Категорія
Лідерство
Дата

Ви можете бути найкрутішим профі, але доки ви мовчите, ніхто про вас не знає. Прийшов час вихвалятися

2 хв читання

Ви можете бути найкрутішим профі, але доки ви мовчите, ніхто про вас не знає. Прийшов час вихвалятися /Shutterstock

Shutterstock

Вміти розповісти про результати роботи – це найкращий спосіб допомогти собі просуватися кар'єрними сходами, знайти цікавішу роботу і заробляти більше

Днями успішний топменеджер, який запустив не один унікальний проект і щорічно ставить рекорди з прибутковості свого напрямку, зізнався, що й радий би розповідати про власні досягнення в соцмережах, але не робить цього. Тому що хвалитися не добре. І таких прикладів безліч.

У слов'янському менталітеті з дитинства «вшито» програму бути знеособленими й непомітними. «Не будь білою вороною», «Вихвалятися непристойно», «Не випинайся, будь, як усі», «Я – остання буква в алфавіті», «Колектив важливіший за особистість». Ці установки укорінювалися в головах на всіх етапах життя: у садочках, школах, інститутах. У підсумку маємо ціле покоління досягаторів-мовчунів, вони ж експерти-тихоні. Багато чого домоглися, але так і не наважуються про це розповідати.

Погана новина – громадськість не може об'єктивно оцінити, хто є хто і чи є у людини приводи для гучних заяв. Ми заохочуємо і «лайкаємо» не тих, хто має реальні досягнення, а тих, хто голосніше й частіше говорить про себе.

Звідси висновок: майбутнє не за професіоналами, а за особистостями, які вміють про себе заявити й системно говорити. У наш час експертність – це видима компетентність (ключове слово — «видима»). Ти можеш відмінно щось уміти і робити, але тебе визнають експертом у цьому тільки тоді, коли станеш помітний.

Не всі хочуть бути публічними людьми, миготіти на екрані телевізора й виступати на великих конференціях, але всі хочуть вирости в своїй справі, бути кращими, досягти висот. «Знеособленим» же зайняти гідне місце в своїй галузі складніше.

Три кити правильного вихваляння

Бути гордим – якщо ви не будете цінувати свої проекти, вірити в них і пишатися, інші також не будуть.

Бути голосним – завдання не просто «шуміти в ефірі», важливо системно говорити на ті теми, які стратегічно важливі для ваших цілей і кар'єри.

Бути постійним – про свої успіхи й результати потрібно заявляти постійно, вихваляння раз на рік не має сенсу й ефекту.

Як зважитися вихвалятися

Усвідомити й прийняти думку, що вихваляння не має нічого спільного з обманом чи облудою. З високою часткою ймовірності ви маєте більше приводів для гордості, ніж ваші колеги й частина оточення. Вихваляння – це просто констатація фактів про вас і ваші досягнення.

Відповісти собі на питання «Чим я кращий за інших?». Я досвідченіший, я заслужив увагу, у мене цікаві проєкти – це важливо й переконливо, але так кажуть усі. Можна, звичайно, говорити більше й голосніше, перекричати конкурентів, а можна йти більш ефективним шляхом. Потрібно просто звузити позиціонування, обрати свою нішу.

Виховати гордість за свою роботу й ділитися нею з оточуючими. Складіть список професійних досягнень, які ляжуть в основу перших етапів на шляху якісного вихваляння. А далі кажіть про це, пишіть, діліться.

Постійно практикуйте. Як і будь-який навик, вміння правильно й ефективно вихвалятися потрібно тренувати й постійно практикувати.

Прийняти факт: якщо ви не знайдете час розповідати про свої досягнення й результати, це може зашкодити вашій кар'єрі. Ну або, як мінімум, вона буде розвиватися не так стрімко, як у ваших колег, які знайшли час і мотивацію вихвалятися.

Використовуючи голос, ми можемо домогтися стійких якісних змін у житті. Вміти розповісти, похвалитися своїми вміннями та результатами роботи – це найкращий спосіб допомогти собі просуватися кар'єрними сходами, знайти цікавішу роботу і, врешті-решт, заробляти більше. Тому просто йдіть і вихваляйтеся.

 

Матеріали по темі

 

Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Тетяні Павлушенко – [email protected]

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд