Британська компанія Rolls-Royce вперше у світі успішно використала водень замість звичайного реактивного пального для приведення в дію сучасного авіаційного двигуна, пише Financial Times.
Ключові факти
- У випробуваннях, які проводилися на урядовому випробувальному полігоні в Боскомб-Даун, використовувався «зелений» водень, що виробляється вітром та припливами на Оркнейських островах у Шотландії.
- Компанія Rolls-Royce використовувала перероблений турбогвинтовий двигун AE 2100-A, який використовується у цивільних та військових літаках, для проведення випробувань у співпраці з easyJet.
- Випробування під керівництвом Rolls-Royce, хоч і не повʼязані з польотом на літаку, є частиною нової демонстраційної програми водню, запущеної влітку групою FTSE 100 у партнерстві з easyJet після того, як дослідження показали, що в літаків з водневим двигуном є ринковий потенціал.
- Обидві компанії планують перейти до другої серії випробувань, яка, своєю чергою, призведе до повномасштабних наземних випробувань двигуна Rolls-Royce Pearl 15.
- Міністр у справах бізнесу Великої Британії Грант Шаппс назвав демонстрацію «яскравим прикладом того, як ми можемо працювати разом, щоб зробити авіацію чистішою, створюючи робочі місця по всій країні».
- «Ми розсуваємо кордони, щоб відкрити можливості водню з нульовим вмістом вуглецю, що може допомогти змінити майбутнє польотів», – каже технічний директор Rolls-Royce Грація Віттадіні.
Контекст
Це випробування означає ще один крок у спробах галузі довести, що водень може відіграти важливу роль, допомагаючи компаніям скорочувати шкідливі викиди вуглецю, що сприяють зміні клімату. Зобовʼязання Race to Zero, підтримане Організацією Обʼєднаних Націй, спрямоване на досягнення нульових викидів вуглецю до 2050 року, і авіакомпанії прагнуть використовувати більш екологічне пальне як альтернативу реактивному пальному на нафтовій основі.
Airbus планує використовувати A380 superjumbo для випробувань водневих реактивних двигунів у рамках плану з введення в експлуатацію літаків з нульовим рівнем викидів до 2035 року. Компанія працює з CFM International, спільним підприємством французької Safran та американської General Electric над розробкою двигуна, який може працювати на водні.
Німеччина, Японія, Нідерланди і ще десятки країн опублікували власні водневі стратегії. Слідом за ними енергетичні гіганти Total, BP, Shell, Eni, Equinor зробили фокус на водень в своїх планах розвитку.
Компанія Hyundai Motor, яка готує нову лінію транспортних засобів на батареях, запевняє, що водень є ключовим компонентом скорочення вуглецевих викидів від транспорту, особливо багатотонних вантажівок. Вона планує випустити дешевшу систему пального елементу для живлення усіх своїх комерційних моделей, а також дронів, спецтранспорту, будинків, поїздів, кораблів і спортивних машин.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.