«Укрзалізниця» та транспортна компанія LTG Cargo, що входить у групу Литовської залізниці, успішно провели тестування нового інтермодального маршруту перевезення вантажів Клайпеда – Каунас – Київ, повідомляє пресслужба УЗ. Планова тривалість маршруту становитиме пʼять діб.
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
Ключові факти
- Очікується, що цей маршрут з Литви в Україну зможе безпечно транспортувати добрива, ПЕТ-гранули, сіль та інше. До Литви ж з України розглядається можливість імпорту зернових культур, будівельних матеріалів, продуктів харчування та напоїв.
- Тестова поїздка інтермодального поїзда тривала девʼять діб. Під час неї напівпричепи з вантажем були доставлені на Каунаський інтермодальний термінал з Клайпедського морського порту, де були завантажені на залізничний рухомий склад та вирушили до Києва.
- «Сподіваємося, що в майбутньому ми зможемо скоротити час перевезення вантажів залізницею ще на кілька днів. Таким чином, сьогодні ми можемо доставляти напівпричепи з вантажем утричі швидше, ніж автомобільним транспортом», – сказав керівник LTG Cargo Егле Шіме.
- За словами члена правління АТ «Укрзалізниця» Вячеслава Єрьоміна, вантажі за маршрутом Клайпеда – Каунас будуть перевозитись LTG Cargo у Литві та LTG Cargo Polska у Польщі. Вже у пункті пропуску Медика (Польща) – Мостиська (Україна) напівпричепи будуть перевантажувати з європейських на українські ширококолійні платформи та транспортуватись УЗ на термінал «Ліски» у Києві.
- Надалі вантажі можуть розподілятися по країні автомобільним транспортом.
- Вантажі, що перевозяться цим маршрутом, також можуть бути транспортовані як з/до морського порту Клайпеда, так і в будь-яку точку країн Балтії.
Контекст
Раніше УЗ, австрійська залізнична компанія Rail Cargo Austria та німецький вагонний оператор VTG провели тестовий інтермодальний рейс з перевезення напівпричепів за маршрутом Київ – Будапешт.
На 15 листопада обсяг експорту зернових та зернобобових культур з України за 2023/2024 маркетинговий рік становив 10,97 млн т, що майже на 30% менше, ніж у минулому сезоні, коли цей показник становив 15,56 млн т, повідомляє Мінагрополітики із посиланням на дані Державної митної служби.
З початком російської агресії України суттєво змінила географію експорту, повідомляв Український клуб аграрного бізнесу (УКАБ). За результатами січня – жовтня частка експорту продукції АПК до Європи зросла до 59%, а до інших регіонів – впала. Частка експорту до країн Африки скоротилася з 14% до 7%, Азії – з 19% до 12%, Південно-Східної Азії – з 13% до 4%.
Основною причиною таких змін є блокування морських портів України російськими військами. Розвиток альтернативних маршрутів, які були можливі лише через територію країн ЄС, призвів до зміни географії експорту – українські аграрії були змушені шукати покупців своєї продукції в країнах Європи.

- Категорія
- Новини
- Дата

Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.