Федерація роботодавців України разом з Асоціацією міжнародних автомобільних перевізників закликали президента Володимира Зеленського втрутитись у ситуацію навколо блокади кордону та провести переговори із президентом Польщі Анджеєм Дудою, йдеться заяві ФРУ. Також вони надіслали листа до Єврокомісії із проханням розв’язати цю ситуацію.
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
Ключові факти
- У офіційному зверненні сказано, що наслідки блокування кордонів настільки значні, що потребують «особистого втручання перших осіб держав та взаємодії органів влади на всіх рівнях».
- Окрім проведення зустрічі із Дудою, підприємці та перевізники також просять президента внести низку пропозицій до Кабінету міністрів. Серед них Міністерству закордонних справ та Міністерством інфраструктури провести консультації з Єврокомісією щодо недопущення подальшої дискримінації українських перевізників.
- У ФРУ повідомили, що непрямі втрати економіки України (штрафи та неустойки щодо українських експортерів за зриви контрактних зобов’язань, відмова від укладання контрактів з українськими контрагентами на новий рік тощо), від блокади «вимірюються мільярдами євро».
- «Вимоги польських страйкарів носять зухвалий характер та порушують зобов’язання Польщі відповідно до міжнародних договорів, а подекуди є прямим втручанням у внутрішні справи України та є дискримінаційними», – вважають роботодавці та перевізники.
- ФРУ та Асоціація міжнародних автоперевізників вже надіслали листи на адресу президентки Єврокомісії Урсули фон дер Ляєн, віце-президента ЄК, комісара з питань торгівлі Валдіса Домбровскіса із проханням допомогти розв’язати цю ситуацію.
Контекст
З 6 листопада перевізники з Польщі розпочали страйк на кордоні з Україною, заблокувавши три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: «Корчова – Краковець», «Гребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин». Що означає перекриття трьох найбільших пунктів пропуску з Польщею для української економіки та чи можливо знайти компроміси з польськими мітингарями – читайте в редакційному матеріалі Forbes.
22 листопада представники польських перевізників вирішили продовжити блокаду пункту пропуску (ПП) «Ягодин – Дорогуськ» до 1 лютого 2024 року, написав один із лідерів польських перевізників Рафал Меклер.
Водночас Європейська Бізнес Асоціація (EBA) із посиланням на експрес-опитування серед 55 членських компаній проінформувала, що в середньому один день простою через страйк на польсько-українських пунктах пропуску вартує одній компанії втрат у розмірі близько 1 млн грн.
За оцінкою Федерації роботодавців, наразі економіка зазнала понад €400 млн збитків від блокування кордону, повідомив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін.
23 листопада блокування руху вантажівок почалось і перед пунктом пропуску «Медика», суміжному з українським ПП «Шегині».



Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.