Категорія
Свій бізнес
Дата

Girls power. Як Оксана Тимків побудувала екосистему, яка робить з жінок підприємниць. Історія мережі центрів раннього розвитку «Мудрик»

Оксана Тимків - засновниця центрів дитячого розвитку «Мудрик» /з особистого архіву

Оксана Тимків - засновниця центрів дитячого розвитку «Мудрик» Фото з особистого архіву

Оксана Тимків з нуля побудувала найбільшу мережу центрів дитячого розвитку «Мудрик». Основа бізнесу – спільнота жінок, яким вона допомагає реалізувати себе як підприємниць. Мами купують у Тимків франшизу і віру у власні сили.

⚡️Даруємо 700 грн знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом 700 до 28.04 Оформлюйте зараз за цим посиланням

«Зустріч з Оксаною Тимків перевернула мій світ і сприяла особистому зростанню», – розповідає Юлія Орап з Кременчуку. Після декрету вона не хотіла повертатися на роботу на нафтопереробний завод, а натомість відкрила за франшизою центр раннього розвитку дітей «Мудрик». Орап – одна із майже сотні жінок-підприємниць, які розвивають дитячі центри по всій Україні. 

Засновниця франшизи, Оксана Тимків, 37, зуміла знайти підхід до жінок. «Зазвичай чоловіків, які звертаються по нашу франшизу цікавить пасивний дохід, – каже вона. – Але в нашому бізнесі потрібно бути залученим і любити цю справу». Ядро бізнесу Тимків – спільнота жінок, які прагнуть реалізувати себе в бізнесі.

В деякому сенсі Тимків продає жінкам не франшизу, а лайфстайл, показує шлях до самореалізації, розповідає засновник шведсько-українського проєкту DYB Ігор Гут, у якого Тимків проходила навчання.

На липень 2023 працює 80 «Мудриків» у 67 містах, в тому числі два центри у Болгарії та один у Польщі. Виторг компанії у 2022 році, за словами Тимків, 19,8 млн грн. 

Як колишня вчителька пройшла шлях від одного дитячого центру в районному центрі до найбільшої мережі країни, яка потрапила у список Forbes Next 250.

Бізнес-мама

Бізнес-ідея прийшла до вчительки англійської мови Оксани Тимків після народження першої дитини у 2011 році. Вона зацікавилася методиками раннього розвитку, перечитала в оригіналі літературу на цю тему. «В Калуші, де я жила, нічого подібного для дітей не було, – пригадує Тимків. – Тому я можу створити центр дитячого розвитку сама». 

Стартові 1000 грн позичила у брата, 500 грн з яких пішло на оренду кімнати на 10 кв.м. Там відкрила курси англійської для дітей і дорослих, а іграшки та навчальні матеріали взяла у своєї дитини, каже підприємиця. Перших клієнтів привела, роздавши в людних місцях 1000 візитівок.  

Стартап Тимків ненадовго загальмувало народження другої дитини. Вирішила відновити центр, як отримала допомогу від держави по догляду за дитиною, пригадує вона. Орендувала більше приміщення, купила меблі і назвала центр ABC Club. Досить швидко він вийшов на максимум своїх можливостей — щомісячне навчання проходило 100 дітей.  

Незабаром Тимків відкрила другий центр у Калуші. «Тільки після цього я почала цікавитися, що таке бізнес», – згадує підприємиця, яку найбільше вразила книга Джеймса Каана «Реальна Угода». Це автобіографічна історія британського підприємця, який розширив свою хедхантингову агенцію за допомогою франшизи до понад 147 офісів у 30 країнах. «Каан описує, як почав з офісу в 6 кв.м і масштабував бізнес самостійно, – каже Тимків. – Я вирішила, що також можу спробувати пройти такий шлях».

Оксана Тимків - засновниця центрів дитячого розвитку «Мудрик»

Оксана Тимків - засновниця центрів дитячого розвитку «Мудрик»

Шлях від ідеї до продажу першої франшизи зайняв чотири роки. Увесь цей час я прописувала посадові інструкції, процеси, стандарти, навчальні програми, пригадує Тимків. Після переїзду до Івано-Франківська підприємниця відкрила ще один ABC Club. Набивши руку на невеликій мережі з трьох центрів, підприємиця зрозуміла, як далі стандартизувати і масштабувати бізнес. 

Простий сайт з описом франшизи і реклама в Google привели першу партнерку. На першій же зустрічі з Тимків Юлія Микитин зі Стрия дала €500 завдатку за франшизу. «Я довірилась Оксані, бо побачила, що вона цілеспрямована і знає, що робить», – пригадує Микитин. У серпні 2017 року у Стрию відкрився перший центр раннього розвитку «Мудрик» по франшизі. 

Наступних бізнес-партнерок довелось залучати вже більш системно. Я їздила семінарами, особисто знайомилась з потенційними партнерками і детально розповідала про можливості продукту, пригадує Тимків. До 15 перших франшиз підприємниця працювала сама – відповідала на дзвінки, вела соцмережі, їздила по всій Україні на зустрічі і читала семінари. «Франшиза коштувала недорого, і я не могла наважитися взяти людину на роботу», – розповідає вона. Напружений ритм привів до вигорання, що врешті-решт змусило взяти персональну помічницю.  

