Укрпошта під час війни. Головне з інтерв’ю Ігоря Смілянського та Віри Платонової
Категорія
BrandVoice
Дата

Укрпошта під час війни. Головне з інтерв’ю Ігоря Смілянського та Віри Платонової

4 хв читання

Forbes спільно з Visa запустили проєкт «Точка (без)контакту», в якому топменеджери провідних українських компаній у серії відеоінтерв’ю розповідають про те, як і чим живуть їхні компанії під час війни, які ключові виклики постали перед командами, і як їх долають, про те, як ухвалюють рішення та реагують на безпрецедентні виклики з початку російської воєнної агресії.

Героєм першого епізоду став Ігор Смілянський, керівник Укрпошти. Досвідом управління другою завбільшки державною компанією України топменеджер ділився з Вірою Платоновою – старшою віцепрезиденткою Visa в 17 країнах Східної Європи та Центральної Азії.

Раніше Ігор та Віра мали традицію регулярно зустрічатись на обід на вулиці Городецького в центрі Києва. Це район, де зростала Віра, а головний офіс Укрпошти зовсім поруч – на Майдані. Тепер усе змінилось, і топи великих українських компаній сьогодні не знають, де вони будуть завтра. Але завжди тримають контакт.

Підсумовуємо головні тези розмови. 

Робота під час війни

  •  З перших днів війни Ігор Смілянський їздить країною та намагається чергувати перебування в Києві з відрядженнями в регіони: Харків, Донецька область, Запоріжжя, Суми, Миколаїв, Чернігів, Соледар, Часів Яр, Слов’янськ, Краматорськ. CEO Укрпошти вважає, що лише так можна реально розуміти ситуацію на місцях і підтримувати своїх працівників.
  • 24 лютого – єдиний день, коли Укрпошта не працювала. Надалі щодня ухвалювались рішення відповідно до ситуації. Кожен день змінювалось місцеперебування Ігоря, команду було розосереджено по країні. Працівники продовжують доставляти пенсії в небезпечні регіони й виходити на роботу, ризикуючи життям.
  • Однією з перших проблем війни стала логістика. Потрібно було швидко адаптовуватися. Разом з Укрзалізницею компанія оперативно запустила доставку посилок потягами – лише за 5 днів (досі вантаж доставляли автомобілями в нічний час). 
  • З командою в 60 000 людей Смілянський комунікує по-різному, проте особистий контакт вважає найкращим методом. Це дуже важливий сигнал для працівників, коли керівництво знає і бачить реальну ситуацію на місці, а не з телеграм-чату.
  • Компанія завчасно продумує заходи з підготовки в разі відсутності електрики, пального чи персоналу.
  • Укрпошта на постійній основі співпрацює з кількома волонтерськими організаціями, а також має спільний проєкт із KSE, частину доходу спрямовує на потреби армії чи освітніх установ.

Я хочу, щоб у нас були люди, у яких палають очі, які відчували б важливість їхньої справи. Ці історії мають драйвити команду, хай як було б тяжко.

Робота на деокупованих територіях та у прифронтових регіонах

  • Збройні сили швидко звільняють території, тому команда завчасно і ґрунтовно готує стратегію обслуговування деокупованих регіонів. Детально плануються логістика, постачання, налагодження виплат. «Війна – це не виправдання».
  • В областях, що довго перебували в окупації, у деяких працівників Укрпошти виявили російські паспорти. Це виклик для компанії та для цілої країни. Зараз Укрпошта проводить низку заходів із перевірки всіх працівників. «Я хочу бути впевненим, що люди, які в нас працюють і обслуговують громадян, несуть правильні думки. Бо листоноша – це місцевий лідер думок, і люди сприймають цю людину як обличчя компанії, а може, і держави», – каже Смілянський.
  • Люди, які працюють на лінії зіткнення, демонструють щоденний героїзм. Наприклад, після знищення росіянами одного з відділень на Сумщині начальниця «перенесла» відділення до себе додому й продовжила обслуговувати мешканців. Смілянський теж побував у домашньому поштовому офісі. Таких історій безліч. 
  • Темп роботи Укрпошти значно перевищує швидкість роботи колег у Європі. Наразі компанія робить усе, щоб налагодити зв’язки з іншими країнами: запустили залізничне сполучення з Польщею, знизити тарифи, поліпшити сервіс та ціни. 
  • «Ми маємо показати, що ми кращі та що ми ліпше подбаємо про наших людей. Це сучасний світ, і одною лише пропагандою в нас нічого не вирішується, за словами мають бути дії. В нас інші люди – їм потрібно показати покращення вже сьогодні». 
  • Укрпошта стала першою поштою світу, яка під час війни відкрила магазини на Amazon та eBay, здобувши на останній платформі нагороду найкращого продавця. 

