Категорія
Інновації
Дата

Дві легенди бізнесу поставили на кін $1,8 млрд, запустивши стрімінговий сервіс для смартфонів. Історія стартапа Quibi

Джеффрі Катценберг та Мег Вітмен. /Getty Images

Джеффрі Катценберг та Мег Вітмен. Фото Getty Images

Не минуло й кількох хвилин з моменту, як Мег Вітмен оголосила, що йде з поста гендиректора Hewlett Packard Enterprise в листопаді 2017 року, як її телефон задзвонив. Це був Джеффрі Катценберг, якого Вітмен знала по роботі в Disney наприкінці 1980-х – початку 1990-х. Тоді вона відповідала за стратегічне планування, а Катценберг очолював кіностудію.

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

«Чим думаєш зайнятися?» – запитав приятель. «Не знаю, – відповіла Вітмен. – Я керую благодійним фондом Teach for America. Напевно, проводитиму час із чоловіком, подорожуватиму». – «Ні, що ти робитимеш сьогодні ввечері?», – уточнив Катценберг. «Знаючи тебе, Джеффрі, вечерятиму з тобою», – відповіла Вітмен.

Катценберг прилетів у Кремнієву долину і за вечерею в ресторані Nobu в Пало-Альто запропонував ідею: створити преміальний розважальний сервіс для смартфонів. Вітмен цей задум підходив за всіма статтями: потенційний ринок величезний, тренди йдуть у правильному напрямі, а ніша унікальна.

«Відтак я відповіла: «Схоже, у мене знову є стартап», – згадує 63-річна Вітмен, чий статок оцінюють у $3,2 млрд. Вперше вона розбагатіла, працюючи із засновником онлайн-аукціону eBay П’єром Омідьяром. У 1998-му Вітмен прийшла в його стартап, коли там працювало 30 осіб і було $4 млн виторгу. За десять років вона допомогла перетворити eBay на компанію з 15 000 співробітників і доходом $8 млрд.

«Ми – першопрохідці на території, яка існує завдяки двом речам: YouTube і iPhone Стіва Джобса, – каже Катценберг. – Дві ці речі створили новий цінний актив – час із сьомої ранку до сьомої вечора. Ось що мене вражає».

За два роки після вечері в Кремнієвій долині стартап Quibi (від quick bites – «швидкі байти») запустив мобільний стрімінговий сервіс із власними фільмами, реаліті-шоу, комедіями і випусками новин. Усі вони нарізані на ролики до 10 хвилин та оптимізовані для смартфонів.

Інфографіка Леонід Лукашенко

Інфографіка Леонід Лукашенко

Багато хто в Голлівуді вважає цю ідею невдалою. Глядачів заполонив потік розважального контенту, часто безкоштовного. Хто стане викладати гроші за черговий сервіс? «Якщо мені заманеться дивитися «Гру престолів» шматочками по 8 хвилин, то чому б просто не тиснути на паузу», – глузує впливовий голлівудський підприємець, який не побажав розкривати імені, оскільки його клієнти продають Quibi контент. Баррі Діллер – мабуть, найбільший голлівудський візіонер свого покоління – нещодавно назвав Quibi «зухвалою авантюрою» колишнього протеже (69-річний Катценберг працював у Діллера в кінокомпанії Paramaunt в 1970-х). «Він міцно підставився, вплутавшись в усе це», – додав Діллер.

Катценберг отримав достатньо грошей на запуск Quibi. У серпні 2018 року він отримав $1 млрд від Alibaba, Disney і Sony. Ще $750 млн йому пощастило залучити в березні, за кілька днів до того, як коронавірус зупинив всю Америку. «Ніколи ще не бачила, щоб ситуація змінювалася так швидко, – каже Вітмен. – Щодня щось нове: нові дані, нові тривоги. На щастя, Кевін Харт і Дженніфер Лопес встигли знятися в серіалах для Quibi, а Стівен Спілберг працює над фільмом для цього сервісу. Їх усіх приваблює можливість зберегти за собою авторські права і потім заробити більше. За два роки вони зможуть склеїти «швидкі байти» і випустити їх повнометражними фільмами».

Screenshot

Screenshot

Карантин у США несподівано став для Quibi ідеальною можливістю. Через епідемію COVID-19 споживання контенту може злетіти на 60%, підрахували аналітики Nielsen. Глядачі, безумовно, знають про новий сервіс. Quibi витратить на рекламу величезні гроші – $400 млн. У середині березня компанія оголосила, що відкриє безкоштовний доступ до контенту на три місяці.

«Той момент, коли маємо шанс дати людям трохи щастя, радості та веселощів», – каже Катценберг.

У Quibi є ще один козир: сервіс по горло забитий свіжим контентом. І це тоді, коли через пандемію зупинилися зйомки всіх нових шоу і фільмів. Побоюючись страйку сценаристів, Quibi збирала програми з минулого вересня. Компанії не хотілося потрапити в ситуацію 2008 року, коли профспілка на 100 днів заблокувала виробництво.

Сервіс дебютував 6 квітня 2020-го, представивши півсотні власних шоу. Серед них – гостросюжетний серіал «Вижити» з Софі Тернер із «Гри престолів» і Корі Хокінсом із «Чорного куклукскланівця», 120 реаліті-шоу і документальних фільмів, випуски новин, прогнози погоди, спортивні програми. За перший рік Quibi обіцяє викласти 8500 коротких нарізок зі 175 фільмів і шоу.

Проте залишається питання ціною $1,8 zмлрд: чи платитиме хтось за перегляд усього цього контенту? Деякі голлівудські гравці схиляються до думки, що на поразку Катценберга краще не ставити.

«Джеффрі всього кілька разів ризикував по-крупному й досягнув приголомшливого успіху, – розповідає керівник одного з найбільших голлівудських кастингових агентств. – Якби ви наосліп ставили на Джеффрі Катценберга за останніх 30 років, то добре заробили б». 

Опубліковано у першому номері журналу Forbes (червень 2020)

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні