Категорія
Новини
Дата

Підтримка українських виробників, сила брендів та раціоналізація попиту. Як війна змінила споживчу поведінку українців

1 хв читання

Українці стали ще раціональнішими у споживанні, сила брендів має значення, попит на українські товари стабільно зростає. Про це свідчать результати дослідження компанії Gradus Research. Аналітики заявляють, що 10 місяців життя у стані війни вплинули на формування нових споживчих трендів серед українців.

Ключові факти

  • Війна штовхає українців до ще більшої раціональності у споживанні. Брак роботи (37% населення залишаються непрацевлаштованими) та зниження рівня доходів, про яке заявляє 78% громадян, змушують їх купувати дешевші бренди (64% опитаних). При цьому майже п’ята частина населення (18%) може собі дозволити купувати більш дорогі бренди.
  • Більше споживачів планують покупки заздалегідь (76%), і лише 15% громадян приймають рішення про купівлю товару безпосередньо у точці продажу, тобто купляють його спонтанно.
  • 54% опитаних споживачів при здійсненні покупки звертають особливу увагу на бренд. Третина населення (33%) стверджує, що після початку повномасштабної війни РФ проти України бренд товару не має для них жодного значення.
  • 55% тих, хто продовжує купувати знайомі бренди, роблять це через позитивний досвід від покупки товарів саме цих брендів.
  • Перевагу віддають покупкам в супермаркетах і магазинах, тобто місцям продажу брендованої продукції, а не ринкам – 74% опитаних проти 16%. При цьому половина українців (48%) схильні робити покупки у своїх улюблених точках продажу, а інші 41% обирають для здійснення покупок зручні варіанти дорогою, не прив’язуючись до звичного місця.
  • Наразі 69% опитаних українців заявляють, що свідомо обирають продукцію українських брендів. А 56% тих, хто почав купувати нові бренди під час війни, роблять це, щоб підтримати українських виробників.
Підтримка українських виробників, сила брендів та раціоналізація попиту. Як війна змінила споживчу поведінку українців /Фото 1

Ключова цитата

«Чітко проглядається свідомий намір громадян підтримати країну та економіку, обравши товари локальних брендів. І навіть необхідність заощаджувати не зупиняє їх перед купівлею улюблених товарів у звичних місцях продажу, ще раз доводячи, що бренд зараз важливий як ніколи, навіть важливіший, ніж був до війни. Люди планують покупки, тому важливо попадати в їх план/список і не розраховувати на спонтанне рішення біля полиці», – коментує Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця та директорка дослідницької компанії Gradus Research.

Методологія

Опитування проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст розміром понад 50 000 жителів у віці 18–60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіону. Період проведення поля: 6–7 грудня 2022 року, розмір вибірки: 1000 респондентів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд