Атаки єменських хуситів. Tesla призупинить виробництво на заводі в Німеччині через проблеми з постачанням /Getty Images
Категорія
Новини
Дата

Атаки єменських хуситів. Tesla призупинить виробництво на заводі в Німеччині через проблеми з постачанням

Getty Images

Tesla призупинить виробництво більшої частини автомобілів на своєму заводі неподалік Берліна з 29 січня по 11 лютого через нестачу компонентів, пише Reuters. Рішення повʼязане зі змінами в логістиці на тлі нападів на судна в Червоному морі.

📲 45 секунд – на один пост, 20 хвилин на день, щоб дізнатися головні економічні та бізнесові новини. Підписуйтеся на Telegram-канал Forbes Ukraine, щоб економити час.

Ключові факти

  • Часткова зупинка виробництва є свідченням того, що криза в Червоному морі вдарила по найбільшій економіці Європи. Напади хуситів на судна порушили один із найважливіших у світі морських маршрутів, але американський виробник електромобілів Tesla є першою компанією, яка повідомила про перебої в роботі через це.
  • «Збройні конфлікти у Червоному морі та повʼязані з ними зміни у транспортних маршрутах між Європою та Азією через мис Доброї Надії також впливають на виробництво у Грюнхайді», – йдеться у заяві Tesla.
  • У компанії заявили, що значно триваліший час транспортування створює розрив у ланцюжках поставок.
  • У заяві компанії в четвер сказано, що виробництво відновиться в повному обсязі 12 лютого. Компанія не відповіла на запити про надання більш детальної інформації про те, які компоненти відсутні або як вона відновить виробництво на той час.
  • Аналітики очікують, що інші автовиробники також можуть постраждати від наслідків конфлікту на Червоному морі.
  • Водночас Tesla не планує змінювати графік виробництва на своєму заводі в Шанхаї, який також виробляє автомобілі для Європи, повідомило джерело. Завод буде закрито на тиждень під час китайського Нового року, як це робилося й у попередні роки.

Контекст

Обстріл суден, які йдуть через міжнародні води Червоного моря, почастішали в грудні на тлі воєнних дій у Секторі Гази. Удари по цивільних суднах, які нібито повʼязані з Ізраїлем або туди прямують, завдають єменські хусити, які підтримують ХАМАС. Вони використовують ракети та безпілотники.

Через водний шлях, що зʼєднує Червоне та Середземне моря, проходить від 10% до 15% світової торгівлі й 30% контейнерних перевезень. Це – основний торговий маршрут між країнами Азії та Європи. 

Кількість контейнеровозів у гирлі Червоного моря, що прямують до Суецького каналу або з нього, в перший тиждень січня скоротилася на 90% порівняно з початком 2023 року.

Раніше компанії, у тому числі Geely, другий за величиною автовиробник Китаю за обсягом продажів, та шведська компанія з виробництва товарів для дому Ikea, попереджали про затримки постачання. BMW заявила в пʼятницю, що напади на торгові судна в Червоному морі не вплинули на її ланцюжок поставок.

Судноплавні гіганти, такі як Maersk та Hapag-Lloyd, відправляють свої судна в більш тривалі та дорогі подорожі навколо мису Доброї Надії у Південній Африці.

У ніч на 12 січня авіація та бойові кораблі США та Великої Британії завдали ударів по військових обʼєктах хуситів у Ємені, які за підтримки Ірану атакували торгові судна у Червоному морі. За даними американських ВПС, загалом було понад 60 ударів по 16 цілях.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні