Кувейт розраховує відвантажити до Європи 2,5 млн т дизельного палива. Також країна планує цього року збільшити експорта палива для авіалайнерів, щоб допомогти континенту компенсувати скорочення потоків із Росії, пише Bloomberg.
⚡️Ексклюзивно: спікер на форумі «Енергія бізнесу» – Деніел Єрґін, віце-голова S&P Global, письменник та лауреат Пулітцерівської премії. Він автор бестселерів про енергетику та світову економіку, зокрема «The Prize» і «The New Map». Вже 9 жовтня зустрінемося.
Ключові факти
- За словами джерела, близькосхідна країна розраховує збільшити постачання дизельного палива до Європи впʼятеро з 2022 року до 2,5 млн т, або приблизно 50 000 барелів на день. Кувейт також хоче подвоїти продаж авіапалива майже до 5 млн т, сказало джерело.
- Євросоюзу загрожує потенційний брак палива з 5 лютого, коли набере чинності заборона імпорту нафтопродуктів із Росії у покарання за вторгнення в Україну.
- За даними Bank of America, ціни на дизельне паливо можуть зрости до $200 за барель з цього кварталу, оскільки заборона може викликати глобальний дефіцит.
- За оцінками аналітиків JPMorgan Chase & Co., на кінець минулого року ЄС купував майже 1,3 млн барелів на день продукції з Росії. Приблизно половина їх припадає на дизель.
- В останні роки Кувейт витратив десятки мільярдів доларів на модернізацію та будівництво нових нафтопереробних заводів. Його найбільшим вкладенням було будівництво Аль-Зур. Це один із найбільших нафтопереробних заводів у світі, розрахований на переробку 615 000 барелів сирої нафти на день, і наприкінці минулого року він уперше відправив на експорт дизельне паливо та паливо для реактивних двигунів.
- За словами джерела, плани державної Kuwait Petroleum Corp. щодо авіагасу виключають будь-які продажі на спотовому ринку. Це означає, що фактична кількість, відправлена до Європи, може виявитися більшою за 5 млн т.
- Очікується, що інші близькосхідні виробники нафти, такі як Саудівська Аравія та Обʼєднані Арабські Емірати, також збільшать експорт палива до Європи 2023 року.
Контекст
Європейський Союз заборонить більшу частину морського імпорту російських нафтопродуктів із 5 лютого. Блок, якому структурно не вистачає дизельного палива, готувався до припинення поставок, імпортуючи вантажі з Росії, яка, як і раніше, є його найбільшим зовнішнім постачальником, а також з Азії та Близького Сходу.
Наприкінці листопада стало відомо, що європейські трейдери поспішають заповнити резервуари в регіоні російським дизельним паливом, оскільки альтернативні джерела залишаються обмеженими. Завантаження російського дизельного палива, призначеного для регіону зберігання Амстердам–Роттердам–Антверпен (ARA), зросло до 215 000 барелів на добу з 1 по 12 листопада. Дані Refinitiv показують, що за наявності кількох альтернатив дизельне паливо з Росії становило 44% загального обсягу імпорту дорожнього палива до Європи в листопаді порівняно з 39% у жовтні.
Хоча залежність Європи від російського палива впала більш ніж на 50%, Росія, як і раніше, залишається найбільшим постачальником дизельного палива на континенті. Так, Росія розраховує суттєво збільшити експорт дизельного палива до запровадження ембарго ЄС.
Запаси дизельного палива у Північно-Західній Європі на початку весни досягнуть мінімуму за останні 12 років, пише Bloomberg із посиланням на прогноз консалтингової компанії Wood Mackenzie. Запаси накопичуватимуться в грудні та січні аж до різкого падіння, прогнозується, що в березні вони будуть найнижчими в порівнянні з будь-яким місяцем починаючи з 2011 року.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.