Категорія
Життя
Дата

Креативність корисна для бізнесу. Ось шість способів прокачати здатність до творчості на основі досліджень

Засновник Apple Стів Джобс регулярно проводив мозкові штурми під час ходьби. А довга прогулянка – його улюблений спосіб провести серйозну розмову. /Фото Getty Images

Засновник Apple Стів Джобс регулярно проводив мозкові штурми під час ходьби. А довга прогулянка – його улюблений спосіб провести серйозну розмову. Фото Getty Images

Часи пандемії та невизначеності створені для креативу, пише у блозі креативна стратегиня та докторка наук Наталі Ніксон. «Креативність – неймовірно практична річ, яка має вирішальне значення для виживання. Ми повинні проявити творчий підхід саме зараз», – переконана Ніксон

У 2017 році консалтингова компанія McKinsey & Company розробила Award Creativity Score. Це індекс, що ґрунтується на результатах премії за найкращу рекламу та креативні комунікації «Канські Леви». Виявилось, що компанії із найбільш творчим підходом досягли кращих результатів за фінансовими показниками та рейтингом інновацій McKinsey. Креативні компанії перевершують конкурентів за ключовими показниками ефективності бізнесу –включно зі зростанням доходів, часткою на ринку і залученням талантів, демонструє дослідження 2014 року Adobe і Forrester Consulting.

LinkedIn назвав креативність однією з найбільш затребуваних м’яких навичок 2021 року. Згідно з дослідженням McKinsey & Company, ця ж навичка потрапила до переліку тих, яких найбільше бракує найманим працівникам. Гарні новини: креативності можна навчитися. Forbes зібрав дослідження та наукові статті, які допоможуть це зробити.

Більше ходіть

Засновник Apple Стів Джобс регулярно проводив мозкові штурми під час ходьби. А довга прогулянка – його улюблений спосіб провести серйозну розмову. Дослідники схвалюють такий підхід. Під час ходьби ідей з’являється удвічі більше, ніж під час сидіння. 

«Ходьба не перетворить вас у Мікеланджело, але допоможе на початкових етапах творчості», – каже дослідниця Мерілі Опецо зі Стенфордського університету. Зі своїм колегою Даніелем Шварцом вона виявила, що креативність підвищується під час прогулянки та не знижується, коли люди після неї сідають. Креативні ідеї однаково виникають і на біговій доріжці у приміщенні, і на свіжому повітрі. «Не кожне робоче завдання має виконуватися за одночасної ходьби, але ті, які вимагають свіжого погляду чи нових ідей, виграють від цього», – каже Опецо.

Нейрохірург Рахул Джандіал у своїй книзі «Нейрофітнес» описує експеримент психолога Девіда Страєра, який запропонував 30 чоловікам і 26 жінкам пройти тест на креативність. Половина групи робила це перед туристичним походом, інша – після. Результати другої групи виявились на 50% кращими. 

Прийміть душ

До 72% людей найкращі ідеї приходять у душі, стверджує дослідник когнітивних процесів Скотт Баррі Кауфман. Із чим це пов’язано? Теплий душ розслабляє. Це викликає підвищення рівнів нейромедіатора дофаміну. Останній є важливим компонентом для творчого процесу – що більше його виділяється, то більш креативними ми є, каже нейобіологиня Еліс Флаерті.

Перебування в душі створює «інкубаційний період» для визрівання ідеї. «Намилювання і миття голови шампунем не вимагають багато уваги, тож ми більше займаємося вільними асоціаціями. Це важливо для інновацій», – переконаний доцент нейробіології університету Гвелфу в Канаді Марк Фенске.

Медитуйте

Керівники Google, Goldman Sachs та Medtronic впевнені: майндфулнес-медитація не тільки корисна для зменшення стресу, але й може покращити творчі здібності. Вони навіть впровадили її у компаніях для своїх співробітників, пише Harvard Business Review.

Українські компанії теж звикають до майндфулнес-практик. В офісі IT-компанії EVO сеанси медитації зʼявилися завдяки пропозиціям працівників. А СЕО Yakaboo Іван Богдан розповів Forbes, що медитація стала його засобом боротьби зі стресом.

Для збільшення креативності достатньо медитувати 10–12 хвилин, довели дослідники університету Erasmus у Роттердамі. Вони поділили 129 студентів на три групи та попросили їх запропонувати якомога більше бізнес-ідей для використання дронів. Перед брейнштормом одна група медитувала 10 хвилин, інша взяла участь у 10-хвилинній підробці медитаційної вправи, третя — негайно розпочала мозковий штурм. Кожна з груп запропонувала приблизно однакову кількість варіантів виконання завдання. Але люди, які медитували, пропонували ідеї у вдвічі ширшому діапазоні тем.

Матеріали по темі

Вивчіть ще одну мову

Знання іноземної мови і креативність пов’язані, впевнились дослідники Мешхедського університету імені Фердоусі. 120 іранських учнів виконали тест Торренса, за допомогою якого визначають рівень креативності за показниками швидкості, деталізованості, оригінальності та гнучкості мислення. 60 із них впродовж шести років вивчали англійську, інша половина володіла лише рідною мовою. Результати учасників першої групи були кращими за усіма чотирма здатностями мислення.

Вивчення іноземної мови покращує здатність до планування, когнітивну гнучкість і роботу пам’яті. Креативність багато в чому залежить від потужності цих функцій. Якщо маєте за мету отримати користь для мозку від вивчення іноземної мови, важливо, щоб вона суттєво відрізнялась від рідної. «Знати російську та українську – добре, але українську та французьку – краще», – розповіла Forbes біологиня Ольга Маслова. 

Пригадуйте сни

Запам’ятовування і запис своїх снів до щоденника підвищує креативні навички, помітили колумбійські вчені. У дослідженні від 2016 року 125 учасників пройшли тест Торренса, після чого їх розділили на дві групи. Перша щодня пригадувала і записувала свої сни, друга фіксувала яскраві спогади минулого дня. Через 27 днів учасники ще раз склали тест Торренса. Креативність збільшилась тільки у першої групи.

Дослідники дійшли висновку, що підвищене усвідомлення сновидінь збільшує креативність завдяки «послабленню» стереотипного мислення, характерного для звичайного стану свідомості. 

Створюйте обмеження

Спробуйте у наступні 30 секунд придумати дитячу гру. Вигадали? Це було легко чи складно? А тепер за цей же час вигадайте гру, де є квітка та драбина. «Для більшості згенерувати ідею другої гри легше. Обов’язкові елементи «драбина» та «квітка» допомагають звузити нескінченну кількість варіантів. Нам стає легше розробити набір параметрів», – пояснює професор нейронауки та бізнесу Моран Серф в інтерв’ю для Business Insider.

Мозку легше з’єднувати шаблони в нові ідеї, ніж генерувати контент з повітря. Тож коли просять вигадати креативну ідею, можна створити для себе випадкове обмеження – вирішити, що вона має починатися з літери «ф» або коштувати менше $40.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

30 до 30 | Квартал 95, лідер "Великого будівництва"