Міжнародні люксові бренди почали масово закривати свої магазини у Росії, пише «Коммерсантъ» з посиланням на звітність компаній та учасників ринку. Зазначається, що одразу після вторгнення РФ роботу своїх магазинів призупинили 27% закордонних люксових ритейлерів.
Ключові факти
- Про закриття трьох московських магазинів, включаючи бутік у ГУМі, йдеться у звіті Prada. Там також зазначається, що на початок 2024 року у бренду в Росії залишилося лише шість точок продажу.
- Італійська Fendi відмовилася від оренди трьох приміщень у Москві. У компанії поки що діє контракт на оренду бутіка в ЦУМі, але вона планує розірвати його з 1 серпня цього року.
- Російське представництво Chanel також почало розривати договори оренди приміщень під бутіки. До початку війни у Chanel в Росії налічувалося 17 бутиків, в основному в Москві.
- Swatch Group (марки Breguet, Harry Winston, Omega та Rado) минулого року розірвала договори оренди 15 своїх магазинів у Москві, Санкт-Петербурзі та інших містах. Згідно зі звітністю «Свотч груп рус», у компанії залишилося 13 точок у Росії.
- Відразу після початку війни роботу своїх магазинів призупинили 27% закордонних люксових ритейлерів, повідомила IBC Real Estate. Проте вони продовжували займати площі у ключових ТЦ. Більшість брендів належить до великих груп – LVMH (Christian Dior, Givenchy, Bvlgari), Kering (Alexander McQueen, Balenciaga) і Richemont (Cartier, Chloe, Piaget).
- У той же час є бренди, які все ще виконують договірні зобовʼязання щодо орендних контрактів. Це магазини Gucci, Van Cleef & Arpels, Hermes, Louis Vuitton та Dior. Але терміни договорів оренди в них добігають кінця, а питання подальшої діяльності в Росії залишається відкритим.
Контекст
Станом на 17 грудня 1232 компанії згорнули операції у Росії та заявили про намір покинути країну. Водночас 1573 фірми поки що не збираються покидати російський ринок, працюючи без будь-яких змін. Ще 547 призупинили нові інвестиції та продовжують вичікувати.
Із понад 1500 іноземних компаній, які володіють або володіли активами в Росії, лише 304 остаточно завершили свій вихід, повідомляв KSE Institute. Потенційна вартість може сягати $25 млрд.
Нещодавній аналіз Reuters звітів компаній показав, що вихід з ринку після вторгнення Росії в Україну в 2022 році обійшовся іноземним компаніям у понад $107 млрд у вигляді списань та втраченої вигоди.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.