Категорія
Новини
Дата

Український бізнес призупинив відновлення, яке спостерігалося у квітні–травні – дослідження

1 хв читання

Малий і середній бізнеси України призупинили відновлення, яке почало спостерігатися наприкінці квітня і на початку травня 2022 року. Про це йдеться в дослідженні Advanter Group.

За 12 років консалтингова компанія Franchise Group створила 600+ франшиз. Як масштабувати бізнес за допомогою франшизи в часи турбулентності? Отримайте інсайти і стратегії на Форумі підприємців від власниці та СЕО Franchise Group Мирослави Козачук. Купуйте квиток за посиланням.

Ключові факти

  • «Причинами можуть бути затягування війни (і, відповідно, складність прогнозувати результати робіт і оцінювати ефект від інвестицій) та скорочення споживчого попиту. Але є такі питання, що турбують бізнес, проте можуть бути вирішені урядом. Це перш за все доступ до фінансового ресурсу, відновлення логістичних можливостей і бронювання ключових співробітників», – процитовано в дослідженні Андрія Длігача, голову Advanter Group, співзасновника Центру економічного відновлення.
  • Індекс активності бізнесу UBI (Ukrainian Business Index) сягнув найнижчої позначки з грудня 2020 року і становить 22,73 (зі 100 можливих). Індекс упав на третину порівняно з травнем 2022 року, що свідчить про невпевненість бізнесу в швидкому покращенні економічної ситуації, зазначається в дослідженні.
  • 46,8% підприємств повністю або майже повністю припинили роботу з 24 лютого. Станом на 10 травня таких було 49%.
  • Середній очікуваний показник обсягів реалізованої продукції у 2022-му проти 2021 року – 48%. Це на 6 в.п. нижче за показник травня 2022 року.
  • З 24 лютого МСБ скоротив 20% персоналу. За підрахунками Advanter Group, це 1,07 млн співробітників. Частка співробітників, яких відправлено у відпустку, – 20%. Частка персоналу з тих, що працюють на поточний момент на умовах скорочення зарплати, – 27%.
  • Загальні потреби МСБ у фінансуванні $73 млрд. 41% підприємств вважають пошук фінансування пріоритетом.

Контекст

Основними проблемами для відновлення МСБ називає відсутність достатньої кількості платоспроможних клієнтів на внутрішньому ринку (62%), непрогнозованість розвитку ситуації в Україні та на внутрішньому ринку (48%), відсутність достатнього капіталу (43%).

Водночас споживчий ринок поступово відновлюється. У травні в порівнянні з квітнем українці стали більше купувати товарів та послуг, оплачуючи їх банківськими картками, свідчить статистика мережі POS-терміналів ПриватБанку. Кількість оплат покупок у травні зросла на 21%.

Дослідження проведено Advanter Group спільно з Центром розвитку інновацій, Офісом з розвитку підприємництва та експорту, Дія.Бізнес методом онлайн-опитування власників і CEO МСБ. Усього опитано 877 респонденти.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні