На початку 2022 року стартап Vay планує запустити автомобілі на дистанційному керуванні на вулиці Гамбурга, Німеччина. Далі компанія розраховує прийти зі своїм каршеринговим сервісом у США. Берлінський стартап зібрав $95 млн у раунді інвестицій Серії В після двох років випробувань автомобілів на дистанційному керуванні та тестувань послуги, за якою клієнти викликали авто й самі сідали за кермо
Те, що Vay покладається на водіїв, вирізняє компанію з-поміж таких компанії, як Waymo, Tesla і Zoox, які змушені були пройти шлях у 10 років, перш ніж запустити безпілотне роботаксі на вулиці міст.
Томас фон дер Охе, співзасновник і гендиректор Vay, каже, що використання «телеводіїв» і автомобілів, обладнаних камерами з оглядом 360 градусів, принесуть виторг і дані, які з часом дадуть змогу додати технологію автопілотного управління до їхнього сервісу.
Фон дер Охе, який раніше працював у стартапі Zoox, що займається роботаксі і належить Amazon, також стверджує, що його сервіс зможе «забрати хліб» у застосунків для виклику водіїв, як-то Uber. Якщо за кермом авто будуть переважно самі клієнти, то невелика група дистанційних водіїв зможе приганяти електромобілі на парковку чи на наступний виклик.
«У нас дещо інший підхід до автономного управління, який називається телеуправління. Завдяки йому ми можемо вийти на ринок значно раніше, – пояснює фон дер Охе. – Наш сервіс значно дешевший, ніж агрегатор таксі, переважно тому, що ви сідаєте за кермо, і нам не треба платити комусь за всю поїздку. Таким чином, витрати наших користувачів будуть наближеними до витрат власників машин у містах».
Vay, можливо, поки не треба буде використовувати дорогі й складні технології, лазери лідар, радари й камери, щоб навчити алгоритм водити машину, але підхід із дистанційними водіями має свої непрості особливості.
Автомобілі стартапу запрограмовані таким чином, щоб вони автоматично зупинялися на узбіччі, якщо втрачається звʼязок із контрольним центром. А проблема з часом затримки реакції на команди у великих містах із напруженим трафіком попсувала нерви засновникам інших стартапів, які займаються автономним управлінням автомобілів.
«У нас немає лазерів і сенсорів лідар, а наша основна система дуже недорога і дає нам змогу запустити і швидко поширити наш сервіс, – розповідає фон дер Охе. – Це індустрія, в яку влили багато грошей, але тепер з іншим підходом ми сподіваємося дуже швидко запустити комерційний сервіс».
Запуск Vay у гамбурзькому районі Баргедорф є дуже амбіційним проєктом для Європи, але головні гравці індустрії роботаксі в США вже планують велике розширення.
Waymo запустив послугу безпілотних таксі в передмісті Фенікса, Аризона, ще 2019-го, а нещодавно його послуги стартували в Сан-Франциско, хоча там у таксі сидять водії для підстрахування.
А Cruise (General Motor), Zoox і Argo планують випустити власні безпілотні таксі на вулиці американських міст у найближчому майбутньому.
Проблема випуску зовсім безпілотного транспорту на вузькі, закручені вулиці одного з європейських міст, ймовірно, є частиною навіть більших технічних викликів сучасної когорти стартапів безпілотних авто. Попри прострочення дедлайнів і невиконання амбітних планів ці стартапи змогли залучити понад $16 млрд від інвесторів.
Телеводіння може допомогти прокласти місток через цю між американськими та європейськими стартапами в індустрії, каже фон дер Охе, навіть якщо його американські конкуренти мають технологічну й грошову перевагу.
«Безпілотну технологію ми можемо впроваджувати поступово. Якщо ми будемо бачити, що попереду 30 кілометрів прямої траси, то її можна проїхати на автопілоті, а далі на перехрестях та інших непростих ділянках телеводії знову візьмуть управління в свої руки для складних маневрів».
У січні 2019-го Vay зібрав $30 млн у раунді Серії А, а випробування автомобілів на дистанційному керуванні почав у німецькій столиці в 2019-му.
Kinnevik, Coatue і Eurazeo стали новими інвесторами останнього раунду інвестицій, партнера в Atomico і колишнього директора в Uber Ніалла Васса призначили главою, а Ніклас Зеннстрем, засновник Atomico і Skype, приєднається до ради директорів компанії.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.