Наступного року світова автомобільна промисловість зіткнеться з нестачею напівпровідників, оскільки перехід на електромобілі прискорюється, попереджають провідні автомобільні групи та виробники мікросхем, пише Financial Times.
Ключові факти
- Виконавчий директор американського виробника чипів Onsemi Хассан Ель-Хурі заявив, що він уже «розпродав» чипи з карбіду кремнію (SiC), передові силові напівпровідники, які широко використовуються в електромобілях, принаймні до кінця 2023 року через високий попит. Аналогічну заяву нещодавно в Мюнхені зробив і виконавчий директор виробника автомобільних чипів Infineon Йохен Ханебек.
- Автовиробники також готуються до проблем. Так, виконавчий директор Stellantis Карлос Таварес, четвертого за обсягом продажів автовиробника у світі, заявив, що наступного року обмеження випуску чипів продовжать переслідувати автомобільну промисловість.
- Попит на автомобільні чипи підштовхнув таких виробників, як Onsemi та Infineon, а також STMicroelectronics, NXP Semiconductors та Nexperia. Німецький виробник мікросхем оголосив про свої найбільші разові інвестиції в обсязі €5 млрд у будівництво заводу в Дрездені для виробництва аналогових, змішаних сигналів та силових напівпровідників, що використовуються в автомобілях та інших галузях промисловості. Ель-Хурі сказав, що Onsemi розширює виробництво на заводах у Рожнові в Чехії, Пусані у Південній Кореї та Нью-Гемпширі у США, що, за оцінками компанії, збільшить потужність на 30% наступного року.
- Попит на автомобільні чипи був викликаний насамперед взаємоповʼязаними функціями транспортних засобів, що працюють на пальному, і переходом на електромобілі, який, імовірно, прискорюватиметься в міру поступової відмови від двигунів внутрішнього згоряння.
- Оптимістичні перспективи автомобільних чипів контрастують з іншими частинами сектора, який постачає напівпровідники для смартфонів та персональних компʼютерів. Ці групи, до яких входять Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC), Intel та Samsung, постраждали від падіння попиту. TSMC, найбільший у світі контрактний виробник чипів, який забезпечує такі компанії, як Apple, Google і Amazon, цього року скоротив заплановані капітальні витрати приблизно на 10% – до $36 млрд.
Контекст
Провідні світові автовиробники планують витратити майже $1,2 трлн до 2030 року на розробку та виробництво мільйонів електромобілів, а також акумуляторів та сировини для підтримки цього виробництва. Згідно з даними Benchmark Mineral Intelligence і виробників, щоб підтримувати безпрецедентний рівень випуску електромобілів, автовиробники та їхні партнери з виробництва акумуляторних батарей планують до 2030 року встановити 5,8 ТВт·год акумуляторів.
США та Європа можуть скоротити свою залежність від Китаю щодо акумуляторів для електромобілів коштом нових капіталовкладень в обсязі понад $160 млрд до 2030 року, пише Financial Times із посиланням на прогнози Goldman Sachs.
![Перше інтервʼю нового очільника «Нафтогазу» Олексія Чернишова. Про ринкові тарифи, дефолт, збитки та Берлінську стіну з урядом /Фото з особистого архіву](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/0/c5/e6c27f7f-76b5cf4a97018c86b80cd2e2383ddc50.jpeg?v=2894_3)
![IndependentMe. Вікторія Рєпа під крилом Genesis побудувала один із найвідоміших українських стартапів. Чи зможе вона дотягнути його до статусу єдинорога /Фото з особистого архіву](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/c/5d/b0618071-b562261c002df281efa74a3089d0c5dc.jpg?v=4786_4)
![Український криптообмінник Utorg залучив $5 млн від Dragonfly, TA Ventures і Hypra. Чому з першого раунду його оцінили під $50 млн /Фото з особистого архіву](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/9/bf/5f6adf70-34007832ab96c44551202e24c035dbf9.jpg?v=9403_2)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.