«Укрзалізниця» витратить $1 млрд на комфортні потяги. /Shutterstock
Категорія
Новини
Дата

«Укрзалізниця» витратить $1 млрд на комфортні потяги. Хто заплатить і куди поїдуть

2 хв читання

«Укрзалізниця» витратить $1 млрд на комфортні потяги. Фото Shutterstock

Державний залізничний монополіст «Укрзалізниця» анонсував старт рекордної в історії України модернізації пасажирського рухомого складу. Ціна питання – понад 30 млрд грн. На що витратять ці гроші

Практичний МBA від Forbes на реальних кейсах, щоб прокачати навички управління на прикладі Володимира Кудрицького, ексголови правління «Укренерго». 

Премʼєра другого сезону YouTube проєкту «Директорія» вже на каналі Forbes Ukraine!

На початку жовтня «Укрзалізниця» (УЗ) оголосила в Prozorro тендер на закупівлю 80 потягів: 60 приміських електричок і 20 регіональних електропоїздів. Загальна сума закупівлі – 31,5 млрд грн. Заявки приймаються до 1 листопада – аукціон відбудеться 7 грудня. Переможець тендеру повинен буде виконати замовлення до 2026 року. УЗ очікує першу поставку наприкінці 2023-го.

УЗ використовує 60 нових електричок на проєкті City Express, який компанія розгортає в передмістях міст-мільйонників, говорить пресслужба. На першому етапі проєкт охопить Київ, Харків і Дніпро. Потім до нього приєднається Львів.

За рахунок нового рухомого складу УЗ розраховує відновити зношені на 90% приміські електрички і скоротити на основних маршрутах інтервал їх курсування в години пік з 20–30 хвилин до 10–15 хвилин. Щодня електрички використовують близько 65 000 людей для поїздок на роботу з передмістя до Києва. Це близько 16% пасажиропотоку, підрахували в УЗ. Компанія розраховує наростити цей показник до 33%. «Ми почнемо вигідно конкурувати з автобусами і маршрутками, – каже Олександр Перцовський, керівник пасажирського напрямку УЗ. – Це значно розвантажить столичні пробки».

Kyiv City Express отримає 30 нових електричок. Ще 30 – модернізують. Харкову, Дніпру і Львову дістанеться по 10 нових електропоїздів. 20 регіональних електричок, за словами Перцовського, пустять на маршрутах Суми – Харків, Харків – Куп'янськ, Харків – Костянтинівка, Київ – Львів, а після електрифікації – в Черкаси і Суми з Києва.

Хто заплатить за комфорт? Джерело фінансування нових поїздів буде визначено після тендера, каже Перцовський. Він вважає, що можливі три варіанти: залучення позикового капіталу, власне фінансування і залучення грошей з держбюджету. «Ймовірно, переможець торгів, якщо це буде іноземна компанія, зможе залучити для поставки електропоїздів фінансування експортно-імпортного банку своєї країни», – каже Перцовський.

Найбільші шанси на перемогу у швейцарської компанії Stadler, каже Віктор Довгань, колишній заступник міністра інфраструктури, вивчивши тендерну документацію. Наприкінці серпня Stadler Rail і УЗ підписали в присутності Володимира Зеленського меморандум про співпрацю. Він передбачає оновлення українських поїздів за рахунок експортного фінансування зі Швейцарії.

Крім Stadler УЗ запросила брати участь у тендері Siemens, Alstom, Pesa, Skoda і Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ). «Усі ці компанії в змозі виробляти електропоїзди під потреби УЗ», – каже Олександр Кава, ексзаступник міністра інфраструктури. Зараз Кава заступник міністра фінансів.

Оновлення торкнеться не лише приміського сполучення. У червні УЗ підписала з КВБЗ угоду на поставку 100 пасажирських вагонів. Контракт вартістю 3 млрд грн фінансується з бюджету країни. До кінця 2022 року КВБЗ поставить 88 купейних вагонів і 12 вагонів СВ. Їх використовуватимуть на найбільш затребуваних напрямках і неелектрифікованих маршрутах. У найближчі три роки УЗ розраховує отримати з держбюджету 40 млрд грн, які підуть на оновлення пасажирських вагонів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд