Федерація роботодавців України разом з Асоціацією міжнародних автомобільних перевізників закликали президента Володимира Зеленського втрутитись у ситуацію навколо блокади кордону та провести переговори із президентом Польщі Анджеєм Дудою, йдеться заяві ФРУ. Також вони надіслали листа до Єврокомісії із проханням розв’язати цю ситуацію.
Ключові факти
- У офіційному зверненні сказано, що наслідки блокування кордонів настільки значні, що потребують «особистого втручання перших осіб держав та взаємодії органів влади на всіх рівнях».
- Окрім проведення зустрічі із Дудою, підприємці та перевізники також просять президента внести низку пропозицій до Кабінету міністрів. Серед них Міністерству закордонних справ та Міністерством інфраструктури провести консультації з Єврокомісією щодо недопущення подальшої дискримінації українських перевізників.
- У ФРУ повідомили, що непрямі втрати економіки України (штрафи та неустойки щодо українських експортерів за зриви контрактних зобов’язань, відмова від укладання контрактів з українськими контрагентами на новий рік тощо), від блокади «вимірюються мільярдами євро».
- «Вимоги польських страйкарів носять зухвалий характер та порушують зобов’язання Польщі відповідно до міжнародних договорів, а подекуди є прямим втручанням у внутрішні справи України та є дискримінаційними», – вважають роботодавці та перевізники.
- ФРУ та Асоціація міжнародних автоперевізників вже надіслали листи на адресу президентки Єврокомісії Урсули фон дер Ляєн, віце-президента ЄК, комісара з питань торгівлі Валдіса Домбровскіса із проханням допомогти розв’язати цю ситуацію.
Контекст
З 6 листопада перевізники з Польщі розпочали страйк на кордоні з Україною, заблокувавши три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: «Корчова – Краковець», «Гребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин». Що означає перекриття трьох найбільших пунктів пропуску з Польщею для української економіки та чи можливо знайти компроміси з польськими мітингарями – читайте в редакційному матеріалі Forbes.
22 листопада представники польських перевізників вирішили продовжити блокаду пункту пропуску (ПП) «Ягодин – Дорогуськ» до 1 лютого 2024 року, написав один із лідерів польських перевізників Рафал Меклер.
Водночас Європейська Бізнес Асоціація (EBA) із посиланням на експрес-опитування серед 55 членських компаній проінформувала, що в середньому один день простою через страйк на польсько-українських пунктах пропуску вартує одній компанії втрат у розмірі близько 1 млн грн.
За оцінкою Федерації роботодавців, наразі економіка зазнала понад €400 млн збитків від блокування кордону, повідомив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін.
23 листопада блокування руху вантажівок почалось і перед пунктом пропуску «Медика», суміжному з українським ПП «Шегині».
![Страйк на кордоні. Польські перевізники планують заблокувати рух вантажівок на ще одному пункті пропуску /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/b/32/b84beeb8-bc3e484e6f8b3416dfe2ac48d9cb232b.jpg?v=0368_1)
![«Придушення бізнесу». Україна хоче розблокування кордону перед переговорами з Польщею та Єврокомісією – Качка /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/f/74/5490c340-f4083652ce701bd4151115815b0ad74f.jpg?v=7727_1)
![У Польщі розпочалося блокування руху вантажівок в напрямку пункту пропуску «Шегині» – Держприкордонслужба /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/7/15/d445c957-161555c06feda56ee396e7b93056d157.jpg?v=1409_1)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.