«Укрзалізниця» розраховує скоригувати тарифи на перевезення вантажів для бізнесу у 2024 році відповідно до рівня інфляції, повідомив в інтерв’ю Forbes голова компанії Євген Лященко. Для цього потрібне рішення Кабінету Міністрів.
- Ймовірний розмір індексації вантажних тарифів «УЗ» обговорюватиметься ближче до того, як буде готовий фінплан компанії на 2024 рік, зазначив СЕО компанії.
- «Скоригувати тарифи відповідно до рівня інфляції – це не збільшення, а саме індексація, і це нормально», – зазначив Лященко.
- Рішення стосуватиметься усіх тарифів: і класових, і позакласових, додав він.
- Через проблеми із роботою портової інфраструктури та проблеми з транзитом та експортом через сухопутні коридори – вантажні перевезення «УЗ» за підсумками дев’яти місяців 2023-го скоротились на 9,2% – до 107 млн тонн, повідомив він. «Зараз ми балансуємо на нулі з точку зору прибутковості», - зазначив голова компанії.
- В «Укрзалізниці» змінилася структура вантажних перевезень, повідомив СЕО «УЗ». «Значно зріс обсяг внутрішніх перевезень – до 60% за підсумками січня-вересня. При цьому більше третини – це перевезення позакласних вантажів, які для нас збиткові», — пояснив Лященко.
Контекст
Усі товари для перевезення на «УЗ» поділяють на три класи (руда, вугілля, цемент – І клас; зернові, сира нафта – ІІ клас; чорні метали, металобрух та нафтопродукти – ІІІ клас) або відносять до групи позакласових.
Востаннє «Укрзалізниця» підвищувала тарифи у червні 2022 року – на 70%. Компанія розраховувала отримати від підвищення до кінця року 11,3 млрд грн – майже половину суми мав заплатити металургійний бізнес та аграрії.
На початку жовтня НБУ покращив прогноз з інфляції на кінець 2023 року з 14,8% до 10,6%.
![«Потяги до Польщі принесли 800 млн грн прибутку». Голова «Укрзалізниці» про вихід на 4,8 млрд грн прибутку, можливе зростання тарифів у 2024-му та медійну війну з Kernel. Бліцінтерв’ю /Фото прес-служба Укрзалізниці](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/8/5c/c36cd390-21eb89bc14d7c36d2ac68c5745b0c5c8.jpg?v=4437_4)
![Шукайте, як перевзуватись. Як зміна правил доступу до євроколії посварила найбільший агрохолдинг країни Kernel та «Укрзалізницю» /Фото Shutterstock](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/f/c1/ccfa21fc-a5091f4f168c3583cf15d5eefea03c1f.jpg?v=9232_2)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.