Трафік у Києві впав на 30%. Чому на дорогах столиці поменшало заторів /Shutterstock
Категорія
Картина дня
Дата

Трафік у Києві впав на 30%. Чому на дорогах столиці поменшало заторів

Shutterstock

Від початку січня на дорогах Києва впав трафік. Першу половину місяця можна списати на новорічні, різдвяні свята та масовий сезон відпусток. Але для другої половини січня та початку лютого низьке завантаження доріг – явище незвичне. Що трапилося?

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Торік пробки вийшли зі свят 25 січня, а 2022-го ситуація протилежна – трафік на дорогах почав падати ще сильніше, каже транспортний аналітик Дмитро Беспалов. У середньому, завантаженість доріг у піковий час (близько 18:00) за останній тиждень у столиці впала на 30% проти того ж періоду минулого року, показують дані індексу TomTom. Впав трафік і в інших містах: в Одесі за сім днів на 17%, у Дніпрі – на 5%.

За останні кілька тижнів на 26% впало завантаження зупинок громадського транспорту і на 20% – торгових центрів, йдеться у звіті мобільності Google. Люди на 14% рідше відвідували роботу і на 4% частіше – магазини та аптеки.

За шість років, за даними міської мерії, кількість автомобілістів у місті зросла майже вдвічі: з 620 тисяч авто у 2015 році до понад 1 млн у 2021-му. Комфортна кількість для столиці – 300 000 автомобілів, стверджував колишній радник мера Максим Бахматов. Або хоча б не більше 600 тисяч, каже Беспалов. А через перевантаження, за його словами, середня довжина поїздки в піковий час – понад годину. Наразі вона зменшилася до 50 хвилин. Причина – новий сплеск захворюваності на COVID-19.

Від початку лютого щодня у Києві близько 2500 нових хворих, а 4 лютого по всій країні було рекордне число захворюваності – понад 43 000 людей.

Ситуація з рухом на дорогах аналогічна березню 2020 року, коли у країні влада ввела перший локдаун. «Бачимо схожу статистику, проте цього разу – це самопроголошений локдаун, люди добровільно залишилися вдома», – каже Беспалов. Із ним згоден і ексзаступник міністра інфраструктури Олександр Кава: «Ситуація на дорогах безпосередньо повʼязана зі зростанням захворюваності».

Ще один фактор – навчальні заклади закрито на карантин. Київська влада 27 січня дозволила керівникам шкіл та садків самостійно ухвалювати рішення щодо закриття на карантин. У середині січня, за даними міської мерії, на дистанційне навчання відправили дві школи та близько тисячі класів у різних навчальних закладах. Скільки шкіл пішло на карантин у лютому – незрозуміло.

Одеський сервіс таксі «Бонд» через зниження трафіку втратив майже 4 млн грн за три тижні, каже його власник Петро Обухов. До цієї суми входить заробіток самого сервісу – 300 000 грн, а решта – втрати водіїв, які працюють із сервісом. Кількість замовлень цей період знизилося на 25%.

На противагу збільшилася кількість замовлень доставки їжі «Бонд» – на 15%. Щоправда, Обухов упевнений, що зростання зумовлене не лише сплеском COVID-19. «Ми зараз активно розвиваємо цей сервіс, запускаємо рекламу», – говорить він.

У сервісі доставки Rocket кажуть, що карантин суттєво не вплинув на їхню роботу. У годину пік час доставки замовлення не змінився, а у позапіковий час курʼєри доставляли замовлення на 10% швидше. Кількість доставок з 24 січня до 7 лютого зросла на 3%.

Водії сервісу Uklon стали виконувати замовлення швидше на 35% проти аналогічного періоду (24 січня – 4 лютого) 2021 року. А водії сервісу Bolt, з 20 січня до 7 лютого, пересувалися по місту у на 20% швидше зранку і на 10% – увечері.

Коли закінчиться зимова хвиля захворюваності – точно невідомо. За словами головного санітарного лікаря України Ігоря Кузіна, пік припаде на лютий з поступовим спаданням аж до квітня. «Тривалість і розмах нової хвилі буде залежати від ефективності протиепідеміологічних заходів і від кількості людей, які отримають повний курс щеплення або бустерну дозу», – сказав «ВВС Україна» Кузін. Але навіть коли закінчиться зимова хвиля захворюваності, восени на Україну може чекати нова, пише видання.

Після того, як пандемія піде на спад, завантаження на дорогах зросте навіть більше за звичайний рівень, упевнений Бесплов. За час карантину у всіх накопичилися справи, і щойно ситуація налагодиться, люди частіше виїжджатимуть до міста. «Дороги буде завантажено ще більше, – каже Беспалов. – Нам мало не здасться».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні