Кувейт розраховує відвантажити до Європи 2,5 млн т дизельного палива. Також країна планує цього року збільшити експорта палива для авіалайнерів, щоб допомогти континенту компенсувати скорочення потоків із Росії, пише Bloomberg.
Оформлюйте передплату на 6 номерів Forbes Ukraine зі змістовними інтерв’ю, рейтингами та аналітикою, тепер зі знижкою 50%.
Ключові факти
- За словами джерела, близькосхідна країна розраховує збільшити постачання дизельного палива до Європи впʼятеро з 2022 року до 2,5 млн т, або приблизно 50 000 барелів на день. Кувейт також хоче подвоїти продаж авіапалива майже до 5 млн т, сказало джерело.
- Євросоюзу загрожує потенційний брак палива з 5 лютого, коли набере чинності заборона імпорту нафтопродуктів із Росії у покарання за вторгнення в Україну.
- За даними Bank of America, ціни на дизельне паливо можуть зрости до $200 за барель з цього кварталу, оскільки заборона може викликати глобальний дефіцит.
- За оцінками аналітиків JPMorgan Chase & Co., на кінець минулого року ЄС купував майже 1,3 млн барелів на день продукції з Росії. Приблизно половина їх припадає на дизель.
- В останні роки Кувейт витратив десятки мільярдів доларів на модернізацію та будівництво нових нафтопереробних заводів. Його найбільшим вкладенням було будівництво Аль-Зур. Це один із найбільших нафтопереробних заводів у світі, розрахований на переробку 615 000 барелів сирої нафти на день, і наприкінці минулого року він уперше відправив на експорт дизельне паливо та паливо для реактивних двигунів.
- За словами джерела, плани державної Kuwait Petroleum Corp. щодо авіагасу виключають будь-які продажі на спотовому ринку. Це означає, що фактична кількість, відправлена до Європи, може виявитися більшою за 5 млн т.
- Очікується, що інші близькосхідні виробники нафти, такі як Саудівська Аравія та Обʼєднані Арабські Емірати, також збільшать експорт палива до Європи 2023 року.

- Категорія
- Рейтинги
- Дата
Контекст
Європейський Союз заборонить більшу частину морського імпорту російських нафтопродуктів із 5 лютого. Блок, якому структурно не вистачає дизельного палива, готувався до припинення поставок, імпортуючи вантажі з Росії, яка, як і раніше, є його найбільшим зовнішнім постачальником, а також з Азії та Близького Сходу.
Наприкінці листопада стало відомо, що європейські трейдери поспішають заповнити резервуари в регіоні російським дизельним паливом, оскільки альтернативні джерела залишаються обмеженими. Завантаження російського дизельного палива, призначеного для регіону зберігання Амстердам–Роттердам–Антверпен (ARA), зросло до 215 000 барелів на добу з 1 по 12 листопада. Дані Refinitiv показують, що за наявності кількох альтернатив дизельне паливо з Росії становило 44% загального обсягу імпорту дорожнього палива до Європи в листопаді порівняно з 39% у жовтні.
Хоча залежність Європи від російського палива впала більш ніж на 50%, Росія, як і раніше, залишається найбільшим постачальником дизельного палива на континенті. Так, Росія розраховує суттєво збільшити експорт дизельного палива до запровадження ембарго ЄС.
Запаси дизельного палива у Північно-Західній Європі на початку весни досягнуть мінімуму за останні 12 років, пише Bloomberg із посиланням на прогноз консалтингової компанії Wood Mackenzie. Запаси накопичуватимуться в грудні та січні аж до різкого падіння, прогнозується, що в березні вони будуть найнижчими в порівнянні з будь-яким місяцем починаючи з 2011 року.



Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.