Категорія
Свій бізнес
Дата

Як збільшити органічний трафік сайту в 2021. Що потрібно знати про SEO

Getty Images

Getty Images

Чотири основні напрями, які має охоплювати ефективна SEO-стратегія

Що змінилося в SEO у 2021

Основа SEO-просування за роки майже не змінилася. Єдине, тепер, щоб отримати високе місце у видачі, потрібно більше контенту, більше трастових зовнішніх посилань і максимально досконалий у технічному плані сайт.

90% мобільного трафіку, за даними eMarketer, припадає на додатки. Але сайт і його SEO-просування не втрачають актуальність. На першому місці за популярністю серед додатків згідно з дослідженням — соцмережі й месенджери. На них користувачі витрачають 50% часу. Друге місце займають розважальні сервіси, третє — ігри. Зростає не тільки популярність додатків, але і частота їх видалення. У 2020 році, наприклад, за даними AppsFlr їх видаляли на 70% частіше, ніж в 2019.

У таких умовах відмовлятися від SEO-просування сайту на користь запуску додатку точно не варто.

У пошукових алгоритмах Google відбуваються зміни. Але не завжди вони мають вирішальне значення. Наприклад, уже почав працювати новий алгоритм Core Web Vitals: він оцінює швидкість завантаження сайтів і найшвидші з них ранжує вище. Чи означає це, що вам тепер терміново треба покращувати свій сайт? Залежить від ситуації. По-перше, у Google понад 200 параметрів ранжування — якщо ваш сайт не відповідає одному з них, то це не смертельно. По-друге, дивіться на конкурентів. Якщо їхні сайти працюють швидше, ніж у вас, то вони отримають перевагу у видачі, а ви її втратите.

Ритейлу для успішної конкуренції з маркетплейсами необхідно використовувати SSO (Search Space Optimization — оптимізація пошукового простору). За фактом SSO має ті ж інструменти, що і SEO, але використовуються вони не для просування в Google, а для просування на маркетплейсах. Наприклад, такий гігант як Amazon, давно розвиває власні алгоритми пошуку і видачі товарів. Є навіть термін Amazon SEO — заходи щодо оптимізації магазину на Amazon.

Що входить до ефективної SEO-стратегії

Правильний контент

Незважаючи на всю свою очевидність, порада актуальна. Тільки правильний контент забезпечить трафік, ліди, дозволивши уникнути «глухого кута»: ситуації, коли трафік є, але в ліди не конвертується.

Наприклад, компанія HubSpot розробляє і продає маркетингові рішення для просування бізнесу. Її блог популярний в англомовному сегменті інтернету. При цьому одна з найбільш популярних статей в ньому — керівництво по створенню гіфок в Photoshop. Навряд чи серед людей, які цікавляться гіфками, багато хто планує покупку дорогого маркетингового рішення. Конверсій із такого трафіку багато не отримати, як не старайся.

Контент має давати відповіді на питання, що цікавлять користувача, але за допомогою тих продуктів і послуг, які ви продаєте.

Хороший приклад правильного підходу — блог розробників SEО-сервісу Аhrefs. Вони пишуть тільки на теми, безпосередньо повʼязані з їх продуктом і в статтях завжди показують, як ту чи іншу SEO-проблему можна вирішити за допомогою сервісу. Це не виглядає як реклама, тому що Аhrefs завжди дає відповідь на питання користувача і не використовує СТА в тексті. Замість цього читача спочатку забезпечують необхідною теорією, а потім показують, як вона працює на прикладі. Результат — 6,96 млн відвідувачів сайту в 2021 році проти 15 тисяч у 2015-му (за даними сервісу Similarweb).

У Weblium, наприклад, виділили два типи актуального для ЦА контенту. Перший — це огляди конструкторів сайтів. Це дозволяє залучати новачків, які думають над створенням сайту, але ще не визначилися з інструментами.

Другий тип контенту — поради з просування сайтів. Розповіді про SEO, SSO, PPC та інші інструменти диджитал-маркетингу. Важливо залучати до цього процесу користувачів, наприклад, публікувати історії їх успіху.

Якісні зворотні посилання

Вже доведено: сторінки з великою кількістю зворотних посилань завжди займають вище місце в пошуковій видачі. Перший у видачі сайт у середньому має в 4 рази більше зовнішніх посилань, ніж сайти, розташовані з 2 до 10 місця.

А якщо ці посилання розміщені на популярних і авторитетних ресурсах, то разом з високим ранжируванням в Google ви отримаєте ще приріст трафіку.

