Категорія
Компанії
Дата

Бізнес на випадковій ідеї. Як польський стартап Buycoffee.to заробляє на віртуальних внесках «на каву» для інфлюенсерів?

3 хв читання

Олівія Сімінська – засновниця платформи Buycoffee.to та Шимон Яняк – інвестор та бізнес-ангел. /Wojciech Robakowski / Forbes Польща

Олівія Сімінська – засновниця платформи Buycoffee.to та Шимон Яняк – інвестор та бізнес-ангел. Фото Wojciech Robakowski / Forbes Польща

Олівія Сімінська створила платформу Buycoffee.to, яка дозволяє фоловерам фінансово підтримувати своїх улюблених інтернет-творців у форматі необов’язкового «віртуального кавового внеску». У стартап нещодавно польський інвестував Шимон Яняк – інвестор та бізнес-ангел. В чому секрут його успіху?

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Олівія Сімінська створила платіжну платформу Buycoffee.to і вже через два роки після запуску отримала перші пропозиції щодо придбання частки в компанії. Зрештою, вона вирішила продати контрольний пакет Шимону Яняку, інвестору та бізнес-ангелу.

Ідея «віртуальної кави» з’явилася випадково. Олівія – досвідчена маркетологиня з Познані, яка працювала, зокрема, для Volkswagen. Її чоловік, Лукаш Сімінський, знайшов у мережі безплатний IT-інструмент, розроблений програмістом-ентузіастом, який допоміг йому заощадити багато робочих годин. Лукаш поділився цим інструментом із дружиною. Він додав, що хотів би віддячити автору хоча б філіжанкою кави.

Невдовзі знайомий розповів Олівії, що написав своєму улюбленому ютуберу з проханням надати номер рахунку, щоб переказати невелику суму в знак подяки. Сімінська «зібрала пазл» і швидко провела аналіз ринку. Виявилося, що в Польщі немає простого інструменту для фінансової підтримки улюблених інстаграмерів, тіктокерів чи ютуберів.

«Від самого початку ми бачили великий потенціал у цьому проєкті, тому вирішили з чоловіком об’єднати наші навички, – каже Олівія Сімінська. Жінка багато років працювала над проєктами в стартапах і корпораціях, зосереджуючись на створенні цінних продуктів та ефективних маркетингових стратегій. А її чоловік управляє кількома компаніями й має глобальний досвід у розробці бізнес-планів та фінансових систем, включно з краудфандинговими платформами».

Як працює Buycoffee.to

Творець контенту реєструє на платформі обліковий запис, генерує посилання та розміщує його у своєму профілі. Його фоловери можуть «поставити віртуальну каву» – наприклад, еспресо за €1,93, капучино за €3,62, лате за €6,03 або будь-яку суму до €361,62. Отримувач може витратити ці кошти на власний розсуд, а фоловер не зобов’язаний реєструватися.

Що важливо, творець не просить гроші напряму, а лише пропонує можливість «поставити каву». Бізнес-модель проєкту передбачала 10% комісію від платежів. Платформа була зареєстрована на компанію Coffee Media, єдиною власницею якої спочатку була Олівія Сімінська. Коли MVP був готовий, вона запросила у співзасновники Губерта Антокольського, який став CEO компанії та отримав 30% акцій.

«Ми від початку робили ставку на динамічний розвиток. Вклали в проєкт не лише багато зусиль, а й власні кошти», – згадує Сімінська.

Швидке зростання та популярність

Перший рік роботи був періодом активного розвитку. Команда зосередилася на залученні якомога більшої кількості творців і перевірці, чи відповідає платформа їхнім потребам. Спочатку вони ставилися до «віртуальних кав» з обережністю, адже це було нове фінансове рішення на польському ринку.

Переломним моментом став 2021 рік, коли блогер Лукаш Бок розмістив на своєму профілі «KiKŚ – Konflikty i katastrofy światowe» посилання на Buycoffee.to. У нього тоді було близько мільйона підписників, багато з яких вирішили підтримати його у такий спосіб.

Це призвело до значного зростання кількості нових творців і підтримувачів. У той час платформа ще не мала ліцензії Малого платіжного інституту, але через зростання кількості транзакцій команда подала заявку й отримала ліцензію навесні 2022 року.

Наступні три роки стали періодом інтенсивного розвитку, під час якого залучили десятки тисяч нових творців. З’явилася також конкуренція – аналогічну послугу запропонував стартап Naffy.

«Нашою перевагою була простота. Ми хотіли зробити Buycoffee.to найшвидшим, найзручнішим і найприємнішим у користуванні інструментом на ринку. Це спрацювало – наша платформа стала одним із найпопулярніших способів підтримки творців в мережі», – каже Сімінська.

800 000 віртуальних кав

Сьогодні Buycoffee.to – найбільша в Польщі платформа для одноразової фінансової підтримки цифрових творців у форматі віртуальної кави. У 2024 році компанія досягла близько €313 000 виторгу, що на 60% більше, ніж роком раніше. Вона має 10 працівників і понад 50 000 зареєстрованих творців. Через платформу вже зроблено понад 800 000 кавових внесків на загальну суму понад €4,82 млн.

Стрімкий розвиток привернув увагу інвесторів. Кілька місяців тому в компанії відбулися зміни у власності: Олівія Сімінська продала 55% акцій Шимону Яняку. Свій пакет у 30% продав і Губерт Антокольський, що зробило Яняка основним інвестором. Сімінська залишила за собою 15% акцій і стала пасивним партнером.

«Це були неймовірні чотири роки – від ідеї, побудови команди та спільноти творців до стабільного виходу з бізнесу. Я вірю, що Buycoffee.to має блискуче майбутнє, а нові власники піднесуть проєкт на новий рівень», – написав Антокольський у LinkedIn після угоди.

Новий власник планує впровадити функції для розвитку особистих брендів і запустити підписні платежі, щоб творці контенту могли отримувати стабільне фінансування. Також серед пріоритетів — вихід на міжнародні ринки.

«Buycoffee.to — універсальна платформа, яку можуть використовувати не лише блогери, а й спортсмени, музиканти та інші контент-мейкери», — підсумовує Шимон Яняк.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Четвертий випуск 2025 року вже у передпродажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні