Категорія
Новини
Дата

Kernel, МХП і «Ерідон» очолили рейтинг Forbes найефективніших агрохолдингів

Forbes Ukraine спільно з KSE і YouControl визначили 20 найефективніших агрохолдингів України. У трійці лідерів – Kernel, МХП і «Ерідон».

Головні матеріали Forbes Ukraine у email-розсилці. Раз на тиждень на вашій пошті.

Ключові факти

  • У квітні 2022 року рада директорів Kernel дозволила засновнику й основному акціонеру Андрію Веревському викупити у власної компанії 30% земельного банку, або 134 000 га. Компанія отримала $210 млн, які планувалося витратити на обслуговування боргу. Натомість втратила статус найбільшого агрохолдингу України за розміром земельного банку.
  • МХП, яка входить у трійку найефективніших агрокомпаній, має одну з найвищих часток переробки у виторгу серед учасників списку – 95%. За два воєнні роки найбільший виробник та експортер курятини в Україні збільшив річні інвестиції в 1,8 раза, до $263 млн.
  • Молочно-мʼясний напрям – один із більш ніж десятка видів діяльності, якими займається Сергій Кролевець. Заснована ним у 1993 році «Ерідон» – лідер українського ринку насіння та засобів захисту рослин із часткою близько 30%. У структурі є компанії з дистрибуції та сервісу агротехніки, сільгоспінжинірингу та агровиробничі підприємства.
  • У цьому переліку більше компаній, чиї основні активи розташовані якомога далі від лінії фронту. Є й ті, хто попри величезні втрати демонструє високу ефективність. Повний список доступний за посиланням тут.

Контекст

Кількість екзистенційних викликів, з якими стикнулась аграрна галузь, зашкалює. Ось лише кілька з них: втрата активів на тимчасово окупованих територіях, замінована земля, блокада портів, обстріли та руйнування портової інфраструктури, знищення підприємств і техніки, блокування кордонів західними сусідами, дефіцит робочих рук, волатильність на світових ринках.

У сезоні 2022/2023, за даними Української зернової асоціації, вітчизняні аграрії експортували 67,8 млн т продукції, що на 12% перевищує результат попереднього періоду і на 15% – 2020/2021.

Мета дослідження – показати, як агрокомпанії переналаштували роботу для збереження прибутковості та що дійсно працює в умовах повномасштабної війни.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні