Ще п'ять років тому казали: якщо тебе немає в Facebook, тебе не існує. Сьогодні одного «бути» вже недостатньо. Якщо ви не створюєте особистий бренд і не просуваєте його в соціальних мережах, ви даремно витрачаєте на них свій час
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Помилково думати, що особистий бренд важливий тільки для політиків чи великих бізнесменів. Уявіть ситуацію: ви шукаєте риелтора, щоб продати квартиру. Кого з двох претендентів виберете: ноунейма з порожньою Facebook-сторінкою чи того, кого бачили в екрані телевізора або в діловому журналі?
У західних країнах особистий бренд – головна стратегія просування бізнесу/продукту. Мільйони людей у всьому світі, які ніколи раніше не цікавилися освоєнням космосу й ракетобудуванням, дивляться запуски SpaceX онлайн – ось вам сила особистого бренду Ілона Маска. Десятки компаній виробляють смартфони, але знаємо ми Стіва Джобса. Канал CBS продавав 30 секунд реклами за $325 000 під час інтерв'ю принца Гаррі та Меган Маркл, тому що його брала легендарна Опра Уїнфрі. Так що забудьте про «гроші люблять тишу» та «тихіше їдеш, далі будеш». Усе це безнадійно застаріло.
Особистий бренд – найважливіший інструмент для запуску успішних бізнесів. Сьогодні у вас бутик, завтра агентство, післязавтра ви пішли в консалтинг. Щоразу бренд доведеться будувати з нуля. Але якщо бренд – це ім'я, можна запускати будь-який бізнес. Якщо стоїть вибір: безлика компанія чи бізнес, за яким стоїть конкретна людина з ім'ям, – виберуть друге. Тому що люди вірять людям. І не тільки покупці. Інвестори охоче вкладають капітал, коли впевнені в репутації першої особи.
Навіщо особистий бренд звичайному фахівцеві?
1. Вам більше платять. Коли ви визнаний експерт у своїй ніші, ваші компетенції не викликають сумніву, а час коштує дорожче.
2. До вашої думки прислухаються.
3. Ви ніколи не почуєте на співбесіді «ми вам передзвонимо».
З чого почати?
Крок 1. Відповісти на питання «хто я?», «чого я хочу?» і «в чому моя цінність?»
Тут все, як під час запуску стартапу, бізнесу чи продукту: цілі, планування, стратегія.
Визначте діапазон тем, у яких ви є експертом. Їх не має бути багато (немає нічого гіршого за експерта із вакцинації, макроекономіки й податків «в одному флаконі»). Будьте відверті з собою та іншими, діліться тільки тим, у чому ви дійсно круті й від чого отримуєте кайф. Проаналізуйте конкурентів, їхні сильні й слабкі сторони. Це допоможе відрізнятися й представляти для аудиторії цінність. До речі, про аудиторію. Ви маєте розуміти, хто ваші люди, що їм цікаво, в яких соцмережах вони сидять, який контент їх зачепить? Пропишіть свої цілі та план дій із їх досягнення.
Крок 2. Офлайн чи онлайн?
Що вибрати: диджитал чи офлайн виступи? Найкраще поєднати та штурмувати.
Вам потрібен сайт-візитка. Завдяки конструкторам можна безкоштовно або за символічні гроші самостійно зробити стильний сайт, не наймаючи команду програмістів і дизайнерів.
Проведіть аудит своїх акаунтів у соціальних мережах. Вони мають вас виділяти та «продавати». Подбайте про якісне фото профілю, опис ваших компетенцій, контактної інформації. Важливе питання: в яких соціальних медіа бути присутнім? Особисто я за багатоканальність – ефективну, хоча й трудомістку. Обирайте соцмережі, в яких є ваша цільова аудиторія і в яких вам комфортно. Той же Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter. Але не недооцінюйте ті, де вас поки що немає, наприклад, TikTok, який багато хто, як і раніше, вважає соцмережею підлітків. Досвід Kernel показує: майданчик стрімко зростає, спостерігається якісний апгрейд контенту і дорослішання аудиторії.
Крок 3. Контент
На всіх ваших сторінках обов'язково мають бути експертні матеріали з теми, фахівцем з якої ви себе позиціонуєте. Не «успішний успіх», а якісно, унікально й експертно – від першої особи.
Не вірте тим, хто каже, що в соціальних медіа працює тільки відео. Поряд із відео прекрасно «злітають» хороші тексти, живі фотографії, соковита інфографіка. Два слова про тексти. Подбайте не лише про унікальність та інформативність, а й про читабельність. Перевантажений зворотами й термінами пост свідчить не про експертність, а про те, що ви не вмієте писати. Простота тексту це +100 до того, що його прочитають до кінця. Розвивайте в собі цю навичку та перевіряйте прогрес за допомогою хорошого сервісу «Простою мовою».
Дні тижня й час постингу не мають великого значення. Сконцентруйтеся на регулярності та адаптивності контенту на різних майданчиках.
Крок 4. Вихід у світ
Припустімо, у вас є сайт і прокачані акаунти, як «розвіртуалізуватися»? Ваша мета – виступ на конференціях, ефіри на ТБ і радіо, згадки в друкованих та онлайн-медіа.
І у лікарів, і в маркетологів, і у копірайтерів є профільні видання. Як правило, вони виступають інфопартнерами тематичних конференцій, вебінарів, майстер-класів. Відстежуйте події й пропонуйте організаторам себе в ролі спікера. Один гарний виступ може зґенерувати п'ять запрошень.
Відмінний інструмент побудови особистого бренду й залучення уваги ЗМІ – подкасти та блоги. Увійдіть на популярні новинні сайти та ведіть авторські колонки. Так ви продемонструєте глибоке занурення в тему, публічність і готовність комунікувати зі ЗМІ, а заодно згенеруєте більше контенту для соцмереж.
Ще один лайфхак – платформа Helpsmi. Це сайт, де журналісти й експерти знаходять одне одного. Зареєструйтеся та оперативно відповідайте на запити. Щоб не пропустити згадки вашого імені в ЗМІ, зробіть моніторинг частиною повсякденного життя. Для початку вистачить безкоштовного сервісу Google Alerts.
На цьому етапі головне завдання зводиться до того, щоб генерувати якомога більше контенту (подкасти, блоги, пости, коментарі) і відгукуватися буквально на всі запити журналістів.
Крок 5. Перше враження
У вас є декілька секунд, щоб скласти перше враження про себе. Воно має відповідати вашому позиціонуванню та стратегії, яку ви визначили на самому старті. Тут важливо все: від стилю одягу до навичок публічних виступів.
Крок 6. Вимірювання результатів
Як зрозуміти, що особистий бренд є і він працює? Параметрів усього два:
- гроші – за вашою послугою або товаром приходять покупці;
- «вхідний трафік» – регулярні запрошення виступити спікером, запити від ЗМІ, запрошення на ефіри.
Важливо розуміти, що це біг на довгу дистанцію. Мінімальний термін, коли стануть помітні перші результати й піде той самий «вхідний трафік», – від шести місяців до року. Потрібно бути готовим до того, що після одного виступу на конференції чи першого інтерв'ю журналу не буде потоку замовлень, покупок або наступних запрошень. Методично прокачуємо свої соціальні мережі, завжди кажемо «так» на будь-які (на початку навіть найдрібніші) запити та запрошення, а там і образ складеться, і ім'я з'явиться на першій сторінці Google.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.