Польща припинила безоплатні постачання пального, які здійснювала на початку повномасштабного вторгнення Росії та після бомбардування Кременчуцького нафтопереробного заводу. Про це міністр енергетики та кліматичних змін Польщі Анна Москва розповіла в інтерв’ю BiznesAlert.
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Ключові факти
- «На початку війни та після бомбардування НПЗ ми безкоштовно відправляли це паливо. Наразі це комерційні поставки компанії Orlen, що вимагають великих логістичних зусиль. Зазвичай ці поставки відбуваються трубопроводами, тому довелося створювати нові канали постачання», – зазначила Москва.
- Вона додала, що польські нафтові компанії «добре» працюють в Україні, а безкоштовне постачання палива було «реакцією на кризову ситуацію».
Контекст
Дефіцит пального в Україні утворився через зупинку імпорту з Білорусі та РФ і удари ворога по паливній інфраструктурі. Зокрема, знищено Кременчуцький нафтопереробний завод, який був основним виробником пального в країні.
На початку травня Україна та Польща домовилися про скасування дозволів для всіх перевізників, які здійснюють міжнародні перевезення пального. Для бездозвільного в’їзду на територію Польщі перевізникам пального необхідно пройти реєстрацію, заповнивши форму не пізніше ніж за добу до перетину кордону.
У мирний час Україна потребувала у червні 600 000 т бензину та дизельного пального. Зараз споживання скоротилося десь на третину, каже директор спеціальних проєктів НТЦ «Псіхєя» Геннадій Рябцев. Тому потреба становить близько 400 000 т. Польща погодилася забезпечити надходження понад 200 000 т продукції щомісячно, зазначив експерт.
Україна збільшила обсяги імпорту в понад пʼять разів порівняно з тим, що було півтора місяця тому, заявили в Офісі президента. Вони фактично відповідають темпам щоденного споживання бензину та дизеля на заправках. Там прогнозують, що дедалі більше АЗС відкриватимуться й реалізовуватимуть пальне. Також буде створено стратегічний запас пального.
13 травня Антимонопольний комітет розпочав дослідження щодо можливого порушення найбільшими мережами АЗС законодавства про захист економічної конкуренції. В АМКУ хочуть переконатися, чи не могла криза бути спричинена змовою найбільших гравців ринку.
17 травня на зустрічі з операторами ринку виникла домовленість про відмову від держрегулювання цін на пальне, «щоб оператори ринку могли наситити ринок необхідним ресурсом».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.