Ілон Маск, новий власник Twitter /Колаж Анна Наконечна
Категорія
Найбагатші
Дата

Ексцентричний Twitter. Маск хоче впʼятеро вищі доходи та майже 1 млрд користувачів. Яким буде майбутнє соцмережі – розбір FT

Тепер офіційно: Ілон Маск став власником мегапопулярної соцмережі Twitter Фото Колаж Анна Наконечна

Ілон Маск став власником мегапопулярної соцмережі Twitter, заплативши за неї $44 млрд.

Враховуючи погляди екстравагантного магната, тепер у компанії настануть нові часи. Financial Times розглянуло можливі зміни – Forbes обрав головне.

Forbes запустив YouTube-проєкт «Країна героїв». Дивіться новий епізод про ХЕРСОН після окупації

Зі змінами Маск не забарився: вже у четвер він звільнив топкерівників компанії, серед яких гендиректор Параг Агравал і голова безпеки Віджая Гадде. Також він окреслив великі плани, метою яких є прискорення інновацій і перехід до нових доходів, а також зниження операційних витрат.

Деякі експерти побоюються, що, враховуючи невиправдано важливу роль, яку Twitter відіграє у політиці, Маск на чолі такої потужної компанії може більше нашкодити, ніж принести користі.

«Ми бачили, як твіти підносили і руйнували бізнеси і репутації; ми бачили, як твіти пожвавлювали і обвалювали ринки; ми бачили, як твіти схиляли результати виборів у той чи інший бік», – сказала Джоана Донован, директорка з досліджень у Центрі медійної і публічної політики при Школі Кеннеді у Гарварді.

Користувачі, рекламники, інвестори та співробітники сушать мізки над ним, чого ж очікувати далі та які наслідки поглинання Маском соцмережі.

Свобода слова

Маск, який називає себе «абсолютистом свободи слова», сказав, що поважатиме закони про свободу слова, але також поспішив запевнити рекламників у тому, що Twitter «не може стати місцем, де кожен говоритиме, що заманеться». Натомість, сказав він, користувачі матимуть можливість обирати «бажаний досвід відповідно до власних уподобань».

Маск повідомив на своїй сторінці в соцмережі, що «пташка опинилася на свободі»

Він пообіцяв, що «відновить свободу слова» і скасує довічний бан акаунтів, сказавши в одному з інтервʼю, що відновить сторінку Трампа, яку заблокували за підбурювання до нападу на Капітолій 6 січня 2021-го.

Дехто, як старший співробітник Charles Koch Institute Кейсі Меттокс, стверджує, що Маск, ймовірно, поведе компанію до справедливішої, менш «централізованої системи» модерації контенту, коли користувачі самі модерують свій контент.

А от інші бояться того, що підхід Маска відкриє шлях для токсичності, ненависті, екстремізму і дезінформації, адже він не враховує ризики маніпуляції платформою.

«Наївно думати, що таким чином Twitter стане місцем для відкритого обміну думками, адже часто ті, у кого більше ресурсів, працюють у тіні, намагаючись маніпулювати платформою і поширювати дезінформацію», – каже Едді Перес, колишній директор менеджменту продукту в Twitter.

Інші переймаються тим, чи не піддасться Маск тиску іноземних урядів, враховуючи його нещодавні висловлювання щодо путінської війни в Україні і тайванського питання.

Суперзастосунок

Як стверджують різні люди з індустрії, Маску до рук переходить компанія, якій вже давно не вдається рости тими ж темпами, що і її конкуренти, або надавати привабливі рекламні пропозиції. Сам підприємець визнав, що він переплатив за компанію у такі складні економічні часи.

Раніше Маск вже говорив, що не призначатиме нікого нового на звільнені позиції на рівні C-suite, а натомість особисто «керуватиме розробкою ПЗ». Від нього також варто очікувати повного викорінення розслабленої культури дистанційної роботи і запровадження ненормованих робочих днів у офісах за прикладом інших його компаній. Це може призвести до конфлікту зі співробітниками.

Маск вже писав, що хоче перетворити Twitter на аналог китайського суперзастосунку WeChat: «Покупка Twitter – наближення до створення Х, застосунку для всього». Такі застосунки зазвичай дають змогу користувачам переписуватися, робити закупи і платежі, викликати таксі. Вони популярні у Китаї, де антимонопольні закони не такі суворі, як у США.

Під час однієї з перших презентацій інвесторам він пообіцяв до 2028-го збільшити впʼятеро доходи порівняно з 2021-м, до $26,4 млрд, і кількість користувачів до 931 млн (сьогодні їх 238 млн). За словами того, хто бачив цей план, цього він збирається досягти за допомогою нового платіжного бізнесу, а також підписок і ліцензування даних.

Криптовалюті теж може знайтися місце в новому Twitter: Чанпен Чжао, гендиректор Binance і один з інвесторів у покупку соцмережі, сказав, що допоможе Маску із трансформацією платформи, розширивши «використання криптотехнологій і блокчейну».

Донаван же попереджає: «Якщо Маск дійсно налаштований проти істеблішменту, як він неодноразово стверджував, то існує ризик того, що він дестабілізує валюти за допомогою нових мереж Twitter».

Реклама

Раніше Маск казав про те, що компанія зменшить залежність від реклами в питанні доходів – до 2028 року на рекламу має припадати 45% доходів порівняно із 90% у 2021-му. Але вже цього четверга він заохочував бренди до співпраці, написавши, що «важливо показати користувачам Twitter рекламу, що якомога точніше відповідає їхнім потребам».

Звернення Маска до рекламодавців, у якому він написав, що соцмережа «не стане місцем, де кожен говоритиме, що заманеться... Натомість користувачі матимуть можливість обирати «бажаний досвід відповідно до власних уподобань»

Деякі експерти зазначають, що у соцмережі є потенціал надати рекламникам «високоякісну базу користувачів, а Маск чітко розуміє, що реклама повинна бути більш ефективною».

Багато що буде залежати від підходу Маска до свободи слова, адже деякі рекламодавці вже хвилюються, що Twitter більше не буде безпечним місцем для брендів, якщо соцмережа перетвориться на розплідник токсичності і ненависті.

Кілі Тейлор, голова з питань міжнародного партнерства у рекламній компанії GroupM, сказала, що деякі бренди її клієнтів вже сказали агентству зупинити їхню рекламу у Twitter, якщо акаунт Трампа розблокують.

Матеріали по темі
Новий випуск Forbes Ukraine

Новий випуск Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні