Відбудова «Мрії». «Антонов» веде переговори з іноземними авіакомпаніями та потенційними замовниками рейсів – NYT /Колаж Анна Наконечна
Категорія
Новини
Дата

Відбудова «Мрії». «Антонов» веде переговори з іноземними авіакомпаніями та потенційними замовниками рейсів – NYT

3 хв читання

Колаж Анна Наконечна

ДП «Антонов» проводить переговори з європейськими, американськими та азіатськими авіаційними компаніями, а також із потенційними замовниками майбутніх вантажних рейсів для літака «Мрія», пише The New York Times. Підприємство оголосило про початок проєктних робіт, але складання нового літака відкладено до закінчення війни.

🎬 YouTube-проєкт Forbes Next про майбутніх зірок українського бізнесу. Новий випуск про бренд Shemax, який заробляє понад 100 млн на пилососах для пилу від нігтів👉 Дивіться за цим лінком

Ключові факти

  • Наразі робітники по частинах розбирають уламки гігантського вантажного літака «Мрія» і планують побудувати новий із уцілілих частин. 
  • Порівняно з необхідністю відбудови України, робота щодо літака навряд чи є головним пріоритетом з гуманітарної точки зору. Але частково він задуманий як джерело натхнення, за словами керівників авіаційної компанії «Антонов».
  • Кажуть, що якщо щось таке гігантське та складне, як цей літак, може бути відновлено, то й решта країни зможе.
  • «У людей має бути надія, – сказав Владислав Власик, заступник директора та головний інженер «Антонова». – Вони мають знати, що цей літак не покинутий. Так, роботи багато, але ми працюємо».
  • Авіаційний аналітик Валерій Романенко вважає, що «Антонов» має зосередитись лише на тому, щоб «робити щось термінове для збройних сил» під час війни, наприклад, на створенні безпілотників. 
  • Минулого тижня компанія оголосила про початок проєктних робіт, але заявила, що складання нового корабля буде відкладено до закінчення війни.
  • Нині робітники відгвинчують те, що можуть, від уламків «Мрії», а інженери розробляють плани використання цих врятованих частин, поряд із запасними частинами, двигунами від аналогічного літака і давно законсервованим додатковим фюзеляжем — для будівництва нової «Мрії», каже керівник компанії. 
  • Очікується, що відновлення коштуватиме приблизно $500 млн, і фінансування ще не виділено.
  • В «Антонові» повідомили, що літак має комерційний потенціал – коли його фрахтують компанії енергетичної галузі, наприклад, для перевезення величезних одиниць обладнання по всьому світу, погодинна вартість становить близько $32 000. У компанії також заявили, що літак безцінний як символ України.
  • Але колишній інженер «Антонова» Анатолій Вовнянко заявив, що не вірить, що компанія колись окупить свої витрати за рахунок комерційних чартерів.

Контекст

Наприкінці лютого ДП «Антонов» повідомило про втрату найбільшого у світі транспортного літака «Мрія». Він постраждав під час боїв за аеропорт Гостомель, який намагалися захопити російські окупанти.

Втрата «Мрії» – одна із можливих причин звільнення попереднього керівника «Антонова» Сергія Бичкова. За версією командира екіпажу «Мрії» Дмитра Антонова, менеджмент компанії міг врятувати літак, якби перегнав його до іншої країни, але не зробив цього. У ДП «Антонов» звинувачення відкинули.

Проте «Укроборонпром», якому підпорядковується «Антонов», після проведення службового розслідування призначив на місце Бичкова з позначенням «в.о.» його першого заступника Євгена Гаврилова, 41. Нове керівництво «Антонова» 3 травня ініціювало державний фінансовий аудит діяльності компанії.

Колишнє керівництво державного підприємства «Антонов» завдало збитків компанії на близько 1 млрд грн за період з 1 жовтня 2020 року до 31 березня 2022 року. Про це за підсумками державного аудиту повідомив в. о. генерального директора ДП Євген Гаврилов. Він зазначив, що після отримання результатів держаудиту ДП «Антонов» прокуратура ініціювала дев’ять кримінальних справ проти екскерівництва компанії.

ДП «Антонов» оцінював свої збитки через війну в понад $1 млрд, плюс найбільший у світі транспортник Ан-225 «Мрія». Інфраструктуру аеродрому та льотно-випробувальної бази майже повністю зруйновано: унікальні ангари, побудовані спеціально для технічного обслуговування «Русланів» та «Мрії», лабораторії та інші споруди. Близько $500 млн необхідно на реконструкцію аеродрому. Інше – витрати на відновлення парку літаків, які постраждали в результаті окупації Гостомеля російськими військами.

У жовтні Служба безпеки України заявила, що службові особи ДП «Антонов» не вжили належних заходів для збереження літака АН-225 «Мрія», а також перешкоджали Силам оборони в організації протиповітряної та наземної охорони летовища.

Колишнім гендиректору ДП «Антонов», т.в.о. заступника гендиректора, а також заступнику директора з авіаційної безпеки повідомили про підозру у перешкоджанні законній діяльності Збройних сил та інших військових формувань, повідомляє Офіс генпрокурора. За даними правоохоронців, посадовці позбавили військових можливості вчасно вжити заходи щодо охорони та оборони аеродрому у Гостомелі.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд