Бізнес має працювати, сказав Зеленський під час брифінгу 14 березня. Уряд уже запустив програми підтримки для бізнесу під час війни. Які з них вже працюють та як ними скористатися
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
1. Податкові пільги
Компанії з оборотом до 10 млрд грн зможуть перейти на спрощену систему оподаткування, як на третій групі ФОП. Замість ПДВ (20%) та податку на прибуток (18%) вони сплачуватимуть 2% з обороту.
Виняток – казино, виробники сигарет та алкоголю.
ФОП не сплачуватимуть ЄСВ за мобілізованих співробітників та єдиний податок, якщо не отримують доходи.
Підприємства, що знаходяться у місцях, де відбуваються бої, звільняються від сплати екологічного та земельного податків на період воєнного часу та рік після нього.
Оформити заявку на податкові пільги можна у електронному кабінеті Державної податкової служби України.
2. Скасування перевірок, РРО та ліцензій для бізнесу
У період воєнного часу в Україні скасували податкові перевірки для бізнесу. Таке рішення прописано у законі №7137-д, який парламент ухвалив 15 березня. Цим самим законом скасовуються штрафи за відсутністю РРО або фіскального чека. Виняток – підакцизні товари.
18 березня Володимир Зеленський оголосив про тимчасове скасування 600 ліцензій та регуляцій для бізнесу. Діятиме лише 20, які неможливо скасувати, наприклад, про поводження з радіоактивними відходами. Уряд вже підтримав це рішення і він набуде чинності після офіційного опублікування.
3. Трудові відносини стали простішими
15 березня Верховна Рада ухвалила законопроєкт №7160, який спростив трудові відносини. Тепер роботодавець може підписувати термінові контракти на період дії воєнного стану, перевести працівника без його згоди на інший вид роботи або звільнити, якщо він тимчасово непрацездатний або перебуває у відпустці. Винятки – декретна відпустка.
Робочий час можна збільшити до 60 годин на тиждень, а для тих, хто працював неповний день – до 50 годин на тиждень. Кількість вихідних днів можна скоротити із двох до одного.
Роботодавець може не дотримуватись раніше прописаних у контракті термінів оплати праці, якщо зможе довести, що причиною цього стала війна. Відшкодування заробітної плати або інших обов'язкових виплат під час розірвання трудового договору у повному обсязі покладається на державу, яка здійснює військову агресію.
Співробітник може розірвати контракт без попередження та двотижневого відпрацювання, якщо його робота перебуває у зоні активних бойових дій.
4. Релокація бізнесу на Західну Україну
Бізнесмени, підприємства яких перебувають у зоні бойових дій, можуть отримати державну підтримку для переміщення своїх робочих потужностей на Західну Україну.
Держава допоможе у пошуку нової локації, розселенні персоналу компанії та підборі нових співробітників. Переїзд підприємств відбувається за рахунок держави.
Про бажання перевести свої підприємства до безпечної зони вже заявили 500 підприємців, написав 17 березня голова Закарпатської обласної військової адміністрації Віктор Микита.
Деталі щодо участі у програмі на сайті Мінекономіки.
5. Підтримка аграріїв
Держава допомагає аграріям провести посівну за умов воєнного часу. Уряд ввів в обіг бензин та дизпаливо екологічних стандартів Євро-3 та Євро-4 та спростив митні процедури для постачання нафтопродуктів. Це дозволить забезпечити сільськогосподарські підприємства паливом.
17 березня президент підписав закон про відміну акцизу на паливо та зниження ставки ПДВ з 20% до 7%.
Термін дії ліцензії на зберігання, транспортування та застосування пестицидів продовжено на 90 днів після її припинення або скасування.
Міністерство аграрної політики створило спеціальний портал для підтримки аграріїв.
6. Кредитування під 0%
18 березня президент України Володимир Зеленський повідомив про можливе запуск кредитування для підприємців під 0%.
Пільгову ставку може отримати будь-який бізнес на час воєнних дій та місяць після нього. Далі буде мінімальна ставка – 5%.
Загальний обсяг кредиту, який може отримати бізнес, – до 60 млн грн.
Кабінет міністрів підтримав рішення, воно набуде чинності після офіційного опублікування на сайті Кабміну.
7. 6500 грн для українців та ФОПів, які втратили роботу
Держава виплатить 6500 грн. українцям, які втратили роботу через війну. Програма доступна в областях, де проводяться активні бойові дії: Чернігівська, Сумська, Харківська, Херсонська, Миколаївська, Запорізька, Донецька, Луганська, Житомирська, Одеська, Волинська, Дніпропетровська, Київська та місто Київ.
Отримати виплати можуть:
- ФОП 1–4 груп, які не перебувають у процесі ліквідації та сплатили ЄСВ за 4 квартал 2021 року;
- Наймані працівники, за яких сплачено ЄСВ за 4 квартал 2021 року;
- Виняток – працівники бюджетних установ, фондів державного страхування та держслужбовці;
- Гроші можна витрачати без обмежень, переводити на інші картки та знімати у банкоматі.
Оформити заявку можна у додатку «Дія» у розділі «єПідтримка».
Гроші мають прийти на карту протягом 10 днів після оформлення заявки.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.