Доставка від сервісу виклику таксі Uklon – Uklon Delivery – запускає курʼєрську доставку з магазинів і ресторанів для бізнесових клієнтів. Раніше замовлення доставляли водії таксі. Що поява курʼєрів змінить у роботі Uklon Delivery та як працює доставка, розповів в інтервʼю операційний директор Вадим Іщенко
📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку
З 6 грудня Uklon Delivery запустив кур’єрську доставку. Кур’єри на мототранспорті та з брендованими сумками доставлятимуть їжу, продукти, документи, дрібну техніку та інші товари, вага яких не перевищує 10 кг, від партнерів. Доставка замовлень здійснюватиметься протягом години.
Послуга B2B доставки Uklon Delivery існує з 2020 року. Компанія надає програмне забезпечення та послуги логістики для ресторанів і ритейлерів. Замовлення доставляли водії авто, а тепер це робитимуть кур’єри.
Uklon Delivery відрізняється від моделі іспанського Glovo чи естонського BoltFood, які працюють як маркетплейс для ресторанів, супермаркетів, аптек, квіткових магазинів тощо. «Кожен ресторатор хоче будувати свою яскраву історію, яку не перебиватиме бренд служби доставки», – говорить операційний директор сервісу Uklon Вадим Іщенко.
Компанія надає послуги доставки мережі супермаркетів «Сільпо», ритейлеру техніки «Фокстрот», мережі зоомаркетів MasterZoo, ресторану «Китайський Привіт» тощо. Як працює сервіс доставки Uklon Delivery та навіщо компанія додала кур’єрів? Інтерв’ю з операційним директором Вадимом Іщенком.
Це скорочена і відредагована для зрозумілості версія інтерв’ю.
Навіщо Uklon Delivery запускає кур’єрську доставку?
Uklon Delivery доставляє замовлення з допомогою наших водіїв. Це одна з конкурентних переваг, яка дає змогу робити доставку швидко та якісно. Тепер ми запустили кур’єрську доставку на мототранспорті, як у Bolt та Glovo. Цей сервіс доступний лише для B2B партнерів – ресторанів, ритейлу і, можливо, e-commerce.
Курʼєрів ми розглядаємо як можливість надати більш зручний і якісний сервіс, а також створити упізнаваність саме як бренд доставки. Усі кур’єри матимуть брендовані термосумки та здійснюватимуть доставку на мототранспорті.
Згодом кур’єрська доставка буде доступна в нашому додатку, де користувачі можуть відправляти один одному невеликі пакунки, наприклад, ключі. Зараз це фактично сервіс виклику авто, який використовується за іншим призначенням. Додавання кур’єрів допоможе здешевити послугу на коротких відстанях. За очікуваннями, на 20%, але поки сервіс працює в бета-режимі, й ми лише формуємо для нього ціну.
Наскільки я розумію, запуск кур’єрської доставки Uklon Delivery переносився. Можете розповісти про причини?
Ми, в принципі, не анонсували конкретні дати. Наскільки мені відомо, то ми йдемо майже за планом. Якщо затримки й були, то не критичні. Для нас важливо зробити продукт, який навіть на етапі MVP працюватиме якісно. Ніхто не буде ставити під загрозу свій бізнес заради недоробленого продукту.
Скільки кур’єрів ви найняли і який у вас план збільшення їх кількості?
Запуск курʼєрського напряму є своєрідним батутом, від якого ми відштовхнемося. Зараз залучені сотні курʼєрів. Якщо відштовхнемося більше – будуть тисячі курʼєрів.
На яких умовах працюватимуть курʼєри? Якщо говорити про сервіси Glovo та Bolt Food, у першому бронюються слоти, у другому – просто відкриваєш додаток і ловиш замовлення. Як буде у вас?
Наш варіант ближче до моделі Bolt Food, оскільки ми сервіс виклику авто і використовуємо відповідні алгоритми та моделі. Умови комісій будуть відрізнятися від сервісу виклику авто, бо ми дороблюємо окремі технологічні сервіси, які відокремлять цей продукт.
Перше місто – Київ. Які міста ви плануєте запустити у другу чергу?
У другу чергу – це будуть всі мільйонники, які є в Україні. Тобто Львів, Одеса, Дніпро, Харків. Запуск доставки Uklon Delivery у Львові та Дніпрі можна очікувати в першому півріччі наступного року.
Крім курʼєра, що ще ви даєте своїм партнерам?
Ми даємо комплексну послугу, щоб ресторан чи магазин міг пропонувати своїм клієнтам сервіс доставки. Вони інтегрують наш софт через API й отримують кабінет і власний сервіс доставки на сайті. Для їхніх клієнтів доставка стає швидшою та зручнішою – ми доставляємо протягом години.
Вони можуть відстежувати замовлення щохвилини з допомогою онлайн-трекінгу. Під час поїздки усі пакунки застраховані. Є функція «Безпечне отримання», яка гарантує, що пакунок буде вручений тільки адресату. Також користувач може оформити повернення доставки, від якої відмовився або не зміг прийняти.
Чому це В2В? Бо Uklon Delivery не є маркетплейсом ресторанів. Ми просто є частиною їхньої операційної роботи, надаємо їм логістичні послуги й допомагаємо доставляти продукти до їхніх клієнтів.
Чому з фінансового погляду партнерам має бути вигідно з вами працювати, а не з Glovo, наприклад?
Тут Glovo для нас не конкурент. Наша ціннісна пропозиція інша. У нас дуже багато водіїв машин. Це дає нам перевагу у швидкості доставки, яку не можуть дати сервіси, що здебільшого доставляють на мопедах або велосипедах. Другий момент – це радіус, на який ми можемо доставляти.
Завдяки кур’єрам на авто ми можемо значно розширити радіус доставки. Ми даємо швидкість, радіус, а відтепер будуть курʼєри, і ми дамо меншу ціну на маленькому радіусі.
Скільки Uklon вже інвестував у В2В доставку?
Розвиток відбувається дуже органічно, бо для нас доставка – гарне продуктове підсилення основного бізнесу. Це дозволяє перевикористати значну частину наявних ресурсів. Звісно, ми вкладаємо значний обсяг зусиль у розвиток, нашу експертизу і технології в цьому напрямі, але робимо це, відштовхуючись від певних ринкових вимог, щоб мати змогу швидко отримувати результат.
Скільки часу ви працювали над запуском В2В доставки?
Напрям В2В доставки жив у компанії досить давно – ще до повномасштабного вторгнення. Але сфокусовано ми почали над ним працювати трохи більше як рік тому. Він виріс як стартап всередині компанії.
Загалом ми розглядали різні можливості: від того, щоб бути маркетплейсом, як Glovo, до моделі продовжити займатися С2С доставкою. Минулого літа у нас була велика стратсесія, на якій ми вирішили, що В2В буде оптимальним варіантом з урахуванням поточної ситуації в країні, високих ризиків для бізнесу та проєктів Uklon щодо експансії.
Хто ваші партнери у B2B доставці й на яких умовах ви з ними співпрацюєте?
Наразі ми працюємо з більш ніж 300 партнерами: «Сільпо», «Фокстрот», MasterZoo, «Китайський Привіт», «Чічіко» та інші.
Скільки партнерів ви плануєте підписати до кінця місяця?
Ми керуємо бізнесом залежно від того, наскільки ми можемо тримати Servis-Level Agreement перед нашими партнерами. Наприклад, 96% замовлень має бути вивезено. Якщо ми бачимо, що ми можемо більше, ми беремо більше. План росту є, але він виражається не в кількості партнерів, а в кількості замовлень. За останній рік кількість замовлень виросла удвічі.
Співпраця з великими мережевими гравцями лише набирає обрисів. Після запуску курʼєрів нам буде простіше розвивати цей сегмент бізнесу, оскільки ми зможемо запропонувати меншу ціну і швидкість доставки. Протягом першого кварталу 2024 року, можливо, навіть буде кілька великих підписань серед ритейлерів і ресторанів.
На чому саме ви заробляєте?
В Uklon Delivery є комісія, яку ми беремо з партнера. Ми її не розголошуємо. Хтось із партнерів отримує комісію вище середнього, хтось нижче. Це залежить від двох факторів – обсягів замовлень та іміджевої складової. Кур’єрська доставка Uklon Delivery – новий продукт, і ми дуже зацікавлені в тому, щоб підписувати великих партнерів, які дадуть нам надійність.
Який приріст у кількості замовлень ви очікуєте за перший квартал після запуску?
Концентруємося на проникненні частки курʼєрів у поточні замовлення. Операційна модель керування досить складна, тож хочемо мати впевненість в її функціонуванні.
Чи плануєте ви масштабувати цей сервіс на закордонні ринки, куди ви зараз виходите із сервісом виклику авто?
Поки що ні. Зараз ми будемо відкривати курʼєрів виключно в Києві, і потроху масштабувати їх на інші міста. В Україні у нас є лояльність до самого бренду Uklon. Люди готові співпрацювати, бо вони знають, що ми можемо. Коли ти виходиш на інший ринок, у тебе немає цього кредиту довіри.
Дисклеймер. Заголовок відредаговано після публікації
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.