Категорія
Новини
Дата

Український підприємець Євген Виборов залучив $1,1 млн на новий ШІ-стартап Ability AI. Що це за компанія та у скільки її оцінили

2 хв читання

Український підприємець Євген Виборов залучив $1,1 млн на новий ШІ-стартап Ability AI. /надано пресслужбою

Український підприємець Євген Виборов залучив $1,1 млн на новий ШІ-стартап Ability AI. Фото доповнено за допомогою ШІ Photoshop Beta Фото надано пресслужбою

Компанія Ability AI залучила перші $1,1 млн інвестицій у pre-seed раунді, повідомив CEO та співзасновник стартапу Євген Виборов. Компанія, заснована у вересні 2023-го, розробляє «ШІ-маркетолога» для допомоги малому й середньому бізнесу. Продукт – у закритому бета-тестуванні, повний запуск платформи має відбутися до кінця 2024 року, дізналася редакторка Forbes.

⚡️ Лише 3 дні! Отримайте доступ до річної підписки Forbes Digital зі знижкою 40%. Промокод: MORNING. Оформлюйте підписку за посиланням.

Деталі

  • Раунд очолив український фонд SMRK. Також до фінансування приєднався український SID Venture Partners та низка українських та західних бізнес-ангелів, зокрема Ентоні Венус, Кетрін Даль, Нік Білогірський, Андрій Аксельрод, Домінік Шіавоне, Віталій Лаптенок, Дебора МакГаргл, Джозеф Лемей, Кендал Хоуп Такер.
  • Поточна оцінка Ability AI – $10 млн.
  • Наразі у команді стартапу десять людей, вони базуються переважно в Україні. Інвестиції засновники Ability AI планують витратити на розширення команду, пришвидшення розробки продукту та запуск системи для клієнтів у США та Європі.

Контекст

«Я в штучному інтелекті скільки себе пам’ятаю, у 2007-му в мене була дипломна робота з ШІ», – каже дніпрянин Виборов. Ability AI – його третій бізнес. Перший – заснованого на початку 2010-х аутсорсера з фокусом на стартапи WebiNerds – він продав у 2018-му. Другий – фінтех-стартап YayPay, який Виборов розвивав разом із кофаундером Ентоні Венусом, – у 2020-му за €17 млн придбав стратегічний інвестор, французька компанія Quadient.

За умовами угоди Виборов мав три роки попрацювати на корпорацію-покупця, близько 100 людей команди YayPay залишалися в Україні. «Це були найскладніші роки», – каже він про корпоративну карʼєру. Виконавши зобов’язання Виборов знову повернувся до підприємництва. У співзасновники взяв давнього бізнес-партнера ще з часів WebiNerds – засновника дніпровської IT-компанії Cimon.io Олексія Осипенка. Ніні він – технічний директор Ability AI.

Кофаундери перебирали різні ідеї бізнесу у гарячій ніші генеративного штучного інтелекту й зупинилися на ШІ-автоматизації цифрового маркетингу. Під капотом Ability AI – так звані ШІ-агенти, що розробляють платні маркетингові кампанії для рекламних майданчиків на кшталт Google та Meta під контролем людини.

Більшість існуючих маркетингових ШІ-продуктів дають маркетологам чи підприємцям просто стандартну платформу з набором інструментів, каже Виборов. «Я бачу, що світ трошки зміниться і основну масу прийняття рішень візьмуть на себе агенти. – Продовжує він. – Люди ж ухвалюватимуть рішення виключно коли потрібно».

Потенційна аудиторія Ability AI – малі й середні компанії з річним оборотом близько $15-20 млн. Наразі готова перша частина платформи – «ШІ-стратег», що на основі даних про бізнес розробляє детальну стратегію маркетингової кампанії. Наразі продукт проходить закрите бета-тестування, з часом до нього додаватимуть нові функції. Повну версію платформи засновники планують запустити до кінця 2024 року. Мета – дати підприємцеві можливість зосередитися на креативних, стратегічних рішеннях і якості самого продукту, доки агенти роблять рутинну роботу маркетолога, каже Виборов.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд