Forbes Ukraine запустив новий проєкт Next250 – список компаній малого та середнього бізнесу, які визначатимуть економічний розвиток України. Ми розшукували підприємців з понад 1000 заявок. Остаточний список 250 компаній вийде в липневому номері журналу Forbes і на сайті Forbes.ua 26–28 червня. Пропонуємо вам історію учасника Next250 – українського масмаркет бренду одягу Goldi
«Іспанці пишаються Zara, шведи – H&M, поляки – Reserved, турки – LC Waikiki. В Україні є Goldi і слава Богу!» – розповідав в інтерв’ю сайту Район.Рівне засновник Goldi Олег Червонюк, 51. Свій шлях до побудови національного бренду одягу він розпочав ще в 1998 році зі звичайного швейного цеху разом із дружиною Галиною. Понад 10 років вони продавали свій одяг на ринках – тільки на Хмельницькому базарі у Червонюків було 10–15 торгових точок, на яких працювали 500–600 чоловік.
У 2023-му Goldi – це чотири фабрики, 1500 працівників, виробництво до 10 000 одиниць одягу щодня і 26 магазинів по всій Україні. В асортименті – футболки, сукні, худі, джинси та інший повсякденний недорогий одяг від 200 до 1500 грн. Нещодавний хіт – футболка з принтом гурту «Океан Ельзи» з їхнього історичного концерту під час Революції гідності.
Що ще, крім досвіду ринкового ритейлу, допомогло родині Червонюків не програти жорстку конкуренцію з глобальними брендами? «Я об’їздив понад 700 підприємств у світі, оборот яких не менше півмільярда доларів, – розповідав Forbes Червонюк два роки тому. – Знаю суттєвий відсоток світової легкої промисловості». Розширювати кругозір за рахунок чужих ринків підприємцю доводилось через відсутність власного. Просив показати обладнання у виробництві та бачив, як організовують процес інші компанії, розповідав Червонюк.
Головний урок з легпром-турне – без власних тканин не було б і одягу. Виробництво та фарбування тканин, термодрук і пошив відбуваються на власних фабриках Goldi. У них повний цикл – це унікальна ситуація для української компанії, розповідав Forbes у 2021 році власник магазинів Andre Tan та дизайнер Андре Тан.
«Коли прийшов на підприємство на третій день війни, застав там лише охоронців, – розповідав Червонюк Район.Рівне. – Через декілька днів почали з’являтися інші працівники». Повномасштабна війна завдала чималих збитків Goldi – у Харкові згорів склад із тканиною на $800 000, втрачено декілька магазинів по близько €300 000. Один із них, у зруйнованому російською ракетою ТРЦ Retroville, відновили вже за декілька місяців.
Паралельно зі збитками велика війна надала українським виробникам одягу шанс відібрати частку ринку у світових гігантів. Російські бренди (Gloria Jeans, Ostin, BeFree) пішли з ринку, H&M та Zara – досі не повернулись. У «організованому» ритейлі, за даними ProConsalting, на перших сходинках усе ще іноземці: близько 10% – у польської LPP S.A.(бренди Reserved, Cropp, House) і 7% – у турецької LC Waikiki. Але майже всі провідні українські бренди змогли збільшити виторг за минулий рік, незважаючи на падіння купівельної спроможності та еміграцію суттєвої частини українців.
Червонюк також скористався кращою ринковою конʼюнктурою – виручка Goldi у 2022-му зросла на 22%, до 735,4 млн грн. Для порівняння, дохід LPP в Україні зменшився на 20%. «У 2022 році Goldi відкрили 10 000 кв. м нових площ», – каже директорка «Української торгової гільдії» Євгенія Локтіонова. Виробник зміг скористатися зниженням орендних ставок в ТРЦ, додає вона.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.