Універсальний інструмент для пошуку ресурсів для розміщення посилань — це сервіси запитів журналістів, враховуючи Help A Reporter і Pressfeed. Використвуючи їх, журналісти шукають експертів для своїх матеріалів або людей з певним життєвим досвідом, готових про нього розповісти. Ви даєте їм необхідну інформацію, натомість вони публікують цю інформацію зі згадуванням про вас.

Ще один спосіб отримати зовнішні посилання — стати партнерами із сервісами, які надають послуги, що доповнюють ваші власні. У такому випадку ви можете розміщувати посилання один на одного на своїх сайтах і рекламувати свої послуги.

В Україні багато стартапів, багато розробників, які поодинці розвивають свої додатки — комусь із них точно буде цікава співпраця з вашим бізнесом за невеликі гроші.

Присутність у Zero-click видачі

За даними сервісу SparkToro, із січня до грудня 2020 року 64,82% запитів (і десктопних, і мобільних) закінчилися нульовим кліком (Zero-click). Тобто, користувачі ввели запит і отримали потрібну відповідь прямо з пошукача, не переходячи по посиланнях з видачі. Підсумок — сайти втрачають трафік. Багато трафіку.

Щоб компенсувати втрату, бізнесу необхідно забезпечити свою присутність у Zero-click видачі. Однією з її різновидів є featured snippet — блок розширеної відповіді. В такому блоці Google, крім посилання на відповідний запит сайту, також відображається фрагмент розміщеної на ньому статті. Це робить сам сайт більш помітним у видачі та підвищує кількість переходів на нього. Часто користувачі навіть не дивляться інші ресурси, обмежившись лише тим, що відображається у блоці з розширеною відповіддю. А на екранах смартфонів такий блок і зовсім займає майже все місце, і користувачі можуть навіть не побачити інші сайти у видачі.

Щоб потрапити в featured snippet, необхідний, по-перше, якісний контент. По-друге, цей контент має вже знаходитися у ТОП-10 видачі Google. Далі важливо підібрати для нього максимальну кількість актуальних ключових слів і частотність їх розміщення. Налаштувати всі ці параметри допоможуть спеціальні SEO-сервіси, такі як Ahrefs, Моz та інші.

Найбільш важливий для бізнесу різновид Zero-click видачі — це Local pack. Він зʼявляється завжди, коли користувач шукає якусь локацію (приклад такого запиту — «‎кафе на Хрещатику»). У таких випадках Google показує список із 3-4 кращих (на його думку) організацій, враховуючи їхнє місце розташування на карті.

Щоб потрапити до цього списку, буде потрібна реєстрація у сервісі Google Мій бізнес. У ньому необхідно коректно заповнити профіль компанії. Для цього важливо:

  • правильно вибрати категорії бізнесу (не тільки основну, а й додаткові);
  • додати посилання на замовлення послуг (тоді користувач зможе перейти на відповідну сторінку вашого сайту відразу з Local pack);
  • додати фото і 3D-панорами свого офісу або кафе — вони викликають зацікавленість у потенційних клієнтів і додатково мотивують на виконання цільових дій (замовити консультацію, перейти на сайт тощо);
  • працювати з відгуками клієнтів: мотивувати їх залишати, давати відповіді на питання. Робити це потрібно не тільки з відгуками на Google, але і на інших майданчиках — пошуковик враховує також і їхній рейтинг при ранжируванні.

Ще один різновид Zero-click видачі — це ролики з Youtube. Вони часто зʼявляються у видачі по найбільш різним запитам і розміщуються над посиланнями на сайти, перехоплюючи увагу користувачів. Бізнесу залишається цим користуватися.

Перевірте, чи затребуваний формат відео в вашій індустрії, чи знімають ваші конкуренти відеоролики, наскільки вони успішні. Якщо бачите, що сенс в них є — приступайте до роботи.

Акцент на лонгріди

Є припущення, що відео витіснить текстовий контент з інтернету. Поки ситуація з точністю навпаки. Текстовий контент не тільки не зникає, але й нарощує свою актуальність. Причому лонгріди, а не короткі пости на 100 слів.

Найбільш популярні тексти розміром від 500 до 1000 слів, на другому місці по читаності статті від 1000 до 1500 слів, на третьому — від 2 000 слів і вище.

Схожа ситуація зберігається навіть у В2В-сегменті: там, згідно з дослідженням, найбільшу ефективність показують статті на 855 слів.

Здатність лонгрідів генерувати трафік пояснюється двома чинниками:

а) вони більш інформативні, дають більш докладну відповідь на запит користувача, тому й привертають увагу,

б) в них можна додати більше ключових слів.

Так що, якщо хочете, щоб ваша SЕО-стратегія працювала, обовʼязково пишіть докладні лонгріди.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків