Війна, заборона на продаж алкоголю, комендантська година, відключення світла – 2022 рік боляче вдарив по ресторанному бізнесу. Компанія з автоматизації закладів Poster опублікувала дослідження, як заклади громадського харчування пристосувалися до нових реалій.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Доходи. Фастфуд, кав’ярні та пекарні першими почали отримувати доходи. Вже наприкінці травня більшість цих закладів змогла досягнути довоєнних показників. Найдовше відігравали падіння бари, ресторани та кальянні – їхні показники сягнули лютневих лише у жовтні-листопаді.
- Окрім перших тижнів війни, найбільший спад у виторзі заклади відчули наприкінці листопада. Тоді, 23 листопада, російські війська випустили по інфраструктурних обʼєктах у різних містах Україні близько 70 крилатих ракет та знеструмили 11 областей.
- 19–25 грудня найбільше зростання у виторзі, як порівняти з минулим, 2021-м, роком, відчули фастфуд та кав’ярні – на 58% та 48% відповідно. Пекарні змогли наростити оберти на 15%, кафе – на 10%, бари – на 5%, ресторани – на 2%, при цьому кальянні просіли на 4%.
- Середній чек. Станом на середину грудня середній чек у фастфуді демонструє зростання на 49% порівняно з минулим роком і становить 158 грн.
- Пекарні збільшили середній чек на 45%. У середині грудня 2021 року він становив 46 грн, нині – 66 грн. Середній чек барів зріс на 27% – з 328 грн до 416 грн. Середній чек кав’ярень України у грудні зріс на 25%, як порівняти з минулим роком: 78 грн проти 62 грн.
- Ресторани збільшили чек на 22% – з 450 грн до 550 грн, а кальянні – на 21%, з 357 грн до 432 грн. Найменше зріс середній чек у кафе – лише на 19% за рік, зі 189 грн до 226 грн.
- Проте, за словами більшості рестораторів, виторг та середній чек зросли у більшості внаслідок інфляції та підвищення цін на страви.
Контекст
Попри війну та масовані обстріли, ресторатори не лише продовжили роботу своїх закладів, а й не зупинилися у відкритті нових як в Україні, так і у світі (Milk Bar, Lviv Croissants – у Польщі, «Чорноморка» – у Румунії та Молдові, SMILEFOOD – у Болгарії та ОАЕ).
Як зазначають у Poster, показники бізнесу дуже різнилися від міста до міста. Найкраще відпрацювали заклади на заході країни та у містах, що стали великими хабами для переселенців, як-от Дніпро.
Оптимістичних прогнозів на сезон 2023 року ресторатори не роблять. «Ми реалісти та розуміємо, що це найскладніша зима в новітній історії України. Проте ми передусім підприємці, тож готуємось до роботи навіть у таких умовах. Де це можливо, ми закупили генератори, встановили Starlink, підготували «меню без світла», продовжуємо допомагати ЗСУ та віримо у близьку перемогу», – каже СЕО мережі 1708 pizza di Napoli Володимир Гнатюк.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.