Максим Шеханін у 2018 році купив старий автомобіль з Південної Кореї, сірий KIA K5. Після 84 000 км по корейських дорогах він коштував майже вдвічі дешевше за новий, $14 600, але був в ідеальному стані. Три роки тому українці привезли 27 машин із Кореї. За перші сім місяців 2021-го їх вже у 20 разів більше, близько 5000. Чому зростає попит на корейські старі авто
Шукаємо 250 малих та середніх бізнесів, які змінюють правила гри. Якщо ваша компанія стрімко зростає та має амбіції стати лідером ринку — подайте заявку до Next250!
Корейська KIA K5 – машина бізнес-класу, вона містка і приїжджає «новішою за убитих американців і навіть європейців», говорить Шеханін. Компанія, яка приганяє авто, доправила KIA за три місяці у порт в Одесі. Там Шеханін сів за кермо і поїхав до рідного Маріуполя.
ЄС і США залишаються лідерами з експорту уживаних авто – звідти у першому кварталі 2021-го привезли 60,1% і 23,9% всіх імпортних б/в машин відповідно. Але Корея вже на третьому місці – звідти їде 8,2%, за даними Українського інституту досліджень авторинку. Зараз корейські автомобілі доправляють в Україну всього за місяць, а американські – чотири місяці, каже Олексій Тригубенко, власник компанії AnyCar з парком на 200 машин, який співпрацює із сервісом Uklon. Всього за перші три місяці 2021 року в Україну ввезли 125 352 легкових авто, з них 99 771 – це б/в.
Приїжджі корейські машини – це або KIA K5, або Hyundai Sonata. Серед них часто трапляються яскраво-помаранчеві, такі називають «апельсинки». Це автомобілі з таксопарків у Сеулі, каже Олександр Голубов, керівник сайту з продажу авто RST.ua. В Україні вони теж часто використовуються таксопарками і через них у сервісах Uklon, Bolt і Uber.
«Апельсинки» дешевші за інших, тому що вже накатали від 250 000 до 800 000 км. За словами Тригубенка, авто з Кореї після пробігу 250 000 км продають за $5000–6000. «Водночас за $12 000 ти можеш купити тільки умовний Volkswagen Polo і він буде порожній. А тут Hyundai Sonatа у повній комплектації, комфортна і велика», – каже Тригубенко. На сайті Auto.Ria, ціна Hunday Sonata коштує від $6300 до $30 000, в залежності від пробігу. Двигуни корейських машини розраховані на пробіг 1 млн км.
Окрім того, корейські KIA K5 і Hyundai Sonata ще й дешевші в експлуатації, тому що їздять на газу. Газобалонне обладнання LPI на них ставлять ще на заводі. В середньому літр бензину коштує 29 грн, а літр газу – 17,5 грн. Споживають корейські авто в середньому 12–15 літрів газу на 100 км, за даними Тригубенка. Це близько 2,3 грн за 1 км. Для порівняння: витрата Hyundai Sonata з Америки – 10–12 літрів бензину або 3,2 грн за 1 км. Самому можна встановити газобалонне обладнання за $500.
Українці пересіли на «корейців» і з інших причин. На авторинку США, наприклад, вистачає своїх проблем: після швидкої кампанії з вакцинації попит на авто відновився швидше, ніж того очікували виробники на кшталт General Motors і Ford. Виробники не встигають задовільняти попит. Через відсутність нових машин американці стали купувати більше старих і ціни на них зросли на 45% в 2020 році, пише The New York Times. Новий цінник змусив українців шукати альтернативи. «Люди шукають нові можливості», – каже Тригубенко.
Автовиробники не встигають за попитом ще й через світовий дефіцит напівпровідників, необхідних для виробництва зокрема і цифрових спідометрів та систем навігації. Виробники авто, включно з американськими General Motors і Ford, навіть змушені були гальмувати виробництво автомобілів у 2021 році. Коли закінчиться криза? За даними McKinsey & Company, цього не станеться найближчим часом. «Швидше за все, дефіцит триватиме місяці, а може й роки через попит на напівпровідники», – сказав Bloomberg пʼятого вересня виконавчий директор Volkswagen Герберт Дисс. Криза закінчиться не раніше 2023 року, погоджується Ола Калленіус, глава Mercedes-Benz.
Популярність старих корейських автомобілів в Україні триватиме ще пʼять років, впевнений Шеханін. «Раніше важче було дістати деталі, а зараз вже є. Навколо корейських авто сформувалася ціла індустрія, – говорить він. – Наступну знову куплю у Кореї».



Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.