Компанія Uniphore зібрала $400 млн інвестицій за оцінки $2,5 млрд. Наразі це найбільша інвестиції у колл-центр на основі штучний інтелект, який використовує обробку природної мови (ОПМ), щоб опрацьовувати зміст сказаного клієнтом
Оформлюйте передплату на 6 номерів Forbes Ukraine зі змістовними інтерв’ю, рейтингами та аналітикою, тепер зі знижкою 50%.
Коли Умеш Сачдев проводив пітчинг своєї компанії на заході Массачусетського інституту технологій у 2017-му в Нью-Делі, на нього звернув увагу важливий інвестор: Джон Чемберс. Вийшовши на пенсію після 10 років на чолі Cisco, Чемберс започаткував власну венчурну фірму, щоб наставляти молодих гендиректорів, більшість із яких живуть у Штатах.
Сачдев став винятком. Уродженець Індії девʼять років витратив на те, щоб створити ПЗ на основі штучного інтелекту, а Чемберса дуже цікавила саме ця тема. Обговорюючи майбутнє ШІ, «ми закінчували речення одне одного», каже Чемберс.

- Категорія
- Рейтинги
- Дата
Два роки по тому за допомогою Чемберса Сачдев переніс основні операції його компанії Uniphore, яка займається ПЗ на основі ШІ для колл-центрів, у США. Чемберс, який придбав 10% частки Uniphore у 2017-му, коли компанію оцінювали у $30 млн, нині починає пожинати плоди свого наставництва.
Uniphore оголосила, що зібрала $400 млн інвестицій за оцінки $2,5 млрд. Наразі це найбільша інвестиції у колл-центр на основі ШІ, який використовує обробку природної мови (ОПМ), щоб опрацьовувати зміст сказаного клієнтом, а потім надавати співробітникам, які займаються роботою з клієнтами, поради чи аналіз дзвінка.
NEA очолила цей раунд, а партнерка фірми Гіларі Коплоу-Макадамс, колишня виконавча директорка в Oracle, Salesforce і New Relic, приєднається до ради компанії.
Сачдев і Раві Сараогі заснували Uniphore у 2008-му, провівши її через інкубатор Індійського технологічного інституту в Мадрасі. Коли стартап відкрив свою штаб-квартиру в Пало-Альто, Каліфорнія, у 2019-му, Сачдев переїхав до Кремнієвої долини, а Сараогі залишився вдома, щоб розвивати бізнес компанії в Азії.
За понад 10 років компанія вирішила зупинити свою увагу на створенні інструментів ШІ спеціально для контактних центрів, або колл-центрів, які часто використовують великі компанії, як-то авіалінії і банки, для взаємодії з клієнтами.
Сачдев розповів, що компанія наближається до того, щоб досягти мети, яку вони встановили три роки тому, – заробити $100 млн регулярного доходу до кінця 2022-го фіскального року, який закінчується 30 квітня. Таким успіхом Uniphore завдячує переважно своїм корпоративним клієнтам: 15 клієнтів платять понад $1 млн на рік, а троє витрачають понад $5 млн кожен.
70% заробітків Uniphore надходять від близько сотні компаній, серед яких DHL і Priceline, каже Сачдев; решту приносить аутсорсінг. «Snowflake і CrowdStrike від $100 млн до $1 млрд перейшли приблизно за три роки, – каже він. – Ми собі такої мети ще не ставили, але ж, ой, як нам хочеться досягти її за три роки».
Як конкурувати з Google і Microsoft
Новий капітал Uniphore вражає, але конкуренцію ще ніхто не скасовував. Використання ОПМ і машинного навчання – це поширена практика в компаніях, які займаються колл-центрами на основі ШІ, наприклад, Cogito (остання відома оцінка вартості $270 млн) і ASAPP ($1,6 млрд).
Але Сачдев переконаний, що Uniphore вирізняється серед них завдяки своєму широкому вибору пропозицій. Компанія може запропонувати віртуального помічника, голосову перевірку для попередження шахрайства, а також інструменти для компаній, які хочуть автоматизувати певні взаємодії з клієнтами.
Коплоу-Макадамс каже, що вона не зустрічала іншого стартапу в цій сфері, який би пропонував таке ж різноманіття послуг. «Інші компанії, які я розглядала, надають перевагу вужчому баченню, що нормально – якщо з чогось починати, то з малого, але ніхто не може зрівнятися із широтою бачення Uniphore», – запевняє вона.
Навіть якщо Коплоу-Адамс має рацію, Uniphore все одно доведеться позмагатися з компаніями, які розробляють традиційне ПЗ для колл-центрів, а також із гігантами хмарного бізнесу.
Google розробляє власний внутрішній сервіс, а Microsoft минулого квітня оголосила, що купила фірму Nuance Communications, яка займається ШІ для голосових технологій у сфері охорони здоровʼя, за $19,7 млрд. Five9 залишається окремою компанією після того, як Zoom відмовилася від плану купувати її за $14,7 млрд.
Щоб не відставати, Uniphore зробила дві свої перші купівлі в 2021-му: одна була спрямована на те, щоб вдосконалити автоматизаційні можливості, а інша – щоб вловлювати емоції у відеорозмовах. «$400 млн нам достатньо, щоб розглядати можливості інших покупок», – каже Сачдев.
А іншу частину нового капіталу, за словами Сачдева, відклали для розвитку нових продуктів, додавання нових мов і роботи в нових країнах. Попри понад десятирічну історію в азійських країнах, близько 70% користувачів Uniphore знаходяться в Північній Америці. Європа та Азія йдуть другими, повідомив Сачдев.
Закінчивши розробку початкового набору продуктів, компанія починає розширятися за межі колл-центрів. Сачдев запевняє, що «всім сферам, де відбуваються Zoom-дзвінки, WebEx-зустрічі чи телефонні дзвінки», можуть стати у пригоді ті самі набори інструментів ШІ, наприклад, у продажах, відділам кадрів, фінансовим і юридичним відділам.
На думку Чемберса, ПЗ для надання послуг клієнтам – це простір, в якому, найімовірніше, зʼявляться майбутні гіганти технологій ШІ. Він навіть стверджує, що ключові технології ШІ в Uniphore значно переважають ті, що пропонують компанії-прориви цієї сфери, такі як Snowflake і DataRobot. «На мою думку, вони не мають такої міцної основи для домінування в сфері ШІ, яку має Uniphore», – переконаний Чемберс.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.