Олександр Гудков, засновник «Гудфуд Вдома». /з особистого архіву
Категорія
Свій бізнес
Дата

Заморозити все. Олександр Гудков придумав робити вишукані заморожені страви з доставкою і зайняв нішу на конкурентному ринку. Історія «Гудфуд Вдома»

4 хв читання

Олександр Гудков, засновник «Гудфуд Вдома». Фото з особистого архіву

Олександр Гудков уже понад 13 років працює у фуд-бізнесі. В перші тижні пандемії він втратив усіх корпоративних клієнтів і почав новий бізнес з доставки заморожених продуктів «Гудфуд Вдома». За словами Гудкова, у 2022 році виторг компанії становив 24 млн грн. Як учаснику списку Forbes NEXT 250 вдалося використати пандемію на свою користь? 

За 12 років консалтингова компанія Franchise Group створила 600+ франшиз. Як масштабувати бізнес за допомогою франшизи в часи турбулентності? Отримайте інсайти і стратегії на Форумі підприємців від власниці та СЕО Franchise Group Мирослави Козачук. Купуйте квиток за посиланням.

Банкір за освітою Олександр Гудков жодного дня не працював у банку. Після закінчення університету фанат американського ситкому «Друзі» створив свій перший бізнес – доставку китайської їжі Taki box. «У ситкомі мені дуже подобалася ідея, що людям доставляють коробочки з китайською їжею», – каже Гудков. 

За його словами, Taki box був першим преміальним проєктом у ніші доставки азіатської їжі. Для приготування підприємець обирав елітні продукти, але з часом на ринку зʼявилися дешевші аналоги. «Нам стало важко конкурувати за ціною», – каже Гудков. 

Підприємець почав отримувати замовлення від корпоративних клієнтів і вирішив розвивати цей напрям. У 2012 році він разом з мамою та сестрою, Тамарою та Юлією Гудковими, заснував сервіс з корпоративного харчування «Гудфуд Ворк». 

Першими клієнтами стали відомі ІТ- та міжнародні компанії GlobalLogic, Ciklum та «Авіс Україна». За вісім років «Гудфуд Ворк» виріс з 300 до 15 000 обідів на добу та обслуговував майже 100 офісів.   

У 2019 році Гудков разом зі своїм партнером створив ІТ-проєкт Expirenza, який допомагав ресторанам отримувати зворотний звʼязок від клієнтів через QR-коди та електронні чайові. Проєкт залучив понад 500 клієнтів. 

Пандемія і карантин сплутали Гудкову всі карти. «В один день усі ресторани – замовники Experienza перестали працювати», – каже підприємець. Щоб повернути 60% клієнтів, знадобилося півтора року.  

Доставка обідів «Гудфуд Ворк» теж обвалилася. «З 15 000 обідів на день, які ми робили і доставляли по Києву, за тиждень залишилось нуль», – каже Гудков. Перспектива закрити бізнеси не влаштовувала підприємця, тому він вирішив запустити щось нове.

Олександр Гудков уже понад 13 років працює у фуд-бізнесі. В перші тижні пандемії він втратив усіх корпоративних клієнтів і почав новий бізнес з доставки заморожених продуктів «Гудфуд Вдома».

Олександр Гудков уже понад 13 років працює у фуд-бізнесі. В перші тижні пандемії він втратив усіх корпоративних клієнтів і почав новий бізнес з доставки заморожених продуктів «Гудфуд Вдома».

Заморозити все. Олександр Гудков придумав робити вишукані заморожені страви з доставкою і зайняв нішу на конкурентному ринку. Історія «Гудфуд Вдома» /Фото 1

Олександр Гудков уже понад 13 років працює у фуд-бізнесі. В перші тижні пандемії він втратив усіх корпоративних клієнтів і почав новий бізнес з доставки заморожених продуктів «Гудфуд Вдома».

Фішка бізнес-проєкту Гудкових – виробництво вишуканих заморожених страв, що складно приготувати самотужки.

Фішка бізнес-проєкту Гудкових – виробництво вишуканих заморожених страв, що складно приготувати самотужки.

Олександр Гудков придумав робити вишукані заморожені страви з доставкою і зайняв нішу на конкурентному ринку.

Олександр Гудков придумав робити вишукані заморожені страви з доставкою і зайняв нішу на конкурентному ринку.

Фішка бізнес-проєкту Гудкових – виробництво вишуканих заморожених страв, що складно приготувати самотужки.

Фішка бізнес-проєкту Гудкових – виробництво вишуканих заморожених страв, що складно приготувати самотужки.