Конкретна бабуся має отримати пенсію і не має турбуватись тим, у кого в Києві які психологічні проблеми. Ми маємо працювати так, щоб люди не помічали цих проблем.

Місія Укрпошти

  • Зростає значення послуг пошти для малого й середнього бізнесу. Для розвитку цього сегменту запустили E-Commerce Export Solutions, що відкриває українським підприємцям доступ на світовий ринок. Темпи та якість доставки товарів прямо впливають на репутацію та прибуток підприємців, тому Укрпошта усвідомлює свою важливість для місцевого бізнесу.
  • Міжнародний маркетплейс Made with Bravery, партнерами якого є Укрпошта та Visa, – ще один проєкт, покликаний популяризувати український бізнес. Одними з найкращих сегментів малого бізнесу Смілянський вважає український фешн, товари для тварин та для дому. За словами топменеджера, завдання бізнесу – зайняти нішу закордоном та не намагатись конкурувати з Китаєм дешевою і масовою продукцією.
  • Укрпошта й Укрзалізниця були єдиними компаніями, які в перші дні війні евакуювали людей. Приватні компанії, за словами Смілянського, відмовилися це робити. Протягом війни Укрпошта не підвищувала тарифів на доставку, попри здорожчання пального та проблеми з логістикою.
  • Окремим розділом у воєнній історії Укрпошти будуть славнозвісні марки. Рік тому мало хто міг таке уявити, але нині ці сувеніри мають президент Байден, експремʼєр Великої Британії Джонсон та інші. Марки – це не лише імідж України, але й насамперед позитивні емоції для людей. Їх надсилають на фронт чи родичам за кордон. Для Укрпошти ключовий виклик – придумати нові креативні рішення та боротися з копіями.

Немає книжки, як керувати такою компанією під час війни. Але якщо є бажання і фахові люди – немає перешкод для будь-чого.

Стратегія та плани

  • Три основні цілі, які визначила для себе Укрпошта: підготуватись та пройти зиму, налагодити роботу на деокупованих територіях, виконати стратегічні проєкти із запуску банку та цифровізації. Мета – до кінця першого кварталу наступного року, попри війну, в кожному куточку країни надавати цифрові послуги.
  • У першому кварталі 2023 року Укрпошта планує запустити власний банк. Смілянський планує створити банк, що стане лідером ринку й забезпечить безперебійні послуги в кожному куточку країни.
  • Також до липня 2023 року команда прагне втілити плани із цифровізації. Надалі будуватиметься ціла екосистема, за допомогою якої можна буде доставляти ліки, оплачувати карткою послуги, купувати продукти тощо.

Ми працюємо вдовгу, немов кожен день – останній. Щодня треба жити так, щоб було менше речей, які ти не встиг.

Після перемоги

  • Після війни перед країною постане вибір: соціальна держава з дуже високими податками або бізнес-орієнтована держава з низькими податками. Україна муситиме відповісти на це запитання. Крім того, кожен відвойовуватиме своє місце на ринку. Треба бути потужними, мати впевненість в тому, що робиш, і розуміти, звідки брати ресурси. І тоді все вийде.

Коли ми переможемо, я піду з посади в Укрпошті, поїду на пляж і буду дивитись на море. Треба виконати все, що ти плануєш, і залишити місце для нових людей.

Дивіться повну відеоверсію розмови за посиланням або слухайте як подкаст на зручній для вас платформі.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд