Категорія
Новини
Дата

Єврокомісія почала антимонопольне розслідування проти Delivery Hero та Glovo

1 хв читання

Європейська комісія розпочала антимонопольне розслідування проти двох найбільших у Європі сервісів з онлайн-замовлень та доставки їжі – Delivery Hero і Glovo. Про це йдеться у пресрелізі ЄК.

За 107 років існування Forbes логотип змінювався 18 разів, але таким авангардним і вільним світ його бачить вперше. В новому числі журналу Forbes Ukraine: сучасне мистецтво, топ-50 благодійних фондів, альтернативна енергетика, 30 до 30. Замовляйте вже зараз!

Деталі

  • Єврокомісія підозрює, що перед поглинанням Delivery Hero і Glovo могли розподілити географічні ринки та поділитися комерційно важливою інформацією (наприклад, про комерційні стратегії, ціни, потужності, витрати, характеристики продукції). 
  • У Брюсселі також вважають, що компанії могли домовитися не переманювати співробітників одна одної. Цьому могла сприяти міноритарна частка Delivery Hero у Glovo. 
  • Правила ЄС щодо конкуренції забороняють картелі та обмежувальну ділову практику (стаття 101 Договору про функціонування ЄС та стаття 53 Угоди про Єдину економічну зону). 
  • Якщо під час поглибленого розслідування ці факти будуть доведені, то компаніям загрожуватиме штраф у розмірі 10% від світових доходів.

Контекст

Німецька Delivery Hero та іспанська Glovo – найбільші компанії з доставки їжі в Європі. З липня 2018 року Delivery Hero володіла міноритарною часткою в Glovo, а в липні 2022-го отримала одноосібний контроль.

В Україні Glovo запустився у жовтні 2018 року. З того часу на ринку з’явилися й зникли американський Uber Eats і місцевий Rocket, а сам Glovo наростив свою частку ринку до 80%.   

Іспанці планують рости не лише в доставці. У жовтні 2023-го компанія запустила Glovo Brands Ads – заклади можуть рекламуватися у застосунку, де принаймні раз на рік роблять замовлення 25 млн людей. 

Glovo уперше з 2014 року став прибутковим, розповів Forbes Ukraine CEO компанії Оскар Пʼєр. «Останні кілька місяців ми стабільно перетинаємо межу беззбитковості», – зазначає він. У німецькій групі компаній Delivery Hero сервіс зростає найшвидше й генерує 10% усього виторгу, додав П’єр. 

Які виклики стоять перед компанією, яка щойно здолала бар’єр прибутковості, та чому український ринок доставки досі вважається молодим, а також як доставка з ресторанів в Україні може зрости вдесятеро, читайте в інтерв’ю.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд