202 бізнес-чемпіони 2024
Компанія підприємця з Житомирщини Володимира Петренка із 85 автозаправками UPG – лідер за середніми продажами пального на одній заправці на добу – понад 12 000 л, за даними «А-95». Причина лідерства – Петренко розміщує заправки тільки у привабливих локаціях. «Ми забезпечуємо пальне однакової якості у всій мережі, – каже Петренко. – Через це маржа на літрі пального на 1,5–2 грн менше, ніж у конкурентів».
Група компаній UPG інвестувала €15 млн у реконструкцію придбаного у 2023-му у Польщі термінала для перевалки і зберігання нафтопродуктів, щоб збільшити можливості одночасно наповнювати паливом залізничні цистерни. В Україні UPG розвиває власну мережу ресторанів VIVO café: на 50 заправках шеф-кухарі готують повноцінні страви.
Також UPG запустила енергетичний напрям – компанію «Укрпалет Енерджи». Вона планує побудувати 14 газових когенераційних установок по всій Україні. З Житомиром уже підписано меморандум: місто обіцяло підібрати майданчики, «Укрпалет Енерджи» – встановити когенерацію.
100 найбільших приватних компаній 2021
До мережі UPG входить 73 автозаправки у 17 областях – за цим показником компанія у десятці найбільших операторів українського паливного ринку. У 2020 році UPG відкрила сім АЗС – удвічі менше від запланованого. Скорегувати плани змусило зниження мобільності через пандемію. «Рік був важким, але ми розвиваємося», – каже власник компанії Володимир Петренко. З початку 2021‑го UPG відкрила ще п’ять АЗС. Петренко не залучає позиковий капітал, фінансуючи розширення завдяки прибутку. Одна заправка йому обходиться у $1,5– 2 млн. До кінця 2021 року UPG планує встановити на всіх своїх АЗС зарядні станції для електромобілів.
100 найбільших приватних компаній 2020
Одна з найдинамічніших паливних компаній України має намір до кінця року довести мережу під брендом UPG до 75 АЗС. Залишилося відкрити вісім станцій. У 2019‑му компанія відкрила 25 АЗС. Бензин і дизель постачали з Мозирського НПЗ (в 2022 році припинили з ним співпрацю, тепер паливо доставляють з європейських заводів). У UPG вважають своє паливо більш якісним у порівнянні з нафтопродуктами Кременчуцького, Шебелинського або Мажейкяйського НПЗ. «У них присадки, крім того, у білоруському бензині глибина очищення – 85%, в інших найчастіше тільки 55%», – запевняє співвласник мережі Володимир Петренко. Він сподівається, що уповільнення мобільності через пандемію не надто знизить виручку. Фінансувати розвиток Петренко розраховує за рахунок прибутку. «Кредити брати не будемо», – говорить він.