Заморозити все. Олександр Гудков придумав робити вишукані заморожені страви з доставкою і зайняв нішу на конкурентному ринку. Історія «Гудфуд Вдома» /Фото 2
Попередній слайд
Наступний слайд

Попри пандемію 

На початок пандемії «Гудфуд Ворк» мала велике виробництво загальною площею понад 1500 кв. м. За словами Гудкова, ідея виготовляти заморожені продукти існувала й раніше, але була не на часі. Пандемія та скорочення замовлень пришвидшили реалізацію ідеї. Підприємці облаштували наявне приміщення камерою шокової заморозки, новими виробничими зонами та автоматичними лініями. Так з’явився сервіс доставки заморожених страв роздрібним клієнтам «Гудфуд Вдома»

Отримати прихильність клієнтів вдалося не одразу. «Ідея замовляти заморожені продукти з доставкою на початку карантину здавалася дикою», – каже Гудков. Він зізнається, що йому бракувало досвіду роботи саме на роздрібному ринку, оскільки до того він працював у В2В-продажах. Урятувати новий проєкт вдалося дружині Олександра, Олені Гудковій, – відомій блогерці та засновниці київського фестивалю «Кураж»

На початку пандемії вона та її маркетинг-команда опинилися без фестивалів і без роботи. Тож команду залучили до маркетингу в «Гудфуд Вдома». Перша ідея – розмістити оригінальні написи на коробках – зробила компанію помітною. На своїх коробках вони цитують вірші Сергія Жадана, пісні Kalush Orchestra та інших. Люди почали постити огляди та розпаковки у себе в Instagram stories. Допомогла й відомість Олени в соцмережах: в Instagram-акаунті у неї 66 500 підписників. «У нас спрацював word of mouth, і це стало початком життя проєкту «Гудфуд Вдома», – каже Гудков. 

Доставка заморожених продуктів «Гудфуд Вдома».

Доставка заморожених продуктів «Гудфуд Вдома».

Фішка бізнес-проєкту Гудкових – виробництво вишуканих заморожених страв, що складно приготувати самотужки. Окрім базового асортименту заморожених страв, компанія пропонує пироги, лазанью, тирамісу, безглютенові котлети та веганські біфштекси. «Наша ідея полягала у виробництві таких заморожених страв, які люди захочуть узяти із собою в гості або подати на вечерю», – пояснює підприємець.

Загалом в асортименті компанії понад 85 позицій. Стандартний кошик клієнта на 70% складається з базових страв, таких як млинці, вареники або сирники, та 30% складних, як ніжка конфі чи пиріг, розповідає Гудков, а середній чек становить 2000 грн.

Одним з елементів успіху компанії Гудков називає сервіс. «Багато хто може повторити такі страви, але для нас зворотний звʼязок з кожним окремим клієнтом – пріоритет №1», – додає він. Щотижня команда проводить зустріч, де обговорює негативні відгуки. Під час оформлення замовлення клієнт може повідомити, що має домашнього улюбленця, та разом зі своїм замовленням отримає безкоштовні ласощі для тварини. 

У 2021 році monobank, який реалізовував ідею з оплатами чека в ресторані, запропонував засновникам Expirenza купити їхній бізнес. Гудков із партнером погодилися, і зараз проєкт працює під назвою Expirenza by mono. Гудков не розголошує суму угоди, але каже, що всі залишилися задоволені. Отримана сума дала можливість закупити обладнання для проєкту «Гудфуд Вдома».

Перспективний ринок

Ринок заморожених страв в Україні й світі постійно зростає, каже співзасновник «Галі Балуваної» Володимир Матвійчук. Його компанія займається виробництвом та продажем напівфабрикатів у магазинах під власним брендом і працює за франчайзингом, загалом у мережі нараховується 802 магазини. 

За словами Матвійчука, ринок заморожених страв у середньому зростає на 10–15% щорічно. Це викликано зміною цінностей молодого покоління. «Вони більш прогресивні, більше часу присвячують собі та сімʼї», – додає Матвійчук. 

Наразі «Гудфуд Вдома» має розподільчі склади в Києві, Львові, Дніпрі, які використовуються як хаби для доставки. Виробництво розташоване в Києві, його облаштовано сучасним обладнанням, наприклад є автоматична машина для ліплення равіолі, млинців. Це дозволяє не винаймати велику кількість людей – у проєкті «Гудфуд Вдома» працює до 20 осіб. 

За місяць підприємці планують запустити доставку по всій Україні і відкритися у Польщі. Вже рік Юлія Гудкова працює у Варшаві над створенням виробництва. Його запуск планується на кінець жовтня. 

До кінця 2023 року засновники розраховують вийти на 60 млн грн обороту, а також збільшити кількість замовлень більш як до 200 на день. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні