Категорія
Новини
Дата

Підтримка українських виробників, сила брендів та раціоналізація попиту. Як війна змінила споживчу поведінку українців

1 хв читання

Українці стали ще раціональнішими у споживанні, сила брендів має значення, попит на українські товари стабільно зростає. Про це свідчать результати дослідження компанії Gradus Research. Аналітики заявляють, що 10 місяців життя у стані війни вплинули на формування нових споживчих трендів серед українців.

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Ключові факти

  • Війна штовхає українців до ще більшої раціональності у споживанні. Брак роботи (37% населення залишаються непрацевлаштованими) та зниження рівня доходів, про яке заявляє 78% громадян, змушують їх купувати дешевші бренди (64% опитаних). При цьому майже п’ята частина населення (18%) може собі дозволити купувати більш дорогі бренди.
  • Більше споживачів планують покупки заздалегідь (76%), і лише 15% громадян приймають рішення про купівлю товару безпосередньо у точці продажу, тобто купляють його спонтанно.
  • 54% опитаних споживачів при здійсненні покупки звертають особливу увагу на бренд. Третина населення (33%) стверджує, що після початку повномасштабної війни РФ проти України бренд товару не має для них жодного значення.
  • 55% тих, хто продовжує купувати знайомі бренди, роблять це через позитивний досвід від покупки товарів саме цих брендів.
  • Перевагу віддають покупкам в супермаркетах і магазинах, тобто місцям продажу брендованої продукції, а не ринкам – 74% опитаних проти 16%. При цьому половина українців (48%) схильні робити покупки у своїх улюблених точках продажу, а інші 41% обирають для здійснення покупок зручні варіанти дорогою, не прив’язуючись до звичного місця.
  • Наразі 69% опитаних українців заявляють, що свідомо обирають продукцію українських брендів. А 56% тих, хто почав купувати нові бренди під час війни, роблять це, щоб підтримати українських виробників.
Підтримка українських виробників, сила брендів та раціоналізація попиту. Як війна змінила споживчу поведінку українців /Фото 1

Ключова цитата

«Чітко проглядається свідомий намір громадян підтримати країну та економіку, обравши товари локальних брендів. І навіть необхідність заощаджувати не зупиняє їх перед купівлею улюблених товарів у звичних місцях продажу, ще раз доводячи, що бренд зараз важливий як ніколи, навіть важливіший, ніж був до війни. Люди планують покупки, тому важливо попадати в їх план/список і не розраховувати на спонтанне рішення біля полиці», – коментує Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця та директорка дослідницької компанії Gradus Research.

Методологія

Опитування проведено дослідницькою компанією Gradus Research методом самозаповнення анкети в мобільному додатку. Онлайн-панель Gradus відображає структуру населення міст розміром понад 50 000 жителів у віці 18–60 років за статтю, віком, розміром населеного пункту та регіону. Період проведення поля: 6–7 грудня 2022 року, розмір вибірки: 1000 респондентів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Четвертий випуск 2025 року вже у передпродажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні