Як «Укрзалізницю» змінила війна. Головне з інтерв’ю Олександра Перцовського та Віри Платонової
Категорія
BrandVoice
Дата

Як «Укрзалізницю» змінила війна. Головне з інтерв’ю Олександра Перцовського та Віри Платонової

Forbes спільно з Visa запустили проєкт «Точка (без)контакту», в якому топменеджери провідних українських компаній у серії відеоінтерв’ю розповідають про те, як і чим живуть їхні компанії, які ключові виклики постали перед командами і як їх долають, про те, як ухвалюють рішення та реагують на безпрецедентні виклики з початку російської воєнної агресії.

Героєм другого епізоду став Олександр Перцовський, керівник пасажирського напрямку «Укрзалізниці». 

Олександр поговорив із Вірою Платоновою про те, як стара державна компанія модернізувалася, врятувала понад мільйон українців із прифронтових зон та стала одним зі стовпів іміджу України в світі. 

Підсумовуємо головні тези розмови. 

Робота під час війни

  • Кожен ранок Олександра починається зі звіту про кількість евакуйованих осіб та графік руху потягів. Моніторинг запізнень – новий пріоритет УЗ у межах кампанії #RunningOnSchedule.
  • Нечисельні запізнення повʼязані з обстрілами та знеструмленням, але навіть за таких умов графіки часто показують кращі показники, ніж у залізничних перевізників Європи. 
  • За час війни компанія у девʼять разів збільшила обсяги міжнародних перевезень. 
  • Найбільш дефіцитне сполучення УЗ – «Київ – Варшава». Приблизне співвідношення пропозиції та попиту на цей рейс – 1000 наявних місць до 120 000 запитів щотижня.
  • Крім того, «Укрзалізниця» працює над запуском потягів до Чехії, Угорщини, Австрії та інших країн. До Польщі вже запустили потяги з Дніпра, Запоріжжя, Харкова, Одеси. Також запустили потяг із Києва до Кишинева. 
  • Порада від Олександра Перцовського підприємцям – у вирі подій бізнесу потрібно памʼятати стратегічні та довготермінові цілі. 

«Укрзалізниця» та інновації

  • До війни «Укрзалізниця» та Visa робили багато спільних проєктів. Один із них – чатбот для купівлі квитків. Нещодавно компанія запустила власний повноцінний застосунок, але, за словами Перцовського, обидва канали продажів мають власну аудиторію. Молодше покоління більше купує квитки через боти в месенджерах, до того ж ті покривають близько 10% інформаційних запитів.
  • Другий спільний проєкт – Business & Family Lounge на київському вокзалі. Комплекс включає коворкінг, зону відпочинку, переговорну кімнату, дитячу кімнату, вбиральню зі сповивальним столиком, бібліотеку, душові кімнати, та навіть зону чистки взуття. Під час війни лаунж використовували як притулок для вагітних жінок, маломобільних груп населення та літніх людей. Також у межах програми «Залізна дипломатія» в лаунжі зустрічають іноземних гостей. Тут, наприклад, побували фотографка Енні Лейбовіц та актор Шон Пенн.

Найскладніші рішення та історії війни 

  • Найскладніше рішення – визначити, в які гарячі точки можна відправляти поїздні бригади. На другий день війни було прийняте рішення відправити евакуаційний потяг до Маріуполя, проте його було зупинено у Волновасі через обстріли колії. Вдалося доправити евакуаційні автобуси та все ж вивезти близько 1000 пасажирів. Пізніше вагони згоріли.
  • Після обстрілу вокзалу в Краматорську розглядався варіант тимчасово припинити подачу потягів на Донеччину, проте рішення скасували. Керівнику пасажирського напрямку «Укрзалізниці» простіше приймати рішення про поїздки, коли він їде на місце особисто з командою. 
  • 12 березня працівник «Укрзалізниці», провідник Анатолій Бабічев втратив дружину Наталію, яка працювала провідницею на тому ж рейсі. Вона загинула від російського авіаудару поблизу Лиману. Пізніше Анатолія було нагороджено відзнакою Президента «Національна легенда України». 
  • При поверненні на Харківщину УЗ витратила три доби на розмінування колій. Коли звільнили Херсон, було прийнято рішення першочергово запустити на вокзалі гуманітарний штаб, а вже згодом відновлювати залізничне сполучення. За 5-7 днів після звільнення міста запустили перший потяг до Херсону. 
  • За 10 місяців війни загинули 287 залізничників. 

Партнерства воєнного часу 

  • За час війни в «Укрзалізниці» з’явилось багато нових партнерів та друзів. Серед них – World Central Kitchen (WCK). Це некомерційна неурядова організація, яка забезпечує харчуванням постраждалих після стихійних лих і з перших днів війни допомагає українцям. Хосе Андрес, засновник WCK, вирушив разом із Перцовським до Херсону одразу після звільнення міста ЗСУ. 
  • Іншим цінним партнером стала організація «Лікарі без кордонів», з якою «Укрзалізниця» реалізувала проєкт «Медичний потяг», який уже врятував тисячі життів. 
  • Відзначається динамічне партнерство з United24, зокрема ініціативами «Потяг до перемоги» та «Квитки до перемоги».
  • «Укрзалізниця» товаришує з Говардом Гремом Баффетом, американським бізнесменом та філантропом, який є партнером програми «Залізна зима».
  • Олександр відзначає спільний візит канцлера Шольца, президента Макрона та прем’єр-міністра Драгі як складний і унікальний. Найбільш вражаючим Перцовський називає візит Скота Келлі, американського астронавта та амбасадора платформи United24.

Бліц

  1. Як ти відпочиваєш? У потязі під стук коліс. 
  2. Чи дотримуєшся здорового харчування? У перші місяці взагалі не слідкував, зараз уже придивився до дієти. 
  3. Які три слова характеризують твою команду? З почуттям гумору. 
  4. Улюблений маршрут УЗ? «Маріуполь – Рахів», який ми запустили минулої зими. Також «Слобожанський експрес» 
  5. Готівка чи картка? Картка, звичайно. 

Дивіться повну відеоверсію розмови за посиланням або слухайте як подкаст на зручній для вас платформі.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні