Під час Covid-пандемії люди пішли до психотерапевтів. А психотерапевти через велике навантаження почали гостро потребувати зручного адміністрування та вміння працювати зі страховкою. Це вчасно зрозумів стартап Alma, що допомогло компанії отримати $50 млн інвестицій
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
За кілька днів до того, як світ накрив локдаун, Гаррі Ріттер із групою психотерапевтів стояв у коворкінговому просторі його компанії Alma, який щойно відремонтували. Витончений, просторий офіс у центрі Мангеттену входив у членську пропозицію, тобто приватні психотерапевти могли приймати там своїх пацієнтів і не винаймати власне приміщення.
Члени програми за щомісячну плату мають доступ до ПЗ, що допомагає створювати розклад, виписувати рахунки і підбирати пацієнтів – словом, розбирається зі звичайною адміністративною рутиною. У березні 2020-го лише 5% від 200 психотерапевтів, які оформили підписку Alma, вели віртуальні прийоми пацієнтів. Аж ось майже вмить доходи впали на 65% і коворкінговий простір спорожнів.
«Майже за ніч ми втратили всі гроші, – розповідає 36-річний засновник і гендиректор Alma Гаррі Ріттер. – Нам треба було дуже швидко і дуже-дуже багато інвестувати у віртуальну медицину».
За останній рік Alma здійснила кардинальне перевтілення: компанія закрила два офіси для психотерапевтів у Нью-Йорку, підтягнула віртуальні технології і вдвічі збільшила обсяги роботи зі страховою частиною бізнесу, залучивши до цього інвесторів.
«Я був абсолютно переконаний у тому, що ментальне здоровʼя стало як ніколи важливим», – каже Ріттер. Alma пройшла довгий шлях від тієї жахливої першої половини 2020-го: виторг виріс у 13 разів у порівнянні із квітнем минулого року, а членство оформили понад 2000 психотерапевтів, демонструючи 30–40% зростання щокварталу.
У вівторок компанія оголосила про $50 млн інвестицій у раунді Серії С, який очолила фірма Insight Partners, вона ж очолила раунд інвестицій Серії В ($28 млн) для Alma у лютому. Optum Ventures, Tusk Venture Partners, Primary Venture Partners, Sound Ventures, BoxGroup і Rainfall Ventures також взяли участь в останньому раунді. За словами людини, що знайома з угодою, оцінка Alma тепер становить близько $500 млн. Наразі загальні інвестиції компанії – $90,5 млн.
Пандемія спровокувала потік інвестицій венчурного капіталу у стартапи, які займаються поведінковим здоровʼям, адже кількість американців, які страждають на тривожний розлад і депресію, зросла до небес. У першій половині цього року інвестиції у стартапи ментального здоровʼя становили $1,5 млрд.
Минулого тижня Ginger, який пропонує онлайн-доступ до коучів поведінкового здоровʼя і психотерапевтів, злився із медитаційним застосунком Headspace в угоді на $3 млрд, повідомила Fast Company. Lyra Health, яка пропонує роботодавцям бонуси у сфері ментального здоровʼя для працівників, оцінили у $4,6 млрд у червні.
Всі ці компанії обирають свої підходи до спільної проблеми: директиви страхових компаній у питанні ментального здоровʼя є жахливими і застарілими.
Нам дуже імпонує ідея, що ми бізнес, який хвилюють не лише холодний розрахунок і логіка, а й серце і душа.
Гаррі Ріттер, Alma
Ріттер виріс у родині лікарів, тому таку ж карʼєрну стежку уявляв і для себе. Проте у коледжі і медшколі він спробував себе у підприємництві. Перший свій задум він описує як «поєднання Facebook і Tumblr»; це був блог для студентів.
Пізніше він навчився кодувати і спробував створити соціальну мережу для студентів-медиків. «Я зрозумів, що якщо створюєш продукт, то він має бути хорошим, – пригадує Ріттер. – Не варто лікарю грати у кодувальника».
Під час резидентури в Массачусетській загальній лікарні (Massachusetts General Hospital) Ріттер вирішив, що хоче змінити охорону здоровʼя з іншого боку, тому пішов у корпоративний світ і приєднався як консультант до McKinsey. Невдовзі після цього він влаштувався у нині державну страхову компанію Oscar Health (Нью-Йорк), яка тоді ще не отримувала доходів, а вечорами вчився у юридичній школі.
В Oscar Ріттер допоміг відкрити клініку загальної терапії і поведінкового здоровʼя, що відома як Oscar Center. За перші два дні роботи єдиний психотерапевт мав список очікування на місяць уперед. Ріттер пригадує, що центру довелося найняти інтерна, робота якого полягала в тому, щоб штудіювати набір правил страховика і намагатися знайти психотерапевтів у внутрішній базі, до яких можна було б спрямувати пацієнтів.
Саме ця ситуація, а також власний досвід усвідомлення важливості психотерапії спонукали його до активних дій. Він вирішив, що треба розвʼязати проблему доступності психотерапії і обʼєднати окремих незалежних психотерапевтів. Тому у 2017-му він звільнився, щоб піти за новою метою – дати психотерапевтам те, що їм треба для організації і управління приватною практикою.
