Джорджо Армані /Shutterstock
Категорія
Життя
Дата

Легендарний дизайнер і грамотний менеджер. Помер один із найбагатших людей Італії Джорджо Армані. Чим він запамʼятався у світі моди?

2 хв читання

Джорджо Армані заснував власний бренд у 1975 році. Фото Shutterstock

4 вересня у 91 рік помер засновник бренду Armani й один із найбагатших людей Італії Джорджо Армані. Дизайнер і підприємець, статки якого на початку 2025-го Forbes оцінив у $11,8 млрд, випустив першу лінійку чоловічого одягу 50 років тому. Кому він залишив бізнес?

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Культовий італійський дизайнер Джорджо Армані помер 4 вересня 2025-го. «Він працював до останніх днів, присвячуючи себе компанії, колекціям, різним і завжди новим проєктам», – повідомила пресслужба модного дому Armani. 

Представивши в 1975-му першу чоловічу лінійку, Армані дав старт власному бренду. Компанія переросла у модний дім із виторгом $2,4 млрд за 2024 рік, пише Forbes із посиланням на фінансовий звіт Armani Group. 

Крім одягу, взуття й аксесуарів, компанії дому Armani виробляють косметику, окуляри, меблі та декор. У портфелі групи – бренди квіткового сервісу, кондитерських виробів і готелів.

Яке значення мала постать Джорджо Армані та його компанії для модної індустрії?

Дизайнер-епоха

Першу чоловічу лінійку pret-a-porter, тобто моделей готового одягу, Армані представив у 1975 році в Мілані разом із партнером Серджіо Галеотті. Роком пізніше вийшла колекція жіночого одягу, в якій дизайнер поєднав витонченість та строгість. Він будував бренд не лише на ідеї, а й на грамотному менеджменті.

У 1980-му на екрани вийшла кінострічка «Американський жиголо» з актором Річардом Гіром. Він був одягнений у фірмове вбрання Armani, яке одразу викликало інтерес у глядачів, пише Vogue. «Це стало сенсацією, – пригадував сам Армані в коментарі для The Economist у 2017-му. – Всі хотіли знати, в чому був одягнений Гір». Бренд почав здобувати популярність.

У 1985-му партнер Армані і голова правління бренду Серджіо Галеотті помер. Джорджо взяв на себе управління компанією. Донині йому належало 99,9% акцій модного дому, пише Forbes. Решта 0,01% – міланському фонду Giorgio Armani Foundation, який Армані заснував у 2016-му для «забезпечення постійного керівництва компанії на майбутнє». Бізнес модельєра має перейти у спадок його родині.

Джорджо Армані /Shutterstock

У 1985-му діловий партнер Армані – Серджіо Галеотті, який був співвласником і головою правління бренду, – помер. Фото Shutterstock

Компанія італійського дизайнера стрімко розвивалася між 1990-м і 1995-м роками, але її засновник відчував тягар успіху, пише Vogue. «Я більше не міг ризикувати, як раніше, і не міг дозволити собі не продавати, – цитує видання модельєра. – Мій дизайн став комерційною відповідальністю». 

У той час зʼявлялося дедалі більше лінійок: від одягу для сну до косметики. На початку 2000-х Армані запустив мережу готелів класу «люкс» у партнерстві з компанією Emaar Properties. А в 2008-му дизайнер придбав міланську баскетбольну команду «Олімпія».

Упродовж своєї карʼєри у світі моди Армані був піонером. Наприклад, у 2007-му першим транслював онлайн презентацію своєї літньої колекції в Парижі, пише Forbes.

У лютому 2020-го Армані одним із перших серед великих дизайнерів скасував показ моди через пандемію COVID-19 – натомість колекцію представили віртуально.

У 2022 році Армані провів показ своєї лінійки в повній тиші без музичного супроводу – на знак підтримки України під час повномасштабної війни. 

Сила без агресії

«Смерть Джорджо Армані – втрата не лише для моди, а й для всієї культури стилю», – каже співзасновник і креативний директор бренду Andreas Moskin Андрій Моськін. Армані зумів переосмислити класичний костюм і створити власний всесвіт, у якому комфорт і елегантність стали рівнозначними, додає він. «Армані був прикладом того, як дизайнер може стати цілою епохою», – каже Моськін.

«Мені найбільше запамʼяталося, як костюми бренду в 1980-х вплинули на образ ділової жінки», – каже засновниця і дизайнерка бренду J’amemme Юлія Ярмолюк. Італійський дизайнер показав, що одяг може підкреслювати силу без зайвої агресії, додає вона.

Історія Джорджо Армані може слугувати натхненням для тих, хто починав не з юності. «Армані створив власний бренд після 40 років, – розповідає Ярмолюк. – Це доводить, що справжній шлях у моді не має вікових меж».

«Армані – це італійський шик, який не має часу, – додає власниця бренду Litkovskaya Лілія Літковська. – Він вплинув на десятиліття і залишиться канонічним дизайнером і брендом».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Четвертий випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні