Федерація роботодавців України разом з Асоціацією міжнародних автомобільних перевізників закликали президента Володимира Зеленського втрутитись у ситуацію навколо блокади кордону та провести переговори із президентом Польщі Анджеєм Дудою, йдеться заяві ФРУ. Також вони надіслали листа до Єврокомісії із проханням розв’язати цю ситуацію.
Форум «Вільна» повертається 20 лютого, щоб стати вашим джерелом ідей, знайомств і можливостей. Долучайтеся до заходу за посиланням! 🎟
Ключові факти
- У офіційному зверненні сказано, що наслідки блокування кордонів настільки значні, що потребують «особистого втручання перших осіб держав та взаємодії органів влади на всіх рівнях».
- Окрім проведення зустрічі із Дудою, підприємці та перевізники також просять президента внести низку пропозицій до Кабінету міністрів. Серед них Міністерству закордонних справ та Міністерством інфраструктури провести консультації з Єврокомісією щодо недопущення подальшої дискримінації українських перевізників.
- У ФРУ повідомили, що непрямі втрати економіки України (штрафи та неустойки щодо українських експортерів за зриви контрактних зобов’язань, відмова від укладання контрактів з українськими контрагентами на новий рік тощо), від блокади «вимірюються мільярдами євро».
- «Вимоги польських страйкарів носять зухвалий характер та порушують зобов’язання Польщі відповідно до міжнародних договорів, а подекуди є прямим втручанням у внутрішні справи України та є дискримінаційними», – вважають роботодавці та перевізники.
- ФРУ та Асоціація міжнародних автоперевізників вже надіслали листи на адресу президентки Єврокомісії Урсули фон дер Ляєн, віце-президента ЄК, комісара з питань торгівлі Валдіса Домбровскіса із проханням допомогти розв’язати цю ситуацію.
Контекст
З 6 листопада перевізники з Польщі розпочали страйк на кордоні з Україною, заблокувавши три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: «Корчова – Краковець», «Гребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин». Що означає перекриття трьох найбільших пунктів пропуску з Польщею для української економіки та чи можливо знайти компроміси з польськими мітингарями – читайте в редакційному матеріалі Forbes.
22 листопада представники польських перевізників вирішили продовжити блокаду пункту пропуску (ПП) «Ягодин – Дорогуськ» до 1 лютого 2024 року, написав один із лідерів польських перевізників Рафал Меклер.
Водночас Європейська Бізнес Асоціація (EBA) із посиланням на експрес-опитування серед 55 членських компаній проінформувала, що в середньому один день простою через страйк на польсько-українських пунктах пропуску вартує одній компанії втрат у розмірі близько 1 млн грн.
За оцінкою Федерації роботодавців, наразі економіка зазнала понад €400 млн збитків від блокування кордону, повідомив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін.
23 листопада блокування руху вантажівок почалось і перед пунктом пропуску «Медика», суміжному з українським ПП «Шегині».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.