Новий бізнес Трампа нічого особливого ще не зробив, а його вже оцінюють в $10 млрд. Чому так відбувається /Фото Ілюстрація Getty Images / Анна Наконечна
Категорія
Найбагатші
Дата

Новий бізнес Трампа нічого особливого ще не зробив, а його вже оцінюють в $10 млрд. Чому так відбувається

Дональд Трамп. Фото Ілюстрація Getty Images / Анна Наконечна

Компанія Trump Media and Technology Group нічого особливого ще не зробила. Інвестори ж, схоже, вважають, що вона вже варта майже вчетверо більше, ніж усе, чим володіє Дональд Трамп.

За 75 років життя Дональд Трамп зібрав купу активів – хмарочоси, готелі, курорти для гольфу і так далі – вартістю приблизно $2,5 млрд без урахування боргу. Аж ось майже з повітря у нього зʼявляється новий бізнес, Trump Media and Technology Group, який ще не може багато чим похизуватися, але планує запустити компанію соціальних медіа та інші фірми. Інвестори вже вважають, що цей новий бізнес колишнього президента вартий $10 млрд.

Люди, які оцінюють цю затію Трампа в таку суму, працюють із акціями щодня. Вони все ще не можуть купити акції Trump Media and Technology Group, але можуть купити акції мішка із грішми – також відомий як SPAC-компанія – який планує злиття із бізнесом Трампа. Новина про це злиття призвела до того, що за останні чотири тижні акції цієї SPAC-компанії злетіли з $10 до $60 за одиницю.

Якщо акції і далі коштуватимуть $60 за штуку, то акціонери SPAC-компанії отримають приблизно $2,2 млрд дивідендів у новій компанії після злиття. Інвестори, які купили 15 мільйонів варрантів, що привʼязані до SPAC-компанії, сидітимуть на ще $300 млн. Згідно із угодою, нинішні власники компанії Трампа – поки невідома точна частка Трампа у цьому бізнесі – отримають близько 86 мільйонів акцій, які варті $5,1 млрд.

А якщо припустити, що акції постійно триматимуться на рівні не менше $30 протягом близько півтора місяці після злиття, то власники бізнесу Трампа отримають ще 40 мільйонів акцій, які варті $2,4 млрд за теперішніми цінами. Все разом це дорівнює $10 млрд.

Щойно стало відомо про угоду інвестори накинулися на акції SPAC-компанії, яка зливається із Трамповою компанією медіа і технологій. Акції компанії впали у порівнянні із першими днями після оголошення, зменшивши оцінку обʼєднаної компанії, але інвестори все ще вважають, що вона варта близько $10 млрд.

Це багато для ледь сформованого бізнесу. Загалом, інвестори схильні переоцінювати SPAC-компанії, які структуровані так, що відбувається розведення (dilution) акцій. У квітневій роботі дослідники Стенфордського та Нью-Йоркського університетів розглянули 16 SPAC-компаній, які злилися з іншими компаніями у 2019-му і 2020-му, а потім котирувалися на біржі принаймні ще дванадцять місяців після злиття.

В середньому в цей час вони втратили 35% вартості навіть тоді, коли загалом відзначали зростання ринку. «Це просто SPAC-компанії на стероїдах, – каже Майкл Клознер, співавтор цього дослідження, який викладає бізнес і право у Стенфорді. – Хайп на хайп дає хайп у квадраті».  

Ця SPAC-компанія викликала такий хайп, бо вона повʼязана із одним із королів маркетингу сучасного американського бізнесу – Дональдом Трампом. Інші колишні президенти заробляли на своїй славі за допомогою промов і книжок. Але увага до промов і книжок тримається недовго.

Трамп же хоче створити продукт, що буде приваблювати увагу послідовників не один рік. Це більш амбіційний і потенційно більш прибутковий задум, ніж писати книжки або організовувати тур із промовами і лекціями.

Інвестори, схоже, вірять у величезну аудиторію прихильників Трампа. Група інвесторів у нову компанію гордо зазначає, що поки його не витурили з Facebook, Instagram і Twitter після заколоту 6-го січня у Трампа було майже 150 мільйонів підписників на цих платформах. В опитуванні, яке провели для видань Politico і Morning Consult, 37% респондентів відповіли, що «трохи» або «часто» будуть заходити на платформу Тампа.

Для бізнесу, у якого немає робочого продукту і ніякої фінансової історії, такі цифри багато про що говорять. Twitter, який стверджує, що може показувати рекламу 211 мільйонам користувачів щодня, наразі вартий $40 млрд. Іншими словами, інвестори у медіа-гіганта дають приблизно $189 за кожну людину, якій мережа може щодня показувати рекламу.

Якщо третина від 89 мільйонів підписників Трампа у Twitter почне щодня користуватися новою платформою одіозного політика – а інвестори будуть оцінювати її так, як Twitter, – то теоретично Trump Media and Technology Group може коштувати $5,6 млрд.

Якщо Трампу вдасться привабити більший відсоток своїх колишніх підписників, то цифри, звісно, будуть більшими. Якщо, скажімо, 50% із них стане щоденними користувачами, то бізнес Трампа може розраховувати на оцінку у $8,4 млрд.

Марк Згутовіч, біржовий аналітик, який аналізує Twitter і Fox Corporation у фірмі Rosenblatt Securities, вважає, що Трамп може цілком сподіватися і на більші цифри. «Існує ймовірність того, що компанія зможе досягти від $9 млрд до $10 млрд оцінки вартості», – каже він.

Втім, наразі Trump Media and Technology Group треба створити робочий продукт. Компанія минулого місяця розповіла про свою відповідь Twitter – власну соцмережу, яку назвали Truth Social. Та майже одразу рання версія сайту стала жертвою пранку. Хтось з акаунту «donaldjtrump» завантажив відео свині, яка випорожняється. Невдовзі після цього сайт перестав працювати.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

130 ідей для новорічних подарунків | 25 найрозумніших компаній України