Категорія
Новини
Дата

Бізнес загалом не відчув позитивного впливу урядових програм підтримки, особливо малий – дослідження

1 хв читання

Програма «Національний кешбек» та «Зимова підтримка» мали на меті підтримати український бізнес /КМДА

Програма «Національний кешбек» та «Зимова підтримка» мали на меті підтримати український бізнес Фото КМДА

Програма «Національний кешбек» не вплинула на діяльність 41,9% підприємств, негативно її вплив оцінюють 0,2%, 21,2% не брали в ній участі, ще 14,8% важко оцінити її вплив. Бізнес так само стримано оцінює вплив і програми «Зимова підтримка». Про це свідчать результати щомісячного опитування, проведеного Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД) із 19 по 28 листопада серед 485 промислових підприємств.

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за 1259 грн замість 1799 грн. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас. В період акції Christmas sale діє знижка 30% 🎁

Деталі

  • Розмір підприємства суттєво впливає на оцінку програми. Лише 6,5% мікробізнесу та 11,8% малого бізнесу побачили позитивний вплив «Національного кешбеку» на свою діяльність.
  • «Якщо програма й була спрямована на підтримку бізнесу, то точно не малого. Позитивний вплив відзначили 30,8% підприємств середнього бізнесу та 31,5% – великого», – зазначили в ІЕД.
  • Загалом 62,3% підприємств не очікують від програми жодного впливу, 11,9% прогнозують позитивний ефект.
Що каже бізнес про програму «Національний кешбек»

Бізнес оцінив користь для себе урядової програми «Національний кешбек»

  • У харчовій промисловості 40,3% підприємств зауважили позитивний вплив. Також більш позитивні, ніж у середньому по вибірці, оцінки дали підприємства поліграфічної промисловості (25%) та виробництва тканин, одягу чи взуття (23,2%). У хімічній промисловості (20%) зафіксовано вплив, близький до середнього.
  • У галузевому розрізі найбільш нейтральні оцінки серед підприємств металургії (75,9%), хімічної промисловості (72,5%) та машинобудування (70,2%). Натомість позитивні очікування більш характерні для поліграфічної (25%) та харчової (20,8%) промисловості.
  • Бізнес так само стримано оцінює вплив програми «Зимова підтримка». За оцінками ІЕД, вона майже не орієнтована на мікро- та малі компанії: позитивного ефекту очікують лише 3,2–3,3% з них. Натомість середні й великі підприємства бачать більше користі від програми – 19,5% і 18% відповідно.
  • 11,9% очікують для своїх підприємств позитивного впливу від «Зимової підтримки», 62,3% не очікують жодного впливу, а 25,8% зазначили, що їм важко це оцінити.
Що каже бізнес про програму «Зимова підтримка»

Бізнес оцінив користь для себе урядової програми «Зимова підтримка»

Контекст

«Нацкешбек» – це ініціатива президента, яка запрацювала на початку вересня 2024 року. Програма спрямована на підтримку українських виробників і передбачає повернення громадянам 10% вартості придбаних товарів вітчизняного виробництва.

Із переліку категорій, на які можна витратити кошти за програмою «Національний кешбек», зникло понад 20 категорій за рішенням уряду від 24 листопада. Зокрема – мобільний звʼязок та телекомунікаційні послуги, на які минулого року було спрямовано 1,4 млрд грн. 

Зміни пов’язані з підготовкою до запуску нової програми «Зимова підтримка», в межах якої кожен громадянин отримає разову виплату 1000 грн на картку «Нацкешбеку». «Зимова підтримка» – це комплекс ініціатив від фінансової допомоги до безкоштовного проїзду потягом. Яким є новий пакет підтримки від уряду та президента, читайте в матеріалі Forbes Ukraine.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
П'ятий випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні