З січня по червень 2021 року первинне публічне розміщення акцій в США вже склало $171 млрд. Це перевершило показник усього 2020 року в $168 млрд, пише Reuters.
Ключові факти
- Причиною ажіотажу IPO є захмарні оцінки компаній на фондовому ринку, завищені через низькі процентні ставки Федеральної резервної системи і грошово-кредитні стимули після пандемії COVID-19.
- Попит на акції приносить користь не тільки традиційним компаніям, що виходять на фондовий ринок, а й компаніям із придбання спеціального призначення (SPAC).
- Нових висот IPO досягне у другій половині 2021 року, коли на біржу вийде низка гучних стартапів. Зокрема, китайський сервіс таксі Didi Chuxing Technology, онлайн-брокер Robinhood Markets і виробник електромобілів Rivian Automative.
- Рекордні цифри за півроку були викликані в основному бумом лістингу компаній SPAC. За даними SPAC Research, тільки за перший квартал лістинги SPAC виросли майже до $100 млрд, що перевищує $83 млрд за весь 2020 рік.
- Без урахування доходів від IPO за участю SPAC традиційні лістинги великих компаній наразі зібрали $67 млрд.
- До кінця року IPO в США можуть залучити від $250 млрд до $300 млрд, вважають аналітики. Це приголомшлива сума, яка колись вважалася недосяжною.
Важливі цифри
За даними аналітичної платформи Dealogic, середній одноденний приріст IPO в США цього року становить 40,5% в порівнянні з 28,2% за той же період у 2020-му і 21,7% у 2019-му. Середня тижнева прибутковість у 2021 році становить 35,7%, тоді як у 2020-му – 32,2% і 25,5% у 2019-му.
Контекст
2020 року на ринку IPO стався бум. За даними Stock Analysis, на біржі США вийшли 480 компаній, що на 106% більше, ніж у 2019 році. У ході IPO на американському ринку компанії залучили майже $180 млрд, пише Bloomberg. Понад 30 компаній залучили більше $1 млрд. Серед них платформа з оренди житла Airbnb і служба доставки їжі DoorDash. Таке зростання IPO експерти пояснили зростанням акцій через сплеск роздрібної торгівлі під час пандемії COVID-19. Дистанційна робота скоротила кількість часу, необхідного для підготовки лістингу. Замість того, щоб літати між містами для зустрічі з інвесторами, керівники компаній змогли звернутися до потенційних акціонерів за допомогою конференц-звʼязку.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.