Із цим і допомагає Alma. Її ПЗ дуже просте і зручне у використанні як для пацієнтів, так і для лікарів. Але найбільша перевага Alma для психотерапевтів у тому, що компанія займається звʼязками зі страховими компаніями. Багато психотерапевтів не приймають пацієнтів за страховкою через надто низькі ставки, які не покривають усіх адміністративних витрат.
ПЗ Alma допомагає істотно скоротити адміністративні витрати, в той час як компанія звʼязується зі страховими компаніями від імені її членів як групи. Це перевага для страховиків, адже вони отримують перевірених та якісних лікарів, і перевага для психотерапевтів, тому що Alma веде перемовини про ставку від імені групи.
Крім того, лікарям платять протягом двох тижнів і їм не доводиться чекати місяцями на обробку заяви про отримання виплати. Із меншими адміністративними витратами і кращими ставками психотерапевти можуть собі дозволити працювати за страховками пацієнтів, а отже, до них може звернутися більше пацієнтів.
«Всі намагаються влаштувати все так, щоб пацієнтам було зручно», – каже Гілларі Ґошер, керівна директорка в Insight Partners, яка входить до ради Alma. Але Alma вирізняє те, що вона також зосереджується на тому, аби допомогти психотерапевтам керувати малим бізнесом, на додачу до того, що допомагає страховикам спрямовувати їхніх клієнтів до якісних лікарів.
«Всі хочуть психотерапевта, зосередженого на здоровʼї пацієнта, а не на питанні «Як же мені управляти власним малим бізнесом?», – каже Ґошер. – Те, що Alma бере на себе всі адміністративні та організаційні деталі, це безцінно».
Ще одна крута фішка Alma – послуги підбору пацієнтів, розповідає Ґошер. За допомогою даних від пацієнтів алгоритм компанії підбирає пацієнтам психотерапевтів так, щоб ті отримали найбільш підходящого спеціаліста. І це дуже важливо, адже людина, як правило, пробує трьох психотерапевтів, перш ніж знаходить правильного для себе, додає вона.
Технологія Alma допомагає зменшити кількість невдалих спроб, і, за словами компанії, її середній коефіцієнт утримання клієнтів становить 90%, навіть якщо пацієнту доводиться спробувати кількох лікарів.
Те, що почалося як діяльність у трьох штатах, значно розширило зону своєї роботи. Тепер в Alma є психотерапевти, які мають ліцензію надавати віртуальну терапію у 25 штатах і вести особисті прийоми у восьми: Нью-Йорку, Нью-Джерсі, Коннектикуті, Массачусетсі, Флориді, Аризоні, Техасі й Неваді. (Лікарі можуть отримати ліцензію на роботу не лише в одному штаті.)
Цієї осені Alma зосередиться на розширенні у Середньоатлантичному регіоні і решті Східного узбережжя, а на 2022-й запланована подальша експансія. Хоч наразі вони у офіси повертатися не збираються.
«Ми не плануємо відкривати офіси, принаймні доки не буде чіткішого уявлення про те, яким буде майбутнє з ковідом. І яким буде майбутнє індустрії, враховуючи значні зміни у ній», – каже Ріттер.
Хумайра Наушад – одна із психотерапевток, яка використовує Alma. До Alma вона ніколи не думала, що зможе так рано відкрити власну практику. Закінчивши Коледж Туро (Touro College) у 2018-му, вона працювала консультанткою із ментального здоровʼя у клініці для наркозалежних. Вона хотіла відкрити власну приватну практику, але думала, що це буде неможливо принаймні в найближчі пʼять років.
«Гадаю, що саме телемедицина допомогла мені зрозуміти, що я можу це зробити», – каже вона. Це дало їй упевненість у тому, що вона зможе працювати з дому і не хвилюватися про оренду офісу. Також вона сказала, що те, що Alma владнала ситуацію зі страховиками і прибрала значний адміністративний тягар, дуже допомогло. Тепер Наушад проводить 15–20 сеансів на тиждень.
«Телемедициною я буду займатися завжди, – запевняє вона. – Але у майбутньому, коли ковід піде, я точно хотіла б проводити особисті сеанси – два-три дні на тиждень».
І хоч у Alma ще дійсний договір оренди на коворкінговий простір у Брукліні, вона не планує його відкривати найближчим часом. Ріттер упевнений, що віртуальна медицина залишиться із нами, хай яким буде майбутнє.
«Можливість відвідати психотерапевта відносно швидко грає тут ключову роль, – пояснює він. – Доступність різних варіантів вибору для пацієнтів – це саме те, що треба».
Згідно із Американською асоціацією психологів, 84% спеціалістів сфери ментального здоровʼя є білими, а от 30% лікарів Alma називають себе темношкірими або латиноамериканцями і 10% – азіатами.
Із новими інвестиціями компанія прагне розвивати технології для ще більшої турботи про всіх учасників процесу. Саме турботу Ріттер прагнув забезпечити, коли засновував Alma.
Назва компанія з латини має два значення, розповідає він, одне з яких – «душевність». «Нам дуже імпонує ідея, що ми бізнес, який хвилюють не лише холодний розрахунок і логіка, а й серце і душа», – каже він.
Арамейською, мовою древньої Месопотамії, alma означає «світ». Ідея Alma в тому, пояснює Ріттер, щоб «повернути світу душевність шляхом допомоги людям із їхнім ментальним здоровʼям».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.