З січня по червень 2021 року первинне публічне розміщення акцій в США вже склало $171 млрд. Це перевершило показник усього 2020 року в $168 млрд, пише Reuters.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Ключові факти
- Причиною ажіотажу IPO є захмарні оцінки компаній на фондовому ринку, завищені через низькі процентні ставки Федеральної резервної системи і грошово-кредитні стимули після пандемії COVID-19.
- Попит на акції приносить користь не тільки традиційним компаніям, що виходять на фондовий ринок, а й компаніям із придбання спеціального призначення (SPAC).
- Нових висот IPO досягне у другій половині 2021 року, коли на біржу вийде низка гучних стартапів. Зокрема, китайський сервіс таксі Didi Chuxing Technology, онлайн-брокер Robinhood Markets і виробник електромобілів Rivian Automative.
- Рекордні цифри за півроку були викликані в основному бумом лістингу компаній SPAC. За даними SPAC Research, тільки за перший квартал лістинги SPAC виросли майже до $100 млрд, що перевищує $83 млрд за весь 2020 рік.
- Без урахування доходів від IPO за участю SPAC традиційні лістинги великих компаній наразі зібрали $67 млрд.
- До кінця року IPO в США можуть залучити від $250 млрд до $300 млрд, вважають аналітики. Це приголомшлива сума, яка колись вважалася недосяжною.
Важливі цифри
За даними аналітичної платформи Dealogic, середній одноденний приріст IPO в США цього року становить 40,5% в порівнянні з 28,2% за той же період у 2020-му і 21,7% у 2019-му. Середня тижнева прибутковість у 2021 році становить 35,7%, тоді як у 2020-му – 32,2% і 25,5% у 2019-му.
Контекст
2020 року на ринку IPO стався бум. За даними Stock Analysis, на біржі США вийшли 480 компаній, що на 106% більше, ніж у 2019 році. У ході IPO на американському ринку компанії залучили майже $180 млрд, пише Bloomberg. Понад 30 компаній залучили більше $1 млрд. Серед них платформа з оренди житла Airbnb і служба доставки їжі DoorDash. Таке зростання IPO експерти пояснили зростанням акцій через сплеск роздрібної торгівлі під час пандемії COVID-19. Дистанційна робота скоротила кількість часу, необхідного для підготовки лістингу. Замість того, щоб літати між містами для зустрічі з інвесторами, керівники компаній змогли звернутися до потенційних акціонерів за допомогою конференц-звʼязку.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.