Категорія
Інновації
Дата

Дві легенди бізнесу поставили на кін $1,8 млрд, запустивши стрімінговий сервіс для смартфонів. Історія стартапа Quibi

Джеффрі Катценберг та Мег Вітмен. /Фото Getty Images

Джеффрі Катценберг та Мег Вітмен. Фото Getty Images

Не минуло й кількох хвилин з моменту, як Мег Вітмен оголосила, що йде з поста гендиректора Hewlett Packard Enterprise в листопаді 2017 року, як її телефон задзвонив. Це був Джеффрі Катценберг, якого Вітмен знала по роботі в Disney наприкінці 1980-х – початку 1990-х. Тоді вона відповідала за стратегічне планування, а Катценберг очолював кіностудію.

«Чим думаєш зайнятися?» – запитав приятель. «Не знаю, – відповіла Вітмен. – Я керую благодійним фондом Teach for America. Напевно, проводитиму час із чоловіком, подорожуватиму». – «Ні, що ти робитимеш сьогодні ввечері?», – уточнив Катценберг. «Знаючи тебе, Джеффрі, вечерятиму з тобою», – відповіла Вітмен.

Катценберг прилетів у Кремнієву долину і за вечерею в ресторані Nobu в Пало-Альто запропонував ідею: створити преміальний розважальний сервіс для смартфонів. Вітмен цей задум підходив за всіма статтями: потенційний ринок величезний, тренди йдуть у правильному напрямі, а ніша унікальна.

«Відтак я відповіла: «Схоже, у мене знову є стартап», – згадує 63-річна Вітмен, чий статок оцінюють у $3,2 млрд. Вперше вона розбагатіла, працюючи із засновником онлайн-аукціону eBay П’єром Омідьяром. У 1998-му Вітмен прийшла в його стартап, коли там працювало 30 осіб і було $4 млн виторгу. За десять років вона допомогла перетворити eBay на компанію з 15 000 співробітників і доходом $8 млрд.

«Ми – першопрохідці на території, яка існує завдяки двом речам: YouTube і iPhone Стіва Джобса, – каже Катценберг. – Дві ці речі створили новий цінний актив – час із сьомої ранку до сьомої вечора. Ось що мене вражає».

За два роки після вечері в Кремнієвій долині стартап Quibi (від quick bites – «швидкі байти») запустив мобільний стрімінговий сервіс із власними фільмами, реаліті-шоу, комедіями і випусками новин. Усі вони нарізані на ролики до 10 хвилин та оптимізовані для смартфонів.

Інфографіка Леонід Лукашенко

Інфографіка Леонід Лукашенко

Багато хто в Голлівуді вважає цю ідею невдалою. Глядачів заполонив потік розважального контенту, часто безкоштовного. Хто стане викладати гроші за черговий сервіс? «Якщо мені заманеться дивитися «Гру престолів» шматочками по 8 хвилин, то чому б просто не тиснути на паузу», – глузує впливовий голлівудський підприємець, який не побажав розкривати імені, оскільки його клієнти продають Quibi контент. Баррі Діллер – мабуть, найбільший голлівудський візіонер свого покоління – нещодавно назвав Quibi «зухвалою авантюрою» колишнього протеже (69-річний Катценберг працював у Діллера в кінокомпанії Paramaunt в 1970-х). «Він міцно підставився, вплутавшись в усе це», – додав Діллер.

Катценберг отримав достатньо грошей на запуск Quibi. У серпні 2018 року він отримав $1 млрд від Alibaba, Disney і Sony. Ще $750 млн йому пощастило залучити в березні, за кілька днів до того, як коронавірус зупинив всю Америку. «Ніколи ще не бачила, щоб ситуація змінювалася так швидко, – каже Вітмен. – Щодня щось нове: нові дані, нові тривоги. На щастя, Кевін Харт і Дженніфер Лопес встигли знятися в серіалах для Quibi, а Стівен Спілберг працює над фільмом для цього сервісу. Їх усіх приваблює можливість зберегти за собою авторські права і потім заробити більше. За два роки вони зможуть склеїти «швидкі байти» і випустити їх повнометражними фільмами».

Screenshot

Screenshot

Карантин у США несподівано став для Quibi ідеальною можливістю. Через епідемію COVID-19 споживання контенту може злетіти на 60%, підрахували аналітики Nielsen. Глядачі, безумовно, знають про новий сервіс. Quibi витратить на рекламу величезні гроші – $400 млн. У середині березня компанія оголосила, що відкриє безкоштовний доступ до контенту на три місяці.

«Той момент, коли маємо шанс дати людям трохи щастя, радості та веселощів», – каже Катценберг.

У Quibi є ще один козир: сервіс по горло забитий свіжим контентом. І це тоді, коли через пандемію зупинилися зйомки всіх нових шоу і фільмів. Побоюючись страйку сценаристів, Quibi збирала програми з минулого вересня. Компанії не хотілося потрапити в ситуацію 2008 року, коли профспілка на 100 днів заблокувала виробництво.

Сервіс дебютував 6 квітня 2020-го, представивши півсотні власних шоу. Серед них – гостросюжетний серіал «Вижити» з Софі Тернер із «Гри престолів» і Корі Хокінсом із «Чорного куклукскланівця», 120 реаліті-шоу і документальних фільмів, випуски новин, прогнози погоди, спортивні програми. За перший рік Quibi обіцяє викласти 8500 коротких нарізок зі 175 фільмів і шоу.

Проте залишається питання ціною $1,8 zмлрд: чи платитиме хтось за перегляд усього цього контенту? Деякі голлівудські гравці схиляються до думки, що на поразку Катценберга краще не ставити.

«Джеффрі всього кілька разів ризикував по-крупному й досягнув приголомшливого успіху, – розповідає керівник одного з найбільших голлівудських кастингових агентств. – Якби ви наосліп ставили на Джеффрі Катценберга за останніх 30 років, то добре заробили б». 

Опубліковано у першому номері журналу Forbes (червень 2020)

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Розпочний свій бізнес. 25 жінок в IT