Tesla призупинить виробництво більшої частини автомобілів на своєму заводі неподалік Берліна з 29 січня по 11 лютого через нестачу компонентів, пише Reuters. Рішення повʼязане зі змінами в логістиці на тлі нападів на судна в Червоному морі.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Часткова зупинка виробництва є свідченням того, що криза в Червоному морі вдарила по найбільшій економіці Європи. Напади хуситів на судна порушили один із найважливіших у світі морських маршрутів, але американський виробник електромобілів Tesla є першою компанією, яка повідомила про перебої в роботі через це.
- «Збройні конфлікти у Червоному морі та повʼязані з ними зміни у транспортних маршрутах між Європою та Азією через мис Доброї Надії також впливають на виробництво у Грюнхайді», – йдеться у заяві Tesla.
- У компанії заявили, що значно триваліший час транспортування створює розрив у ланцюжках поставок.
- У заяві компанії в четвер сказано, що виробництво відновиться в повному обсязі 12 лютого. Компанія не відповіла на запити про надання більш детальної інформації про те, які компоненти відсутні або як вона відновить виробництво на той час.
- Аналітики очікують, що інші автовиробники також можуть постраждати від наслідків конфлікту на Червоному морі.
- Водночас Tesla не планує змінювати графік виробництва на своєму заводі в Шанхаї, який також виробляє автомобілі для Європи, повідомило джерело. Завод буде закрито на тиждень під час китайського Нового року, як це робилося й у попередні роки.
Контекст
Обстріл суден, які йдуть через міжнародні води Червоного моря, почастішали в грудні на тлі воєнних дій у Секторі Гази. Удари по цивільних суднах, які нібито повʼязані з Ізраїлем або туди прямують, завдають єменські хусити, які підтримують ХАМАС. Вони використовують ракети та безпілотники.
Через водний шлях, що зʼєднує Червоне та Середземне моря, проходить від 10% до 15% світової торгівлі й 30% контейнерних перевезень. Це – основний торговий маршрут між країнами Азії та Європи.
Кількість контейнеровозів у гирлі Червоного моря, що прямують до Суецького каналу або з нього, в перший тиждень січня скоротилася на 90% порівняно з початком 2023 року.
Раніше компанії, у тому числі Geely, другий за величиною автовиробник Китаю за обсягом продажів, та шведська компанія з виробництва товарів для дому Ikea, попереджали про затримки постачання. BMW заявила в пʼятницю, що напади на торгові судна в Червоному морі не вплинули на її ланцюжок поставок.
Судноплавні гіганти, такі як Maersk та Hapag-Lloyd, відправляють свої судна в більш тривалі та дорогі подорожі навколо мису Доброї Надії у Південній Африці.
У ніч на 12 січня авіація та бойові кораблі США та Великої Британії завдали ударів по військових обʼєктах хуситів у Ємені, які за підтримки Ірану атакували торгові судна у Червоному морі. За даними американських ВПС, загалом було понад 60 ударів по 16 цілях.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.