Катар, один із найбільших у світі експортерів скрапленого природного газу, затримує деякі постачання до Європи, оскільки криза в Червоному морі призводить до збільшення часу в дорозі, пише Bloomberg. Щонайменше шість катарських вантажів до Європи перенаправили до Африки.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- За словами трейдерів, країна поінформувала деяких європейських покупців про затримки та перенесення поставок. Катар змінює глобальні постачання для виконання контрактних зобовʼязань, перенаправляє постачання з інших місць та замінює їх доступними вантажами поблизу Європи.
- Згідно з даними відстеження суден, зібраних Bloomberg, з 15 січня Катар перенаправив щонайменше шість вантажів, що прямували до Європи, навколо мису Доброї Надії на півдні Африки замість короткого маршруту через Червоне море та Суецький канал. Обхід затримує судна на більш тривалий термін, ніж планувалося, що обмежує їх кількість для подальших вантажів.
- За словами джерел, відвантаження СПГ QatarEnergy, заплановане на початок лютого на терміналі Edison на Адріатиці в Італії, тепер перенесене на кінець місяця. Плавання навколо Африки додає до подорожі до Європи близько двох тижнів.
- QatarEnergy заявила, що криза на Червоному морі «може вплинути на графік деяких поставок, оскільки вони йдуть альтернативними маршрутами», але зазначила, що видобуток триває безперебійно.
Контекст
Катар є найбільшим постачальником СПГ до Європи після США і зазвичай відправляє експортні поставки водним шляхом, оскільки альтернативою є набагато довший маршрут навколо південного краю Африки. Минулого року на його частку припало близько 13% споживання Західної Європи.
Газовий ринок досі значною мірою ігнорував збої в Червоному морі, де атаки єменських хуситів змусили багато торговельних судів уникати цього району. Європейські фʼючерси на газ знаходяться поблизу шестимісячного мінімуму на тлі високих запасів, великих обсягів виробництва відновлюваних джерел енергії, зниження промислового попиту та великої кількості альтернативних поставок СПГ.
Крім того, Катар не скоротив експорт, хоча деяким вантажам потрібно більше часу, щоб дістатися пункту призначення. За даними відстеження судів, постачання СПГ із країни за останні два тижні приблизно на 7% вище, ніж за той же період минулого року.
У січні Катар призупинив відправку танкерів зі скрапленим природним газом через Баб-ель-Мандебську протоку.
Через водний шлях, що зʼєднує Червоне та Середземне моря, проходить від 10% до 15% світової торгівлі й 30% контейнерних перевезень. Це – основний торговий маршрут між країнами Азії та Європи. Кількість контейнеровозів у гирлі Червоного моря, що прямують до Суецького каналу або з нього, в перший тиждень січня скоротилася на 90% порівняно з початком 2023 року.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.