Категорія
Новини
Дата

Забезпечити повну автономність звʼязку та інтернету під час блекаутів вкрай важко – спільна заява «Київстар», Vodafone та lifecell

2 хв читання

Українські мобільні оператори «Київстар», Vodafone та lifecell зробили спільну заяву щодо вимоги Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ) щодо забезпечення 10 годин роботи мережі під час блекаутів. Виконати рішення НЦУ буде вкрай важко, йдеться у заяві.

Постанова від 16 липня зобовʼязує операторів обладнати акумуляторами та генераторами 100% базових станцій до 1 лютого 2025 року. Закупівля тисячі акумуляторів, генераторів, тонн пального обійдеться трьом операторам у понад 13 млрд грн інвестицій, розповідав Forbes менеджер однієї з компаній анонімно через чутливість питання.

Ключові факти

  • Забезпечити на 100% автономність мобільного зв’язку та інтернету протягом 10 годин під час блекаутів вкрай важко, йдеться в заяві «Київстару», Vodafone та lifecell. «Вимоги НЦУ потребують чіткої взаємодії з енергетиками й повної перебудови інфраструктури в частині енергозабезпечення та розміщення обладнання», – зазначається у реакції операторів.
  • Для виконання вимог операторам потрібна електроенергія протягом часу, необхідного для повного заряджання акумуляторів, повідомляється у заяві. Для цього необхідні дозволи від обленерго на збільшення потужності. Для зарядки акумуляторів, які живитимуть базові станції протягом 10 годин, потрібно близько 2,8 ГВт*год електроенергії на добу, зазначається у заяві. «Для цього потрібно задіяти потужність по суті одного енергоблоку АЕС», – додається у заяві.
  • На виконання вимог НЦУ також впливає нестача фахівців для обслуговування акумуляторів і генераторів та їхнє бронювання. «За приблизними підрахунками, потрібно додатково найняти десятки тисяч працівників», – ідеться у заяві.
  • Також будівельні й санітарні норми забороняють встановлення генераторів та акумуляторів на дахах будівель, де розташовано більшість базових станцій, зазначається у заяві компаній.
  • Виконання вимог ускладнюється недостатньою на ринку кількістю акумуляторів та генераторів, необхідністю закуповувати їх за кордоном, ускладненою логістикою і тривалим часом поставок з-за кордону.
  • Також впливає процедура оренди державного та комунального майна, щоб розширювати площу, необхідну для додаткових шаф з батареями, йдеться у заяві. «Розширення орендованої площі вимагає участі в аукціонах на Prozorro і займає у середньому шість місяців», – додається у заяві.
  • Крім того, під час блекаутів навантаження базових станцій зростає подекуди у три-чотири рази, що впливає на швидкість та якість інтернету, а інколи й на його доступність, оскільки більш пріоритетним є голосовий звʼязок, ідеться у заяві. «Під час знеструмлень неможливо забезпечити показники якості, про які йдеться в розпорядженні», – додається там.

Контекст

Постанова НЦУ зобов’язує мобільних операторів до 1 лютого 2025 року обладнати 100% базових станцій генераторами та акумуляторами, гарантуючи 10 годин безперебійної роботи мережі під час блекаутів. Також до 1 грудня 2024-го оператори на 25% своїх базових станцій мають забезпечити безперебійну роботу на 72 години.

Для цього компаніям потрібно закупити тисячі акумуляторів, генераторів, тонни пального та найняти кілька тисяч фахівців, зазначав топменеджер однієї з компаній на умовах анонімності через чутливість питання. 

Реалізація вимог НЦУ обійдеться трьом операторам у понад 13 млрд грн інвестицій, казав Forbes менеджер однієї з компаній анонімно через чутливість питання. «І галузь має це зробити в максимально стислі терміни», – додає він.

Усі три оператори вже інвестували в енергонезалежність своїх мереж понад 3 млрд грн, оновили на своїх базових станціях 370 000 акумуляторів, придбали 5400 генераторів та інших джерел безперебійного живлення.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд