Категорія
Новини
Дата

«Метінвест» стикається з проблемою перевалки в польських портах на тлі зростання обсягів продукції

2 хв читання

У 2023 році обсяг товарів групи «Метінвест» у Польщі зріс на 16%. Збільшенню вантажопотоку сприяє розблокування шляхів, однак проблемою залишається перевалка в портах та перетин кордону. Про це розповіла керівниця відділу логістики Metinvest Polska Юлія Мєзєнцева в інтерв’ю польському виданню Puls Biznesu.

За 12 років консалтингова компанія Franchise Group створила 600+ франшиз. Як масштабувати бізнес за допомогою франшизи в часи турбулентності? Отримайте інсайти і стратегії на Форумі підприємців від власниці та СЕО Franchise Group Мирослави Козачук. Купуйте квиток за посиланням.

Ключові факти

  • «У порівнянні з 2022 роком група «Метінвест» збільшила тоннаж на 16%. Через польські порти та залізниці було перевезено 1,9 млн т, з яких близько 1,3 млн т – металопродукція, 378 000 т – залізна руда і 237 000 т – коксівне вугілля», – зазначила Мєзєнцева.
  • З усього обсягу продукції, доставленої з України до Польщі, 939 000 т експортовано до інших країн через польські порти. «Вугілля, потрібне для роботи наших металургійних заводів в Україні, також перевантажувалося в польських портах», – повідомила Мєзєнцева.
  • Частину товарів, привезених з України до Польщі, доправляли залізницею або вантажівками до Німеччини, Чехії, Італії, Словаччини та інших країн.
  • Мєзєнцева зазначила, що раніше в структурі постачання з України переважала залізна руда, але зараз імпортується переважно металопродукція.
  • Крім того, вона звертає увагу на проблеми з транспортуванням товарів через польсько-український кордон та перевалкою в портах, які перешкоджають постачанню на український ринок й транзиту морськими шляхами.
  • «Польсько-українська угода передбачає, що шість поїздів на день зі сталлю і рудою мають проходити широкою колією на пункті пропуску «Медика». Насправді пропускають три-чотири, оскільки польська прикордонна та залізнична адміністрації надають пріоритет іншому транспорту. Тому ми часто змушені довго чекати на кордоні, що збільшує наші витрати. За кожну годину простою нам доводиться сплачувати 1,9 швейцарського франка за комерційний вагон», – зазначила Мєзєнцева.
  • Вона припускає, що однією з причин великих черг на кордоні могли стати нещодавні протести польських перевізників і фермерів.
  • «У 2022 році нам часто доводилося чекати на підʼїзних коліях, але зараз компанія PKP PLK значно покращила пропускну здатність шляхів, що ведуть до портів», – наголосила Мєзєнцева.
  • За її словами, вʼїзд до терміналів майже безпроблемний, але є труднощі з перевалкою. «Сипучі вантажі, такі як залізна руда та вугілля, перевантажуються набагато швидше, ніж металопродукція. Перевалка в польських портах проходить учетверо повільніше, ніж на чорноморських терміналах», – відзначила Мєзєнцева. Вона не виключає, що однією з причин може бути брак персоналу в терміналах.
  • Група «Метінвест» зазначає, що зацікавлена в побудові довгострокових бізнес-відносин на польському ринку. «Ми говоримо про виклики, але водночас готові напрацьовувати рішення разом із польською стороною. Ми хочемо спрощення процедур і транспортування», – наголосила керівниця відділу логістики Metinvest Polska.

Контекст

Після вторгнення Росії на територію України українські металургійні компанії знизили експорт продукції до мінімуму через блокаду морських портів.

Група «Метінвест» на тлі блокувань росіянами портів шукала нові логістичні шляхи та освоювала нові продукти. Зокрема, компанія почала вибудовувати логістику через порти країн Балтії, Польщі та Румунії.

У травні 2022 року польський морський порт Свіноуйсьце відправив першу партію з 30 000 т української залізної руди. Порт уклав комерційні контракти з українськими партнерами.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні