Мережа АЗС ОККО у 2022-му наростила свою частку на ринку пального до 25% та зайняла перше місце серед українських паливних компаній, обійшовши групу «Приват». Про це в інтервʼю Forbes розповів СЕО компанії Василь Даниляк
Ключові факти
- За підсумками року ОККО вийшла на перше місце з часткою 25% ринку, зазначив Даниляк. Друге місце за WOG з часткою близько 20%, група «Приват» без 500 заправок «Укрнафти» – біля 10%. На четвертому місці БРСМ з часткою близько 8% ринку. «Укрнафта» окремо – це близько 5% ринку.
- «Це відбулося за рахунок того, що ми везли в країну найбільше пального. По-друге, історично так склалося, що більшість наших АЗК розташовані на заході та в центрі України. По-третє, ми працювали практично у всіх гарячих точках, де були закриті інші. Це було наше свідоме рішення», – сказав Даниляк.
- До середини березня компанія знайшла трейдерів в ЄС і заключила з ними контракти. «Тоді ми наперед заплатили близько $200 млн передоплат. Не тільки великим міжнародним трейдерам, але й малим маловідомим компаніями. Це був ризик», — каже СЕО ОККО.
- За його словами, у 2021-му на першому місці в країні була консолідована група «Приват» – близько 1600 АЗС та 21% ринку. ОККО була на другому місці з часткою 18% і 430 заправками. Далі WOG, який мав 380 станцій і 14%, БРСМ – 200 станцій і 10% ринку. Тобто найбільші чотири компанії займали майже дві третини ринку.
- Загалом, за словами Даниляка, ринок просів на 35%, що зіставно з падінням ВВП. Але падіння попиту було нерівномірним. Якщо на сході і півдні ринок впав на 70-80%, то на заході ринок практично лишився на довоєнному рівні.
Контекст
До війни Україна імпортувала 70% нафтопродуктів, які споживаються в країні, переважно з Росії, Білорусі та морем. Решту забезпечували внутрішні виробники, передусім Кременчуцький та Шебелинський НПЗ. Російські, білоруські та морські поставки припинилися 24 лютого. Шебелинський НПЗ зупинився в кінці лютого, Кременчуцький НПЗ – на початку квітня після масованого обстрілу збоку російських військових.
Український ринок пального з довоєнним об’ємом близько 1 млн т на місяць залишився без традиційних джерел постачань. Результат – гострий дефіцит та зростання роздрібних цін удвічі від довоєнного рівня. До АЗС вишикувалися кілометрові черги.
За перші шість місяців 2022 року ОККО Віталія Антонова отримала 3 млрд грн чистого прибутку, що на 20% більше, ніж за весь минулий рік, та у 2,5 раза більше, ніж за аналогічний період минулого року, повідомили Forbes у компанії. Виручка ОККО зросла на 64%, до 32,8 млрд грн.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.