Через вихід Росії із зернової угоди з 20 липня всі судна, що прямують в акваторії Чорного моря в українські порти, будуть розглядатися як потенційні перевізники вантажів військового призначення. Про це йдеться у заяві міністерства оборони країни-агресора.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Країни прапора таких суден «вважатимуться залученими у війну на боці київського режиму», зазначається у повідомленні.
- Міноборони РФ заявило, що низка морських районів у північно-західній та південно-східній частинах міжнародних вод Чорного моря «оголошена тимчасово небезпечними для судноплавства».
- «Інформаційні попередження про відкликання гарантій безпеки мореплавцям видано в установленому порядку», – додали у російському міноборони.
Контекст
17 липня Росія направила Туреччині, Україні та ООН свої заперечення щодо продовження угоди. У Кремлі заявили, що повернуться до неї після виконання умов РФ. Пізніше російське МЗС опублікувало заяву, в якій йдеться про відкликання гарантій безпеки судноплавства в межах Чорноморської зернової ініціативи.
Того ж дня президент Володимир Зеленський запропонував продовжити роботу «зернового коридору» після того, як Росія вирішила вийти з угоди. «Навіть без РФ треба робити все, щоб ми могли використовувати цей чорноморський коридор. Ми не боїмося. До нас звернулися компанії, які є власниками кораблів. Вони сказали, що готові, якщо Україна відпустить, а Туреччина буде пропускати, то всі готові продовжувати постачання зерна», – сказав він.
19 липня Зеленський заявив, що Україна вивчає можливість безпечного функціонування «зернового коридору», включно з можливим супроводом конвоями, повідомив президент Володимир Зеленський. За його словами, деякі компанії-орендатори кораблів або агротрейдери заявляють про готовність йти цим коридором.
Напередодні ворог атакував зернові термінали та портову інфраструктуру в портах Одеса та Чорноморськ. За словами міністра агрополітики Миколи Сольського, нічний удар вивів з роботи значну частину зернової експортної інфраструктури порту Чорноморськ. Найбільше, за його словами, постраждала зернова інфраструктура міжнародних та українських трейдерів та перевізників Kernel, Viterra, CMA CGM Group.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.