Після розблокування польсько-українського кордону черги на виїзд з України зникли. Водночас не всі розблоковані пункти пропуску працюють на повну потужність, повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач під час онлайн-зустрічі з польськими колегами.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Деркач зазначив, що залишаються питання до ефективності виконання меморандумів про пропускну здатність на трьох розблокованих пунктах пропуску.
- Наразі «Краківець – Корчова» та «Рава-Руська – Гребенне» працюють не на повну потужність – близько на 35% від домовлених показників, наголосив заступник міністра.
- На пункті пропуску «Ягодин – Дорогуськ» цей показник перевищив 60%, а останні дні кількість вантажівок, що перетинають кордон на виїзд з України, перевищує і погоджені раніше цифри – близько 700 за добу.
- За словами Деркача, найбільша проблема зараз – ветеринарна та фітосанітарна черги. «Це товари, переважно агропродукція, для якої Польща запровадила окремий контроль. Час очікування в онлайні на перетин кордону для таких вантажівок може сягати 20 днів», – пояснив він.
- На пункті пропуску «Нижанковичі – Мальховіце» після запуску пілоту без реєстрації в «єЧерзі» зменшилась кількість вантажівок, що щоденно перетинають кордон. За словами Деркача, раніше це було близько 150 порожніх, зараз – 70-80.
- «Водії обирають інші пункти пропуску – там, де діє «єЧерга». Для економіки ж важливо використовувати кожен пункт пропуску на повну потужність. Головне – на пункти пропуску для завантажених мають їхати вантажі, а не порожні», – наголосив заступник міністра.
Контекст
З 6 листопада перевізники Польщі розпочали страйк на кордоні з Україною, заблокувавши три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: «Корчова – Краківець», «Гребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин».
Основна вимога перевізників – скасування так званого транспортного безвізу для українських міжнародних перевізників. 27 грудня польський премʼєр Дональд Туск заявив, що Польща близька до того, щоб припинити блокаду українського кордону.
Крім перевізників кордон блокували й польські фермери. Вони обмежували рух вантажівок у пункті пропуску «Шегині – Медика», вимагаючи дотацій на закупівлю кукурудзи й залишення сільськогосподарського податку без змін. Однак після переговорів із новим урядом 7 січня вони відмовилися від блокування кордону.
16 січня польські перевізники, які заблокували пункти пропуску на кордоні з Україною, досягли угоди з урядом і домовилися зупинити свій протест. Згідно з угодою, блокаду припиняють до 1 березня. За цей час польський уряд зобов’язався розвʼязати проблеми перевізників.
Водночас на початку лютого польські фермери оголосили акцію протесту із блокадою доріг і прикордонних пунктів пропуску. Початок страйку запланований на 9 лютого. Як довго триватиме блокада, не повідомляється.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.