Щоб залучити більше партнерок у бізнес, Тимків написала та випустила книгу «Бізнес-мама. Від домогосподарки до підприємниці». В ній вона розповідає свою історію, щоб надихнути жінок створювати бізнес. Увесь 2019 рік підприємиця їздила з майстер-класами, вкладалася в просування сайту і розраховувала на гіперзростання 2020-му. Пандемія коронавірусу перекреслила всі плани. Перший запит на франшизу в тому році вони отримали аж за вісім місяців, пригадує Тимків. 

Затяжний карантин мав і позитивні наслідки – партнерки навчились будувати бізнес онлайн. «Я перестала до всіх їздити. Це дало великий поштовх до швидкого масштабування – це гігантська економія часу і грошей», – ділиться Тимків. Підприємниця наважилася будувати команду – винайняла менеджерку з запуску, менеджерку супроводу, штатного методиста, маркетолога. Рішення про делегування Тимків вважає одним із доленосних. «Щоб побудувати масштабну компанію, треба відпускати, навіть попри помилки», – каже вона.

з особистого архіву

з особистого архіву

з особистого архіву

з особистого архіву

Попередній слайд
Наступний слайд

На 2021 рік Тимків поставила план відкривати щомісяця мінімум два нових франчайзингових центри. План перевиконали – на кінець 2021 року було підписано 35 нових договорів. «Мудрики» продовжили відкриватися навіть у рік великої війни – багато державних дитячих садочків були закриті.

«Мудрик» працює за моделлю неповного дня, коли діти перебувають до чотирьох годин, без сну і харчування. Для такого закладу не потрібна державна ліцензія і нема потреби облаштовувати кухню. В центрах Тимків дітей вчать англійській мові, швидкочитанню, готують до школи. Є творча студія, де займаються малюванням, аплікацією, ліпленню з глини. У програмі «міні-садочок» проводять вправи на розвиток мовлення, уваги, пам’яті. Абонемент на пів дня коштує 3500–7000 грн за вісім занять залежно від розміру міста.

Конкуренти «Мудриків» – тисячі приватних дитячих садочків та центрів розвитку. Мережі здебільшого невеликі – 3-5 центрів, сфокусованих в одному місті, наприклад, київські «Країна дитинства» та «Джерело kids» тощо. У нас найбільша національна мережа центрів раннього розвитку, говорить Тимків. 

Вартість франшизи «Мудрик» – $8000, стільки ж потрібно вкласти в запуск. При відносно невеликій сумі інвестицій, франчайзі можуть отримувати $1000–3000 персонального доходу щомісячно, говорить Тимків. «Для такого невеличкого міста, як Стрий – це дуже хороший результат», – розповідає Микитин. Майже половина «Мудриків» працюють не в обласних центрах.

Girls power

За півтора роки великої війни компанія Тимків підписала 30 нових франчайзингових договорів. Засновниця виділяє три типи франчайзі. Перший – молоді матусі-вчительки, які як Тимків свого часу, після народження дитини мають багато творчих ідей і хочуть реалізуватися в бізнесі. Репетиторка Ірина Козакова з Кривого Рогу завжди мріяла відкрити власну справу і у грудні 2022 року відкрила «Мудрик». «Для мене «Мудрик» – це саморозвиток, реалізація як керівника і фінансова задоволеність», – розповідає вона.

Друга категорія – це колишні наймані працівниці, держслужбовиці, які зробили кар’єру до народження дитини, але після декрету не хочуть повертатися до найманої праці.  

Третя – жінки з забезпечених сімей, які мають можливість не працювати, але хочуть себе реалізувати. Чоловіки це бажання підтримують і дають кошти на запуск. 

Всім партнеркам компанія «Мудрик» забезпечує повний супровід на всіх етапах. «У перші місяці я дзвонила Тимків по п’ять разів на день і вона завжди мені допомагала», – пригадує Юлія Орап з Кременчука.

Двічі на рік всі франчайзі збираються на офлайн-конференціях. Цьогоріч така зустріч проходить у форматі йога і бізнес-табору. Протягом трьох днів партнерки разом навчаються бізнесу і займаються йогою. У франчайзі є спільний чат, де вони можуть спілкуватися і ставити запитання. «Дуже цінно, що ми можемо допомагати одна одній», – каже перша франчайзі Юлія Микитин. Завдяки мережевій підтримці партнерок можна пройти крізь будь-які виклики, додає Орап.

з особистого архіву

з особистого архіву

В 2023-му Оксана Тимків продала власні центри і до кінця року хоче довести кількість франчайзингових «Мудриків» до ста. Сама підприємиця заробляє на паушальних внесках нових франчайзі та 4% щомісячних роялті, які сплачують з доходу.

Що далі? «Хочу вийти на ринок дитячих садочків повного дня і початкових шкіл», – каже Тимків. Ще один проєкт, який запускає підприємниця, – центри для проведення гастрономічних майстер-класів «Студія кулінарних вражень». «Моя ціль – продовжувати створювати бізнеси, масштабувати їх в мережі і віддавати професійним менеджерам в управління», – каже підприємниця. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні