Категорія
Компанії
Дата

OSINT для IT. Власник агентства бізнес-розвідки Molfar Артем Старосєк купив IT-медіа AIN.UA. У якому стані зараз знаходиться видання?

4 хв читання

Артем Старосєк, засновник OSINT-агенції Molfar. /колаж Анастасія Левицька

Артем Старосєк, засновник OSINT-агенції Molfar. Фото колаж Анастасія Левицька

З 1 жовтня в одному з найбільших IT-видань країни AIN.UA змінився власник. Замість Іллі Бошнякова новим видавцем медіа став засновник OSINT-агенції Molfar Артем Старосєк. В угоду увійшли також проєкти, запущені Бошняковим за останні три роки – AIN.Capital і AIN.Business. Чому змінився власник, в яку суму оцінюють угоду і що тепер буде з виданням

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

«Раніше ми неодноразово допомагали AIN.UA з перевірками репутації рекламодавців та аналітикою», – говорить новий власник і CEO IT-видання Артем Старосєк. Перемовини щодо придбання AIN.UA розпочалися наприкінці липня 2023 року. «Це не перша пропозиція покупки видання за останні роки», – додає попередній видавець Ілля Бошняков. 

Зо чотири роки існування агентство бізнес-розвідки Molfar масштабувало послуги у галузі приватної розвідки, пошуку та аналізу інформації на 39 країн світу. Станом на вересень 2023 року у команді Molfar працює 70 людей, в AIN.UA – менше 20.

Старосєк не планує змінювати суть видання – тематика технологій, бізнесу та IT залишаться, йдеться у заяві AIN.UA. Але підсилиться фокус на розслідування, аналітику та фактчекінг. «Редакція AIN.UA матиме повну автономію», – запевняє новий власник.

У скільки обійшлася угода з купівлі AIN.UA? 

Сума є комерційною таємницею, але «ціна ринкова», каже Артем Старосєк. 

Коли у січні 2016 року попередній власник Артур Оруджалієв продавав AIN.UA, це могло коштувати декілька сотень тисяч доларів, підраховує власник домену і проєкту AIN.UA у 2009-2010 роках Олександр Ольшанський. «Але це тільки моя оцінка, подробиць не знаю», – зазначив він. 

Яка зараз оцінка. «Зараз IT-медіа в Україні може на рекламі заробляти приблизно до 500 000 грн у місяць. Приблизно стільки ж заробляє і AIN.UA», – каже один із засновників українського IT-медіа, який погодився спілкуватися з Forbes на умовах анонімності. Бошняков стверджує, що дохід AIN.UA суттєво більший: « За 9 місяців 2023 у нас вийшла 91 нативка (нативна реклама — Forbes) і 250 піар публікацій. Вони всі є на сайті. Ціни на них починаються з 75к грн і 10к грн відповідно, а ми продаємо ще багато чого в пакетах. Навіть за базових цін виходить більше ніж у два рази більше за цю оцінку».

В Україні, як правило, медіа дотують власники, тому оцінка їхньої вартості залежить не від фінансових показників. «Ринок медіа в Україні відрізняється від інших ринків тим, що на ньому основна частина гравців – це не бізнес, а інструмент політичного впливу», – розповідав Forbes партнер венчурної компанії Flyer One Ventures Віталій Лаптенок.

Бошняков стверджує, що AIN завжди був саме бізнес-проєктом і залишався прибутковим за час поки він володів їм.

Ціни на інтернет-рекламу

В Україні ціни на інтернет-рекламу – одні з найнижчих, а медіа коштують дорожче, ніж в інших країнах. Так, за даними СМО програматик-екосистеми ADmixer Ганни Ятель, в Україні в середньому ціна за 1000 показів реклами становить $0,2, у США – $1,3, в Німеччині – $0,9, у Польщі – $0,45

За перші вісім місяців 2023 року найпопулярнішими медіа про технології в Україні стали видання Gagadget, ITC.ua і GSMinfo, підрахувала контент-маркетингова платформа PRnews.io. За даними Similarweb, з червня по серпень 2023 року середня кількість візитів на місяць на AIN.UA склала 683 300, у його конкурентів – Gagadget і ITC.ua – 23,8 млн і 3,1 млн відповідно.

Угода Шредінгера

Попередній видавець медіа – Ілля Бошняков. Він працював HR-директором у компанії Noosphere, яка належить бізнесмену Максу Полякову, йдеться на його сторінці у Linkedin. 

Випадок, коли колишні працівники Макса Полякова знаходяться серед власників медіа – не перший. У серпні багаторічна піарниця бізнесмена Максима Полякова, яка останнім часом консультувала непублічного IT-підприємця Максима Кріппу, несподівано придбала онлайн-медіа Delo.ua і сайт «Главком». Обидва медіа працюють на українському ринку понад десять років. 

«Ніхто нічого не купував», — говорить власник ще одного українського медіахолдингу про IT, який теж погодився спілкуватися з Forbes на умовах анонімності. За його інформацією Бошняков не був фактичним власником, як і новий покупець, AIN.UA фактично належить Полякову (цитата змінена через використання в ній образливої лексики — Forbes). Про те, що AIN належить Полякову Forbes також розповів на умовах анонімності менеджер, який працював у його холдингу. «Максим Поляков не є інвестором або співвласником медіа AIN.UA», — каже директор з комунікацій Noosphere Ventures Петро Іванов.

Від Брамса до Molfar

Інтернет-видання AIN.UA засновано у 1999 році підприємцем Олександром Брамсом. Він це робив самотужки і на декілька років потім відійшов від цього проєкту, розповідає Олександр Ольшанський. «Коли він вирішив повернутися до AIN.UA, ми йому допомогли, але я не можу це назвати інвестицією», – додає Ольшанський. На його думку, медіа у 2000-х роках самі не заробляли і не приносили прибутку. 

OSINT для IT. Власник агентства бізнес-розвідки Molfar Артем Старосєк купив IT-медіа AIN.UA. У якому стані зараз знаходиться видання? /Фото 1

Скріншот з сайту AIN.UA

У 2010 році керівництво проєктом та права власності на домен перейшли ексголовреду ITC.ua Артуру Оруджалієву. Відтоді він став одноосібним власником і CEO видання. «Я платити зарплату журналістам не міг, і тому він деякий час надавав фінансову підтримку проєкту через грант, без будь-яких зобовʼязань», – писав Оруджалієв у своїй статті на AIN.UA про допомогу Ольшанського у 2013-му. 

З 1 лютого 2016 року посаду CEO AIN.UA зайняв Ілля Бошняков – він став партнером Артура Оруджалієва, який залишився співвласником онлайн-ЗМІ. «Я хотів знайти людину, яка могла б займатися розвитком бізнесу – розробкою, додатковими сервісами, загалом внесла б нові ідеї щодо того, яким може стати AIN.UA», – розповідав Оруджалієв. 

Ілля Бошняков свого часу керував наймом для україно-шотландської компанії Cupid, яка пізніше вийшла на IPO, працював у Noosphere Ventures, а в лютому 2014-го заснував BrainCombinator – рекрутингову агенцію, яка спеціалізується на наймі бізнес-талантів і дослідженнях. Бошняков працював і над іншими стартапами у сфері HRTech. Одним з них був SignalHire – сервіс, який визначає, наскільки людина дозріла змінювати роботу, ще до того, як вона публічно повідомила про це. 

За останні три роки Ілля Бошняков запустив три проєкти – AIN.Capital, який починався як англійська версія AIN.UA, а потім став окремим виданням про ІТ в Центральній і Східній Європі з понад 100 000 переглядів за три місяці влітку 2023 року. Ще один проєкт – AIN.Business про малий та середній бізнес, кількість переглядів якого зростає на 10-15% щомісяця, пише у замітці головний редактор AIN.UA Ілля Кабачинський. Також Бошняков запустив маркетплейс для пошуку роботи в ІТ – Recruitika.

В матеріал додані додаткові коментарі Іллі Бошнякова вже після публікації матеріалу

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд