

Ви можете бути найкрутішим профі, але доки ви мовчите, ніхто про вас не знає. Прийшов час вихвалятися /Shutterstock

Shutterstock

Вміти розповісти про результати роботи – це найкращий спосіб допомогти собі просуватися кар'єрними сходами, знайти цікавішу роботу і заробляти більше

Forbes Україна випустив новий номер друкованого журналу. В ньому майже два десятки ексклюзивних матеріалів. Придбати журнал з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням.

Днями успішний топменеджер, який запустив не один унікальний проект і щорічно ставить рекорди з прибутковості свого напрямку, зізнався, що й радий би розповідати про власні досягнення в соцмережах, але не робить цього. Тому що хвалитися не добре. І таких прикладів безліч.

У слов'янському менталітеті з дитинства «вшито» програму бути знеособленими й непомітними. «Не будь білою вороною», «Вихвалятися непристойно», «Не випинайся, будь, як усі», «Я – остання буква в алфавіті», «Колектив важливіший за особистість». Ці установки укорінювалися в головах на всіх етапах життя: у садочках, школах, інститутах. У підсумку маємо ціле покоління досягаторів-мовчунів, вони ж експерти-тихоні. Багато чого домоглися, але так і не наважуються про це розповідати.

Погана новина – громадськість не може об'єктивно оцінити, хто є хто і чи є у людини приводи для гучних заяв. Ми заохочуємо і «лайкаємо» не тих, хто має реальні досягнення, а тих, хто голосніше й частіше говорить про себе.

Звідси висновок: майбутнє не за професіоналами, а за особистостями, які вміють про себе заявити й системно говорити. У наш час експертність – це видима компетентність (ключове слово — «видима»). Ти можеш відмінно щось уміти і робити, але тебе визнають експертом у цьому тільки тоді, коли станеш помітний.

Не всі хочуть бути публічними людьми, миготіти на екрані телевізора й виступати на великих конференціях, але всі хочуть вирости в своїй справі, бути кращими, досягти висот. «Знеособленим» же зайняти гідне місце в своїй галузі складніше.

Три кити правильного вихваляння

Бути гордим – якщо ви не будете цінувати свої проекти, вірити в них і пишатися, інші також не будуть.

Бути голосним – завдання не просто «шуміти в ефірі», важливо системно говорити на ті теми, які стратегічно важливі для ваших цілей і кар'єри.

Бути постійним – про свої успіхи й результати потрібно заявляти постійно, вихваляння раз на рік не має сенсу й ефекту.

Як зважитися вихвалятися

Усвідомити й прийняти думку, що вихваляння не має нічого спільного з обманом чи облудою. З високою часткою ймовірності ви маєте більше приводів для гордості, ніж ваші колеги й частина оточення. Вихваляння – це просто констатація фактів про вас і ваші досягнення.

Відповісти собі на питання «Чим я кращий за інших?». Я досвідченіший, я заслужив увагу, у мене цікаві проєкти – це важливо й переконливо, але так кажуть усі. Можна, звичайно, говорити більше й голосніше, перекричати конкурентів, а можна йти більш ефективним шляхом. Потрібно просто звузити позиціонування, обрати свою нішу.

Виховати гордість за свою роботу й ділитися нею з оточуючими. Складіть список професійних досягнень, які ляжуть в основу перших етапів на шляху якісного вихваляння. А далі кажіть про це, пишіть, діліться.

Постійно практикуйте. Як і будь-який навик, вміння правильно й ефективно вихвалятися потрібно тренувати й постійно практикувати.

Прийняти факт: якщо ви не знайдете час розповідати про свої досягнення й результати, це може зашкодити вашій кар'єрі. Ну або, як мінімум, вона буде розвиватися не так стрімко, як у ваших колег, які знайшли час і мотивацію вихвалятися.

Використовуючи голос, ми можемо домогтися стійких якісних змін у житті. Вміти розповісти, похвалитися своїми вміннями та результатами роботи – це найкращий спосіб допомогти собі просуватися кар'єрними сходами, знайти цікавішу роботу і, врешті-решт, заробляти більше. Тому просто йдіть і вихваляйтеся.

 

Матеріали по темі

 

Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Катерині Рещук – [email protected]
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий випуск Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні